افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

ناامنی غذایی اولیه با خطر چاقی دوران کودکی مرتبط است

  • کد خبر : 369434
ناامنی غذایی اولیه با خطر چاقی دوران کودکی مرتبط است

یک مطالعه جدید نشان داده است کودکانی که در سنین پایین با ناامنی غذایی مواجه شده اند یا مادرانشان در دوران بارداری دچار ناامنی غذایی شده اند، شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری دارند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی یا چاقی شدید قرار دارند. آفتاب نیوز: در حالی که تحقیقات قبلی ناامنی […]

یک مطالعه جدید نشان داده است کودکانی که در سنین پایین با ناامنی غذایی مواجه شده اند یا مادرانشان در دوران بارداری دچار ناامنی غذایی شده اند، شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری دارند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی یا چاقی شدید قرار دارند.

آفتاب نیوز:

در حالی که تحقیقات قبلی ناامنی غذایی را با چاقی در بزرگسالان مرتبط می‌دانست، تأثیر آن بر کودکان کمتر واضح بوده است. در همین حال، تحقیقات جدید توسط برنامه اثرات محیطی بر سلامت کودکان (ECHO) بررسی کرده است که چگونه ناامنی غذایی در مراحل اولیه زندگی کودک و در دوران بارداری مادر می تواند بر چاقی در کودکی و نوجوانی تأثیر بگذارد.

به گزارش مدیکال نیوز، این مطالعه داده های نزدیک به 30000 جفت مادر-کودک را بررسی کرد. حدود 23 درصد از مادران در دوران بارداری در مناطقی زندگی می کردند که دسترسی کمی به غذا و فروشگاه های میوه و سبزیجات داشتند و حدود 24 درصد از کودکان در اوایل کودکی در این مناطق زندگی می کردند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که زندگی در مناطق با خانواده های کم درآمد و دسترسی کم به فروشگاه های مواد غذایی در دوران بارداری منجر به افزایش توده بدنی در کودکان 5 تا 15 ساله و همچنین 50 درصد بیشتر احتمال ابتلا به چاقی یا چاقی می شود. چاقی شدید در 5 سالگی 10 و 15 ساله می شود.

برای این تحقیق، محققان از آدرس محل سکونت شرکت کنندگان در دوران بارداری (1994 تا 2023) یا اوایل کودکی در همان دوره استفاده کردند. آنها سپس این آدرس‌ها را با داده‌های دسترسی به غذا از اطلس تحقیقاتی دسترسی به غذا FDA مقایسه کردند که اطلاعاتی در مورد درآمد خانوار، دسترسی حمل‌ونقل و دسترسی به غذا بر اساس منطقه سکونت ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.