افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

میلیون ها ایرانی به ترکیه سفر می کنند/آمار

  • کد خبر : 353211
میلیون ها ایرانی به ترکیه سفر می کنند/آمار

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام ایمانی پور در محل وزارت فرهنگ، گردشگری و گردشگری با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار و گفتگو کرد. به گزارش ایسنا، محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ابتدای این دیدار ضمن ابراز تاسف از شهادت آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات جمهوری […]

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام ایمانی پور در محل وزارت فرهنگ، گردشگری و گردشگری با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ابتدای این دیدار ضمن ابراز تاسف از شهادت آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات جمهوری اسلامی در سانحه سقوط بالگرد، یاد و خاطره آن بزرگواران برجسته بودند.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه: سالانه دو و نیم میلیون ایرانی به عنوان توریست به ترکیه سفر می کنند

وی همچنین با اشاره به اینکه روابط ایران و ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از حضور ایران در کنار ترکیه تشکر کرد و با یادآوری همکاری های ایران در زلزله 15 بهمن 1392، ترکیه کمک های ایران را نشان از عمق روابط ایران و ترکیه دانست. . دو کشور

وزیر فرهنگ، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با تاکید بر اینکه سال 2025 سالی خواهد بود که در آن شاهد تحولات ویژه ای در روابط فرهنگی دو کشور خواهیم بود، بر لزوم آغاز کار متخصصان و تکنسین ها تاکید کرد. کمیته های دو کشور یادآور شد: اولین جلسه کارگروه فنی سال فرهنگی 2025 اولین نشست آنلاین در 27 مرداد ماه جاری برگزار شد.

وزیر فرهنگ ترکیه در ادامه بر آمادگی ترکیه برای پذیرایی از هیات های فرهنگی و فنی ایرانی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در شهریور ماه هیات های فرهنگی و فنی متشکل از هنرمندان و مسئولان دو کشور در ایران و ترکیه دیدار خواهند کرد.

وزیر فرهنگ ترکیه با اشاره به نشست آتی کمیسیون مشترک کاری ایران و ترکیه، این موضوع را زمینه ساز تعمیق روابط فرهنگی دانست.

وی با اشاره به اینکه سالانه دو و نیم میلیون ایرانی به عنوان گردشگر به ترکیه سفر می کنند، از آمارهای موجود ابراز خرسندی کرد و بر لزوم افزایش حضور ایرانیان در ترکیه و همچنین حضور اتباع ترکیه در ایران تاکید کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران وی با تشکر از همبستگی وزیر فرهنگ ترکیه با شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به اینکه خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری در کمترین زمان ممکن برگزار شد و کابینه جدید دولت بدون مشکل شروع به کار کرد، ادامه داد: کابینه ایجاد شد. همانطور که کابینه وحدت ملی مشخص است و همه گروه های سیاسی در این کابینه حضور دارند و این موضوع باعث تقویت دولت آینده و بهبود اوضاع می شود.

ایمانی پور در ادامه با اشاره به اینکه سطح روابط ایران و ترکیه بسیار فراتر از یک کشور همسایه ساده است، تاکید کرد: همدردی دولت و ملت ترکیه برای شهادت رئیس جمهور را فراموش نکرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه سال 2025 از منظر تاریخ روابط فرهنگی ایران و ترکیه سالی بی نظیر خواهد بود، افزود: ترجیح می دهیم آغاز سال فرهنگی در بهمن ماه مصادف با روز ملی ایران باشد که حضور ایرانیان رئیس جمهور نیز امکان پذیر خواهد بود.

ایمانی پور با اشاره به اینکه در سال فرهنگی برنامه‌های متنوعی از نشست‌های علمی و پژوهشی گرفته تا جشنواره‌های سینمایی، کنسرت‌های موسیقی، همکاری با رسانه‌ها و مطبوعات برگزار می‌شود، بر تداوم فعالیت‌های کمیته‌های هماهنگی دو طرف تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در تعمیق روابط فرهنگی و تمدنی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش حضور اتباع و گردشگران ترک در ایران اعلام کرد و خاطرنشان کرد: حضور گردشگران خارجی در ایران است. بهترین راه برای خنثی کردن تبلیغات منفی رسانه های استکبار علیه جمهوری اسلامی هستند. ایمانی پور در ادامه بر تمایل سازمان فرهنگ و ارتباطات برای میزبانی از کارشناسان و مسئولان فرهنگی حوزه گردشگری ترکیه برای آشنایی با ظرفیت های گردشگری ایران تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در پایان این دیدار بر آمادگی کامل خود برای افزایش همکاری های فرهنگی ایران و ترکیه تاکید کرد. در ترکیه امسال جشنواره جاده فرهنگی را که 60 درصد جمعیت کشور را شامل می شود جشن می گیریم و آمادگی کامل برای پذیرایی از ایران به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره را داریم و جمهوری اسلامی ایران امکان ارتباط مستقیم با ایران را دارد. شهروندان ترکیه و او این کار را به این صورت انجام داد.

2332333

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.