افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

نابودی حماس اشتباه است. نتانیاهو باید برود

  • کد خبر : 202608
نابودی حماس اشتباه است.  نتانیاهو باید برود

آفتاب نیوز: ویلیام هیگ، وزیر خارجه اسبق بریتانیا در مقاله ای برای روزنامه تایمز نوشت: تصمیم برای حمله به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند، “راهبردی ترین لحظه جنگ” است و در آن اسرائیل باید به طور کامل بین آنها تقسیم شود. کسانی که می خواهند به بازدارندگی […]

آفتاب نیوز:

ویلیام هیگ، وزیر خارجه اسبق بریتانیا در مقاله ای برای روزنامه تایمز نوشت: تصمیم برای حمله به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند، “راهبردی ترین لحظه جنگ” است و در آن اسرائیل باید به طور کامل بین آنها تقسیم شود. کسانی که می خواهند به بازدارندگی تکیه کنند و کسانی که به دو دولت اعتقاد دارند باید یکی را انتخاب کنند. تنها راه حل صلح است.

وی هشدار داد: آینده “خاورمیانه” ممکن است به سرنوشت رفح بستگی داشته باشد.

به نوشته روزنامه تایمز، هیگ تصریح کرد: پیروزی کامل اسرائیل بر حماس از نظر نظامی اشتباه است، زیرا حماس ایده ای است که ریشه در یک جامعه دارد.

به گزارش گاردین، وزیر امور خارجه سابق انگلیس از تل آویو خواسته است تا بفهمد که امنیت آن تنها از طریق بازدارندگی محقق نمی شود. وی همچنین خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبری حماس شد و گفت: بدون برکناری نتانیاهو، شانس کمی برای راه حل بلندمدت وجود دارد که اعتماد ایجاد کند و راه حل دو کشوری وجود داشته باشد. ” «نخست وزیر اسرائیل شخصاً محبوبیتی ندارد.

هیگ با استناد به درس‌هایی از عراق و افغانستان که شخصاً به‌عنوان وزیر امور خارجه از سال 2010 تا 2014 تجربه کرده است، گفت: پیروزی مطلق بر ارتشی در میدان نبرد به دست می‌آید، اما نه بر گروهی که قدرت خود را از یک ایده می‌گیرد. . در جمعیتی که باید تسخیر شود، سیاست عاقلانه باید با توسل به زور همراه باشد. هدایت نیروهای اسرائیلی به رفح با رویکردی مشابه در ماه‌های اخیر، نادیده گرفتن این سیاست‌ها است.

او گفت که حمله گسترده به رفح یک اقدام تجاوزکارانه خواهد بود.

ویلیام هیگ تاکید کرد که بدون چشم انداز سیاسی برای فلسطینی ها، 17000 کودک یتیم ارتش اسرائیل “روزی بزرگترین گردان های آینده را تشکیل خواهند داد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.