افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

ناتو یک ماشین جنگی متحرک است

  • کد خبر : 188226
ناتو یک ماشین جنگی متحرک است

به گزارش بازار، «وو کیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین مدعی شده است که ناتو از ترس به قدرت رسیدن چین، قصد دارد در منطقه به جنگ دامن بزند و علاوه بر آن، این اتحاد نظامی به رهبری آمریکا را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کند. “جنگ موبایل.” دستگاه”. به نظر می رسد سخنگوی وزارت […]

به گزارش بازار، «وو کیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین مدعی شده است که ناتو از ترس به قدرت رسیدن چین، قصد دارد در منطقه به جنگ دامن بزند و علاوه بر آن، این اتحاد نظامی به رهبری آمریکا را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کند. “جنگ موبایل.” دستگاه”.

به نظر می رسد سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان مجمع جهانی اقتصاد واکنش نشان داده است. استولتنبرگ، در مجمعی که هفته گذشته برگزار شد، سعی داشت گسترش ناتو در آسیا را به عنوان پاسخی به حمله ادعایی چین توجیه کند.

وو کیان با اشاره به نامناسب بودن سخنان دبیرکل ناتو درباره چین گفت: ناگفته نماند که ناتو یک ماشین جنگی متحرک است و سرش هر کجا باشد بی نظمی و هرج و مرج می آورد.

استولتنبرگ با تاکید بر اینکه ناتو به تمرکز و فعالیت منطقه ای خود ادامه می دهد، گفت: موضوع این نیست که ناتو به سمت آسیا حرکت می کند، بلکه این است که چین به ما نزدیک می شود!

سخنگوی وزارت دفاع در پکن همچنین ناتو را نسبت به تحریکات عمدی هشدار داد و از این ائتلاف خواست در نگاه خود به چین و گسترش نظامی آن واقع بینانه و منطقی باشد و در راستای صلح جهانی گام بردارد.

ناتو برخلاف نام مستعار خود که ظاهراً دامنه فعالیت و نفوذ آن را به اقیانوس اطلس شمالی محدود می کند، آشکارا با هدف مقابله با قدرت رو به رشد چین متحدانی در آسیا ایجاد کرده است. در حال حاضر اعضای این ائتلاف شامل کشورهای دور از اقیانوس اطلس از جمله ترکیه و بلغارستان است. این در حالی است که بر اساس ماده 6 منشور این اتحاد، انعقاد قراردادهای دفاعی دوجانبه تنها محدود به کشورها و سرزمین هایی در اروپا، آمریکای شمالی و جزایر در مدار شمالی راس الساران است.

در ماه اوت، جیک سالیوان، مشاور شورای امنیت ملی ایالات متحده، آشکارا تصمیم واشنگتن برای تشکیل “ناتو برای اقیانوس آرام” از طریق مشارکت دفاعی سه جانبه با ژاپن و کره جنوبی را رد کرد. همزمان، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، «دوران جدید همکاری واشنگتن با متحدان منطقه ای خود» را ستود. ژوئیه گذشته، ناتو به طور نامحدود طرح بحث برانگیز خود برای افتتاح دفتر در توکیو را به تعویق انداخت.

ژنرال روسی ویکتور سوبولف در سپتامبر گفت که ایالات متحده می خواهد تا سال 2030 توکیو و سئول را به روی ناتو باز کند نه اینکه اتحادی مشابه در آسیا ایجاد کند. در مجمع عمومی سازمان ملل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن و متحدانش را به دامن زدن به تنش و درگیری از طریق «فعالیت‌های بی‌سابقه در منطقه با هدف جلوگیری از افول نظم جهانی با مرکزیت ایالات متحده» متهم کرد.

در ماه ژوئیه، اعضای ناتو با صدور بیانیه‌ای آنچه را که «جاه‌طلبی‌ها و سیاست‌های تهدیدآمیز چین» می‌خوانند، چالشی علیه منافع، امنیت و ارزش‌های ائتلاف اعلام کردند و پکن را به تلاش برای «برهم زدن نظم» متهم کردند. با این حال، ائتلاف تاکید کرد که پکن دشمن نیست و اعلام کرد که درها برای تعامل سازنده باز است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.