افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

میلیخن: آقای نکونام; اگر شرایط خوب نیست چرا می مانی؟ / بیرانوند نظر خود را اعلام کرد و قابل احترام است – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 208150
میلیخن: آقای نکونام;  اگر شرایط خوب نیست چرا می مانی؟  / بیرانوند نظر خود را اعلام کرد و قابل احترام است – پرسپولیس نیوز

محمد مایلی کهن یکی از مربیانی بود که معتقد بود تیم کشورمان توانایی و پتانسیل موفقیت در جام ملت های آسیا را دارد. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با این تیم افتخارات زیادی کسب کرد و بسیاری معتقدند نسل موفق و طلایی تاریخ فوتبال ایران حاصل تلاش اوست. همان نسل 98 که می دانست […]

محمد مایلی کهن یکی از مربیانی بود که معتقد بود تیم کشورمان توانایی و پتانسیل موفقیت در جام ملت های آسیا را دارد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با این تیم افتخارات زیادی کسب کرد و بسیاری معتقدند نسل موفق و طلایی تاریخ فوتبال ایران حاصل تلاش اوست. همان نسل 98 که می دانست چگونه با ستاره های بی بدیل خاطرات خوبی را برای ما به ارمغان بیاورد. گفتگوی محمد مایلی کهن درباره تیم ملی، پرسپولیس و نسل تاریخی فوتبال ایران با گل را می خوانید:

آقای مایلی کوهن به عنوان اولین سوال؛ عملکرد تیم فوتبال ایران با مربیگری امیر قلعه نویی در جام ملت ها را چگونه ارزیابی کردید؟

اول از همه می خواهم به تیم بگویم که به بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید همانطور که بارها در مصاحبه هایم چه قبل از جام ملت ها و چه در این رقابت ها گفته ام، تیم کشورمان توانایی موفقیت را دارد. و حتی قهرمان شدن در تمام صحبت هایی که مطرح شد با جان و دل می خواستم تیم قهرمان جام ملت ها شود تا مردم عزیزمان خوشحال شوند. با این حال بازیکنان هم زحمت زیادی کشیدند. و من با آنها خداحافظی می کنم. آسیا فاصله زیادی با قهرمانی ندارد. تیم ملی عملکرد خوبی داشت و شاید اگر خوش شانس بود می توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. به فکر آینده باشیم و با برنامه ریزی درست بتوانیم با استفاده از مهارت های خوب و بازیکنان جوان از جام جهانی حمایت کنیم.

عملکرد امیر قلعه نویی را مثبت ارزیابی کردید؟

البته او مربی تیم ملی فوتبال کشورمان است و نتایجی که با این تیم کسب کرد بد نبود، کم نشد، با این حال یکی از دستیارانش بعد از مسابقات به من هجوم آورد که تعجب من را برانگیخت. خودم. از تیم ملی انتقاد کردم؟ وظیفه ما حمایت از تیم ملی کشورمان بوده و هست. اما سرمربی دوم تیم را نمی شناسم. ملی، چرا با من مصاحبه می کردند که علیه من بود؟ !

به نظر شما نسل تاریخی فوتبال ایران چیست؟

مردم باید نظر داشته باشند. مردم بهتر از هر کس دیگری می توانند به سوال شما پاسخ دهند.

علیرضا بیرانوند در مصاحبه ای اعلام کرد بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران نسل فعلی است، نظر شما در این مورد چیست؟

آقای بیرانوند نظر خود را گفته و کاملا قابل احترام است. شاید یکی دیگر بگوید نسل 98 بهترین نسل تاریخ است. ما باید به حرف دیگران احترام بگذاریم. هرکسی می تواند نظر خود را در قالب کلام خود بیان کند. هیچ مشکلی با آن وجود دارد.

خیلی ها می گویند تیم ملی که شما رهبری کردید و ساختید بهترین تیم فوتبال ایران است… ما می گوییم نسل 98…

این محبت و محبت مردم است. ما در آن زمان بهترین کار را انجام دادیم تا بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم. خوشبختانه با کمک بازیکنان و تلاش آنها توانستیم افتخارات باورنکردنی را به مردم خوب کشورمان تقدیم کنیم، این اتفاقات در حالی رخ داد که آن زمان شرایط فوتبال ما متفاوت بود.

به هر حال جناب مایلی کهن نام شما به عنوان یکی از پرافتخارترین فوتبالیست های تاریخ ورزش ایران ثبت شده است و قطعاً در یادها خواهید ماند…

خواهش می کنم تمام تلاش و هدف ما شادی مردم بود، امیدوارم توانسته باشیم به مردم عزیز و ورزش دوست کشورمان ادای احترام کنیم.

اگر موافق هستید، در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. شکست این تیم مقابل آلومینیوم اراک با مربی جدید را چگونه ارزیابی می کنید؟

خب نمی توان نتایج آینده پرسپولیس را پیش بینی کرد، با این حال تغییرات مربیگری روی نیمکت این تیم رخ داده و برای ارزیابی عملکرد پرسپولیس زود است. ما نمی توانیم نتایج بعدی را بدون شکست پیش بینی کنیم. امیدوارم در بازی های آینده بتوانیم موفق باشیم و همچنان جزو مدعیان باشیم.

مدعیان اصلی قهرمانی لیگ؟

از قبل می دانید که من اهل پیش بینی نتایج نیستم، اما سه یا چهار تیم بالای جدول شانس خوبی برای موفقیت دارند. یعنی پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال.

اما این روزها استقلالی ها با وجود نتایج خوبی که می گیرند، در حاشیه باشگاه خودشان اسیر شده اند؟ فکر نمی کنی این حاشیه ها در نهایت قهرمانی را از این تیم بگیرد؟

ممکن است. البته آقای نکونام مربی خوبی است و نتایج استقلال هم این را می گوید. اما به نظر من بهتر است سلسله مراتب را رعایت کند. او چه بخواهد چه نخواهد، در حال حاضر مدیرعامل استقلال به عنوان فرد ارشد این باشگاه کار می کند، این کار را انجام داده اند، اینکه بگویم نمی توانم با یک مربی خاص کار کنم، بعد از آن در تیم ادامه می دهیم. فکر کن تماشایی باشه راست یا غلط جناب خطیر فعلا مدیرعامل باشگاه استقلال هستن و آقای نکونام باید اطاعت کنند و نظر مدیرعامل باشگاه تمام شده دوران این جملاتی که می توان گفت من نمی توانم با یک مدیر خاص کار کنم و باز بمانم و به کارم ادامه دهم متاسفانه در حال حاضر بازیکنی می آید که 6 ماه در استقلال یا پرسپولیس بازی کرده است و خودش را بزرگترین هوادار استقلال می داند. و پرسپولیس!فصل در گذشته فلان مربی 12 میلیارد قرارداد داشت الان قراردادش 24 میلیارد است!متاسفانه الان بازیکنان و مربیان می گویند استقلال و پرسپولیس پول ندارند و ما برای عشق تمرین می کنیم یا بازی می کنیم. از این دو تیم! خوب اگر به عشق هواداران پرسپولیس و استقلال مربیگری می کنید چرا مدام می گویید این دو تیم پول ندارند؟ خیلی بد است که بیایم بگویم وضعیت باشگاه خوب نیست و در باشگاه بمان!یا خوب است یا خوب نیست! اگه خوب نیست چرا میمونی؟ برو و به بهبود شرایط کمک کن! پخش نشدن نمایش ها همیشه!

آقای نکونام شاگرد شما بود؟

نه من افتخار همکاری با او را نداشته ام. در زمانی که ما در تیم ملی نبودیم به آن اشاره کردند. البته آقا جواد از دست من ناراحت است و من دو بار با ایشان تماس گرفتم اما ایشان جواب سوالات من را ندادند. تلفن اما من به دارم اعتقاد دارم همانطور که بازیکنان بزرگی بودند مربیان خوبی هم هستند و پیشرفت خواهند کرد.

آقای نکونام چرا با شما قهرند؟

واقعیت این است که چندی پیش یکی از سایت های ورزشی اقدام به انتخاب تیم قرن فوتبال ایران کرد. به عنوان فردی که سال ها در این فوتبال بوده ام، از سوی این سایت ورزشی دعوت شدم تا نظرم را بگویم. این بود “آنجا یک هافبک دیگر را انتخاب کردم. به هر حال نظرم را گفتم. با این حال فکر می کنم آقای نکونام یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال کشورمان است. آنها از دست من ناراحت بودند. من دوبار به اوثام زنگ زدم تا صحبت كردن احساس كردم كه هنوز از دست من عصبانی است، نظرم را به او گفتم، مثل اینكه هر كسی می تواند نظری داشته باشد.

متشکرم. اگر حرف خاصی برای گفتن دارید به من بگویید.

خواهش می کنم برای آقای نکونام آرزوی موفقیت دارم با اینکه می دانم حرف هایم باعث ناراحتی ایشان می شود و یکی از همکارانش جواب من را می دهد اما واقعیت ها را به ایشان گفتم و از هیچکس نمی ترسم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.