افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

میلیخن: قلعه نویی شاکی شد چون گفتم مرد! / همه بانک ها دولتی هستند و این خصوصی سازی نیست – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 242149
میلیخن: قلعه نویی شاکی شد چون گفتم مرد!  / همه بانک ها دولتی هستند و این خصوصی سازی نیست – پرسپولیس نیوز

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: این تیم پرسپولیس متعلق به آقای گل محمدی است و بی انصافی است که بگوییم تیم مربی برزیلی است. محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی در مورد شرایط لیگ برتر و حواشی آن صحبت کرد که در ادامه می خوانید. آقای مایلی کهن، آیا در دادگاه شکایت آقای […]

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: این تیم پرسپولیس متعلق به آقای گل محمدی است و بی انصافی است که بگوییم تیم مربی برزیلی است.

محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی در مورد شرایط لیگ برتر و حواشی آن صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

آقای مایلی کهن، آیا در دادگاه شکایت آقای قلعه نویی حضور یافتید؟
بله، ما دوشنبه رفتیم، بالاخره باید می رفتیم.

فکر می کنیم این داستان خوب تمام شد؟
به هر حال هنوز هست، دیگر چه بگویم؟ انگار در اروپا به دنیا آمده اند و ما نمی دانستیم. چون از کلمه «مرد» شاکی بود در حالی که «مرد» کلمه بدی نیست و به معنای «مرد کوچک» است.

پس از این یک کلمه شکایت کردی؟
نه، یکی از چیزهایی که در آن مصاحبه ویدیویی گفتم این بود.

چطور وکیل در دادگاه با شما نبود؟
نه، اتفاقا باجنگام وکیل است، اما من همیشه در این جلسات شرکت می کنم.

در جلسه دادگاه چه گذشت؟
در نهایت سوالاتی مطرح شد و به مواردی که قاضی پرسیده بود پاسخ دادیم. گفتیم در شرایط فعلی هر چه بگوییم از صدا و سیمای خودمان یاد گرفتیم. چطور وقتی به آنها می گویند ژنرال آنها را دوست دارد و حالا باید به خاطر این حرف ها عصبانی شوند؟

ظاهراً به همراهان شما هم اجازه ورود به جلسه دادگاه را ندادند؟
بله، آقای نادر (فریادشیریان) آمده بود با وجود اینکه من از آنها خواستم نیایند و این پسرم بود که هیچ کدام را به اتاق راه نداد.

حالا حکم چه خواهد بود؟
(خنده) چه حکمی می خواهید بدهید؟ ما همیشه تابع قانون بوده ایم.

بیا بریم. بریم لیگ برتر آیا پرسپولیس می تواند در هفت هفته باقی مانده اختلاف امتیاز با استقلال را جبران کند و قهرمان شود؟

آیا پرسپولیس می تواند در 7 هفته باقی مانده اختلاف امتیاز با استقلال را جبران کند و قهرمان شود؟
بله، پارسال وضعیت بدتر بود. اگر یادتان باشد در هفته های اخیر سپاهان به ملوان باخت و پرسپولیس از او پیشی گرفت و قهرمان شد. سال گذشته وضعیت ملوان خوب نبود و مشخص بود که سقوط نخواهد کرد. فوتبال همین است.

استقلالی ها چندی پیش تیم پرسپولیس را شکست دادند. [بدون مدرک و با توهم] آنها متهم به سود بردن از داوری شدند و حتی گفتند بیشتر داوران پرسپولیسی هستند. درباره این تنش ها چه می گویید؟
خب اینها همیشه در فوتبال ما بوده و هست. فکر می‌کنم حتی اگر VAR را وارد کنیم، اوضاع بهتر نمی‌شود.

زیرا؟ چرا ظرفیت استفاده از این امکان وجود ندارد؟
در کل شرایط این گونه است، در هر صورت فشار مخاطب باعث می شود از وزن انتقاد فرار کنیم.

شما همیشه پیرو مربی تیم ملی بودید. حالا می خواهید پرسپولیس با مربی خارجی قهرمان شود یا استقلال با مربی ملی قهرمان شود؟
نه، اولا این تیم پرسپولیس متعلق به آقای گل محمدی است و بی انصافی است که آن را تیم این مربی برزیلی بنامیم. کمک آقای گل محمدی بود. یادتان باشد یک زمانی مدام می گفتند که این تیم تیم آقای گل محمدی نیست و او وارث برانکوهاست. چطور شد که یحیی در دو سه هفته بدتر شد؟ از طرفی فراموش نکنیم که در نیم فصل دو سه بازیکن خوب گرفتند در حالی که در زمان آقای گل محمدی بازیکن جدیدی نبود.

این روزها در اصفهان نام محرم نویدکیا را در ورزشگاه فریاد می زنند و اعتراضاتی به شرایط تیمی که در ابتدای فصل با هزینه های گزاف تعطیل شد، مطرح می شود. همیشه حامی بودی
خب من نه نسبتی با محرم دارم و نه رابطه خاصی با آن داشتم. او با تیمش و همچنین شمس آذر سرمربی بسیار خوب کار کرده است. وقتی این مربیان خوب کار می کنند چه باید بگوییم؟ خب اینها هم مربیان جوانی هستند. البته اگر مربی خارجی خوب بیاید چرا باید قهر کنیم؟ مشکل این است که مربی خارجی خوب نیست. همین تراکتور پارسال هفت خورد، فکر کنم یک بار شش خوردند. آنها هفته گذشته چهار غذا خوردند. به نظر من هر کسی باید پارسال می رفت. البته از نظر شخصیتی مربیان بدی نبودند اما این یک واقعیت است که می توانیم از مربیان و بازیکنان ایرانی استفاده کنیم. هنوز هم معتقدم در تیم هایمان نیازی به بازیکنان خارجی نداریم چون می دانم چه جوانان شایسته ای در کشور ما وجود دارد. بالاخره این همه بازیکن خارجی آمده اند و رفته اند. ستاره ای در بین آنها پیدا کردید؟

نام های محدودی را می توان نام برد مانند ستاره های بین المللی که به فوتبال ایران نمی آیند چون نه باشگاه های ما پول دارند و نه به ایران می آیند.
آره اینجوری نیست منم همینو میگم پس چرا دنبال بازیکن خارجی می گردند؟ ما استعدادهای زیادی در فوتبال خود داریم. حالا می خواهی پسرت فوتبالیست شود یا دکتر و مهندس؟ واقعیت این است که وقتی این همه علاقه به فوتبال وجود دارد و طبیعتاً تعداد این استعدادها زیاد می شود، می توان استعدادهای خوبی را در بین آنها پیدا کرد و کشف کرد.

اخیراً مجید جلالی و همکارانش تحقیقاتی درباره ورود مربیان خارجی به فوتبال ایران در بیست و دو سال لیگ برتر انجام دادند که 83 درصد از این تغییرات به نتیجه نرسید.
من هم همین را می گویم. اولاً زیرساخت های مناسبی در این زمینه وجود ندارد و مشکلات بیشتری به وجود می آید. البته الان آقای مجید با شاه فالوده مخالف است چون واقعیت این است که ایشان در فدراسیون فوتبال جایگاهی دارند و باید به نوعی از سیاست های فدراسیون فوتبال حمایت کنند.

البته فکر می کنم در فوتبال ما نسبت به کشورهای دیگر پول زیادی رد و بدل نمی شود. به هر حال در فوتبال ما هر چقدر هم که هزینه شود باید حساب شود و می بینید صاحبان فوتبال که برای اتفاقات مختلف باید 5 یا 10 امتیاز کم کنند، از موقعیت به نفع خود استفاده می کنند.

آخرین سوال من مربوط به واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس است که ظاهرا پس از دو دهه در حال انجام است و ظاهرا کنسرسیومی از چند بانک تشکیل شده است که مسئولیت این سهام را بر عهده خواهد گرفت. آیا خوشبین هستید که اتفاقات خوبی در این باشگاه بیفتد؟
من از شما می پرسم. آیا اینها بانک های خصوصی هستند؟

خوب
بنابراین اینها هم دولتی هستند، پس هدف این است که وابسته به بانک شوند و 600-500 میلیارد تومبی را که سالانه خرج می کردند، خرج کنند تا دو سه میلیارد راحت تر خرج کنند. فکر می کنم الان تنها باشگاهی که در فوتبال ما واقعا خصوصی اداره می شود، تراکتورسازی تبریز است. آیا باشگاه دیگری را می شناسید؟

در لیگ برتر فکر می کنم استقلال خوزستان یا حتی ملوان.
برخی از باشگاه ها توسط تاجرانی اداره می شوند که مجبورند حجم زیادی کالا وارد کنند و برای این واردات مالیات بپردازند. حالا به آنها می گویند که اگر می خواهید آن پول را بدهید، آن را خرج یک ملوان یا فلان وسیله کنید و به آن مالیات می پردازند. البته در برخی جاها به همه آنها پیش پرداخت داده می شود تا بتوانند کالا یا خدمات خود را راحتتر وارد کنند. در واقع اکثر باشگاه های ما دولتی هستند اما گاهی می گوییم عناوین ملی، خصوصی یا مشابه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.