افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

نامه ایران به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی اسرائیل به لبنان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393412
نامه ایران به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی اسرائیل به لبنان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به “پاسکال کریستین” رئیس شورای امنیت و “آنتونیو” گوترشدبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به انبار کمک‌های بشردوستانه هلال احمر در سوریه افزود: این حمله وحشیانه به کمک‌های بشردوستانه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به “پاسکال کریستین” رئیس شورای امنیت و “آنتونیو” گوترشدبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به انبار کمک‌های بشردوستانه هلال احمر در سوریه افزود: این حمله وحشیانه به کمک‌های بشردوستانه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اقدامی هولناک در برابر تلاش‌هایی است که هدف آن نجات است. انسان ها زندگی می کند.

ایروانی افزود: این مرکز بشردوستانه توسط هلال احمر ایران برای ارائه کمک های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوزات بی امان و وحشیانه رژیم اسرائیل راه اندازی شد و به عنوان راه نجاتی برای کسانی بود که از این جنایات رنج می برند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده بود که قصد دارد این مرکز کمک های بشردوستانه را ایجاد کند. اما با وجود اهداف صرفاً بشردوستانه این مرکز، در این حمله وحشیانه و تروریستی، امکانات و تجهیزات آن به طور کامل تخریب شد.

ایروانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که این جنایت فجیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کند و اقدامات فوری و قاطع را برای جلوگیری از تجاوزات بیشتر رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین است

این مکاتبه پیرو دستورات دولت متبوع جهت جلب توجه شما و با هدف محکومیت شدید بمباران عمدی و وحشیانه انبار کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شب ۱۸ مهر ارسال می‌شود. ، 2024.

این مرکز واقع در مرز سوریه و لبنان دارای تجهیزات حیاتی بشردوستانه شامل 200 تخت بیمارستانی، بیمارستان صحرایی کاملا مجهز با 56 تخت و تجهیزات پزشکی پیشرفته، واحدهای تولید اکسیژن، اقلام حیاتی پزشکی، تلفن همراه دو نانوایی، غذا و آب آشامیدنی است. . 5000 بسته غذایی و سایر اقلام ضروری سرپناه.

این حمله فاحش به کمک‌های بشردوستانه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اقدامی هولناک علیه تلاش‌ها برای نجات جان انسان‌ها است.

این مرکز بشردوستانه توسط هلال احمر ایران تنها به منظور ارائه کمک های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوزات بی امان و وحشیانه رژیم اسرائیل و به عنوان راه نجاتی برای کسانی که از چنین جنایاتی رنج می برند، ایجاد شده است.

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده بود که قصد دارد این مرکز کمک های بشردوستانه را ایجاد کند. اما با وجود اهداف صرفاً بشردوستانه این مرکز، در این حمله وحشیانه و تروریستی، امکانات و تجهیزات آن به طور کامل تخریب شد.

حمله عمدی رژیم اسرائیل به تأسیسات بشردوستانه و پزشکی نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است و غیرقابل انکار جنایت جنگی است. بر اساس قوانین بین المللی، هرگونه حمله به زیرساخت های غیرنظامی، به ویژه تأسیسات، تجهیزات و بیمارستان های بشردوستانه و پزشکی، اکیداً ممنوع است. این مراکز و تیم ها از پشتیبانی کامل برخوردار هستند و باید در هر شرایطی بدون استثنا مورد احترام و محافظت قرار گیرند. هرگونه نقض این اصل اساسی نقض جدی قوانین بین المللی است و تحت هیچ شرایطی نباید آن را تحمل کرد.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که این جنایت فجیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کند و اقدامات قاطع و فوری برای جلوگیری از تجاوزات بیشتر رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. با توجه به جنگ و نسل کشی کنونی و تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان، شورای امنیت باید به وظیفه خود در حفاظت از غیرنظامیان، امدادگران بشردوستانه و امکانات پزشکی عمل کند.

قوانین بین المللی باید محترم و الزام آور باشد. چنین جنایات وحشتناکی نمی تواند بی پاسخ بماند. در این راستا شورای امنیت باید برای اطمینان از پاسخگویی و جلوگیری از تکرار این جنایات اقدام کند.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، خوشحال خواهیم شد.

او با استفاده از فرصت، احترام مافوق خود را تجدید می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.