افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

ناامیدی تولیدکننده از وضع و اجرای قوانین نادرست

  • کد خبر : 260442
ناامیدی تولیدکننده از وضع و اجرای قوانین نادرست

امیرحسین ساداتی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان با عشق و علاقه تولید می کنند اما وقتی در معرض بازاریابی و فروش قرار می گیرند، سیاست ها حفره های زیادی در آنها ایجاد می کند که گویا ذائقه تولیدکننده را مخدوش می کند. مدیرعامل شرکت ایریکو افزود: پیشنهاد می کنم دولت در […]

امیرحسین ساداتی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان با عشق و علاقه تولید می کنند اما وقتی در معرض بازاریابی و فروش قرار می گیرند، سیاست ها حفره های زیادی در آنها ایجاد می کند که گویا ذائقه تولیدکننده را مخدوش می کند.

مدیرعامل شرکت ایریکو افزود: پیشنهاد می کنم دولت در تولید دخالت نکند چرا که دخالت بی مورد دولت و مجلس کتبی و سپس اجرای نادرست قوانین، اقتصاد فعال را ناامید می کند.

وی بیان کرد: اگر دولت کمتر دخالت کند و اجازه دهد تولیدکننده کار خود را انجام دهد قطعا به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. مسئولان فقط به آثار آنی تصمیمات خود توجه می کنند و آثار و پیامدهای آتی را نادیده می گیرند. مثلا؛ با توجه به کمبود پیاز در کشور، بلافاصله طی نامه ای صادرات این محصول را ممنوع کردند.

در چنین شرایطی، آقای رئیس جمهور اریکو، تقاضای داخلی تامین می شود، اما روابط صادرکننده در بازار جهانی آسیب می بیند زیرا کشورهای خریدار به دنبال تامین کننده مستمر هستند.

وی بیان کرد: زمانی اعلام شد که به دلیل ارزان بودن محصولات چینی، محصولات ایرانی نمی توانند با تولیدات این کشور رقابت کنند، اما امروز به جرأت می توانم بگویم که حتی تولید داخلی بسیار گرانتر از عرف جهانی است و امروز با بازار جهانی رقابت می کند. برای ما سخت شده است.

ساداتی تصریح کرد: عواملی مانند عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا و صرفه جویی در مقیاس کوچک در تولید، هزینه های بالای حقوقی مانند تامین اجتماعی، مالیات، نرخ سود بانکی و تعرفه ها باعث گران شدن محصولات ایرانی نسبت به دنیا شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.