وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌های جداگانه به وزرای خارجه پنج کشور عضو برجام (برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی)، نگرانی و نگرانی عمیق خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد. رژیم و خواستار مداخله فعال، سازنده و مسئولانه کشورهای عضو این گروه برای توقف حملات به نوار غزه، توقف جنایت علیه بشریت و پاسخگویی متجاوزان شد.

در نامه امیرعبداللهیان تاکید شده است که تصاحب زمین از ساکنان اصلی فلسطین، کشتار دسته جمعی، تخریب خانه ها و مزارع، حمله به مراکز درمانی، دستگیری و شکنجه زن و مرد و حتی کودکان، تحقیر و توهین به مردم. عزت ملت فلسطین تنها بخشی از جنایات است و اقدامی غیرقانونی توسط رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین است.

وی با تشریح اهمیت نقش گروه بریکس در کنار دیگر ائتلاف ها و ساختارهای مهم پساغربی مانند سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اوراسیا، سیکا، آسه آن و غیره، خواستار رسیدگی این سازمان ها به وضعیت وخیم غزه شد. . با هدف جبران برخی از مهمترین آنها. آنها باید مشکلات نظم کنونی را در دستور کار فوری خود قرار دهند تا مبنای عدالت برای مظلومان در برابر سلطه گران، پاسخگویی بین المللی در قبال جنایات انسانی و تحقق جهانی عادلانه و مطلوب باشد. سفارش.