افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

نارضایتی سیاستمداران اسرائیلی از عملیات علیه ایران

  • کد خبر : 410437
نارضایتی سیاستمداران اسرائیلی از عملیات علیه ایران

آفتاب نیوز: پس از عملیات تلافی جویانه صادق 2 که در ساعت 20 روز 19 مهر به وقت تهران انجام شد، مقامات اسرائیلی بارها از پاسخ تند به ایران صحبت کردند و رسانه ها و تبلیغات این رژیم نیز ساعاتی را به صورت متنی، صوتی و تصویری ارائه کردند. محتوای بصری در مورد سناریوهایی که […]

آفتاب نیوز:

پس از عملیات تلافی جویانه صادق 2 که در ساعت 20 روز 19 مهر به وقت تهران انجام شد، مقامات اسرائیلی بارها از پاسخ تند به ایران صحبت کردند و رسانه ها و تبلیغات این رژیم نیز ساعاتی را به صورت متنی، صوتی و تصویری ارائه کردند. محتوای بصری در مورد سناریوهایی که چند نفر این حمله را تولید کردند، اما پس از عملیات شب گذشته این رژیم علیه ایران، به نظر می‌رسد محدودیت‌ها و تأثیرگذاری آن در درون رژیم صهیونیستی نیز انتقاداتی را برانگیخته است.

در همین راستا، یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، از میزان پاسخ اسرائیل به ایران انتقاد کرد و گفت: تصمیم برای حمله نکردن به اهداف استراتژیک و اقتصادی در ایران اشتباه بود. ما می توانستیم و باید قیمت بیشتری را به ایران تحمیل می کردیم.

در ادامه «آویگدور لیبرمن» یکی دیگر از چهره‌های مخالف نتانیاهو که رهبر حزب داخلی اسرائیل است، ضمن تشکر از ارتش اسرائیل برای این حمله می‌نویسد: «نمی‌توانیم واقعیت تلخ و این واقعیت را نادیده بگیریم که ایرانی‌ها در اینجا متوقف نخواهند شد. “. آنها به تلاش های خود برای دستیابی به سلاح هسته ای ادامه خواهند داد. متأسفانه به نظر می رسد کابینه اسرائیل به جای دریافت قیمت واقعی، بار دیگر به نمایش و روابط عمومی بسنده کرده و به جای تصمیم روشن و قاطع، سکوت را خریده است. اکنون زمان آن است که به گونه ای عمل کنیم که قدرت خود را نشان دهد و فقط در مورد آن صحبت نکنیم

همچنین «تالی گوتلیو» از اعضای حزب لیکود این عملیات را ناکافی دانسته و ارتش اسرائیل را متهم به از دست دادن فرصت طلایی برای تغییر موازنه قوا با ایران کرد. گوتلیو در توییتر نوشت: حمله نکردن به تاسیسات هسته ای ایران باعث پشیمانی بسیاری از نسل ها می شود، حمله نکردن به ذخایر نفت ایران اشتباه بزرگی است. ایران با شلیک موشک به تمام سرزمین های اسرائیل کشورمان را فلج کرد! ما فرصت طلایی را برای تضعیف شانس ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای برای چندین سال از دست دادیم. حمله به تاسیسات نظامی تعادل ترور در خاورمیانه را تغییر نمی دهد.

وی در ادامه افزود: آسیب جدی به تاسیسات مهم نظامی در برهه حساس کنونی، تغییری در توازن قوا در خاورمیانه ایجاد نخواهد کرد، چه رسد به اینکه! ما تمام برد موشک های بالستیک ایران را در یک حمله منهدم کردیم». متأسفانه این تسلیم شدن در برابر خواسته های دولت بایدن است که یک لحظه به منافع اسرائیل فکر نمی کند. ما خیلی منتظر بودیم تا روز جمعه چنین حمله ای را انجام دهیم. ? چه خبر خوبی برای مردم اسرائیل!

در همین راستا «ولادیمیر بلیاک» نماینده حزب مخالف «یش آتید» نیز با انتقاد از این حمله اظهار داشت: باید بپذیریم که کابینه نتانیاهو از وارد کردن آسیب راهبردی به رژیم ایران پرهیز کرد و این در هماهنگی کامل با رژیم ایران بود. دولت بایدن». خوردن شکاف عمیقی بین اظهارات نتانیاهو و اعضای کابینه او و نتایج میدانی وجود دارد. این دولت یک دولت فاسد و شکست خورده است که نمی داند چگونه به پیروزی برسد.»

رام شوا، نماینده سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز موضوع اسرای اسرائیلی در غزه را مطرح کرد و گفت: نکته مهم حمله ما امشب به ایران این است که هنوز 101 اسیر در غزه وجود دارد که اکنون باید بیایید به آنها بپردازیم. بدون بهانه جدید، بدون تأخیر به دلیل ملاحظات ائتلافی، آنها را پس بگیرید، شربت شجاعت را بنوشید و بفرستید.»

در چنین شرایطی است که به نظر می رسد حمله شب گذشته اسرائیل به ایران نتوانسته است توجه شخصیت های سیاسی را به طور کامل جلب کند. در واقع، حتی برخی از اعضای حزب لیکود این حمله را به‌طور کامل به‌عنوان تجدید قوای بازدارندگی اسرائیل تلقی نکرده‌اند. و او را ضعیف می شمردند. آنها آن را زرق و برق دار و ناکافی می دانند در حالی که مقامات اسرائیلی در 25 روز گذشته بارها بر اقدام بزرگ علیه ایران تاکید و اعلام کرده بودند اقداماتی را انجام خواهند داد که عواقب غیرقابل تصوری برای ایران به همراه خواهد داشت، اما این خبر منتشر شد. تا این حد نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات رسانه‌ای و جنجال‌های صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر، عملیات صبح امروز با ادعای قبلی مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی فاصله زیادی داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.