افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
4

نامزدهای انتخاباتی باید در تبلیغات انتخاباتی به قانون احترام بگذارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 208747
نامزدهای انتخاباتی باید در تبلیغات انتخاباتی به قانون احترام بگذارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در جلسه هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه امکان استفاده از امکانات دولتی و نهادهای مردمی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها وجود دارد، گفت: در هیئت بررسی تبلیغات استان بیش از ۵۰ مورد بررسی شد. از فهرست تسهیلات دولتی که طبق قانون برای استفاده تبلیغاتی بر […]

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در جلسه هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه امکان استفاده از امکانات دولتی و نهادهای مردمی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها وجود دارد، گفت: در هیئت بررسی تبلیغات استان بیش از ۵۰ مورد بررسی شد. از فهرست تسهیلات دولتی که طبق قانون برای استفاده تبلیغاتی بر اساس اصل فرصت‌های تبلیغاتی برابر و عدالت انتخاباتی مشخص و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه در مواد 70 تا 85 قانون جدید انتخابات شورای اسلامی به موضوعات تبلیغاتی و قوانین آن و جرایم انتخاباتی و تبلیغاتی اشاره شده است، به کاندیداها توصیه کرد این موارد را مطالعه کنند. مقالات و فالوورها نیز باید توجیه شوند زیرا مسئولیت اعمال طرفداران نیز با نامزد است.

رفیعی افزود: کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی فقط مجاز به چاپ و نصب المان های تبلیغاتی در ابعاد حداکثر 100*70 هستند و تصاویر بزرگتر فقط در ستاد اصلی و فرعی داوطلبان مجاز است. رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ضمن تاکید بر رعایت قانون و دستورالعمل های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی از آنان خواست از نصب داربست و بنرهای بزرگ در سایر نقاط شهرها و شهرستان ها خودداری کنند زیرا این اقدام تخلف است و فرمانداری ها موظف هستند. برای جمع آوری بیاورید مقالات و آثار تبلیغاتی مجاز نمی باشد.

رئیس هیأت ترویج انتخابات استان زنجان با اشاره به ظرفیت های مختلف در این دوره از انتخابات برای تمامی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: برنامه های تلویزیونی از جمله پخش فیلم های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی نیز در این دوره از انتخابات برگزار می شود. به عنوان پخش مناظره ها کمک شایانی به آگاهی مردم از برنامه ها و توانمندی های نامزدها می کند، ضمن اینکه امکانات دولتی مانند سالن های همایش و ورزشی در شهرها و شهرستان ها برای استفاده در برنامه های تبلیغاتی نامزدها تعیین و تبلیغ شده است. حامیان آنها و شهرداری ها و دهیاری ها نیز مکان هایی را برای نصب آثار و اقلام تبلیغاتی نامزدها در نظر گرفته اند. هستند.

رفیعی با بیان اینکه اعمال قانون برای کاندیداها قوت گرفته است، تصریح کرد: کاندیداهای متخلف که این موضوع را در نظر نمی گیرند و خلاف مقررات قانونی عمل می کنند باید منتظر رسیدگی قانونی باشند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مشارکت مردمی مهمترین اصل در انتخابات است و زیرساخت ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.