افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

میلگرد و تیرآهن ارزان تر شدند!

  • کد خبر : 263336
میلگرد و تیرآهن ارزان تر شدند!

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنبازار فولاد در حال حاضر آرام است و در برخی مناطق شاهد کاهش پراکنده قیمت آهن هستیم. برخلاف بازار ارز و طلا، در بازار فولاد حباب قیمتی وجود ندارد. اما این بازار نیز تحت تاثیر فضای منفی بازار آزاد دلار قرار گرفته و شرایط بازار ارز بسیار حساس […]

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنبازار فولاد در حال حاضر آرام است و در برخی مناطق شاهد کاهش پراکنده قیمت آهن هستیم. برخلاف بازار ارز و طلا، در بازار فولاد حباب قیمتی وجود ندارد. اما این بازار نیز تحت تاثیر فضای منفی بازار آزاد دلار قرار گرفته و شرایط بازار ارز بسیار حساس شده است.

پیش بینی می شد در صورت شکسته شدن سطح حمایت 60 دلاری، شاهد کاهش سریعتر قیمت دلار باشیم. از این حیث در پایان روز گذشته قیمت دلار وارد کانال 59 هزار تومانی شد و به نظر می رسد در صورت تثبیت در این کانال شاهد ریزش جدیدی در قیمت دلار باشیم.

افت قیمت دلار در بازار آزاد با وجود منافع اقتصادی می تواند در کوتاه مدت برای بازارهایی مانند فولاد و سهام مضر باشد. در حال حاضر حداقل قیمت فولاد در بازار داخلی جذاب و معقول به نظر می رسد، اما تجربه نشان داده است که نمی توان در برابر نوسانات بازار مقاومت کرد.

میلگرد در برخی کارخانه ها بین 100 تا 300 تن ارزان شد، اما برخی دیگر قیمت ها را ثابت نگه داشتند. قیمت میلگرد متوسط ​​با 600 تومان کاهش حول و حوش 25 هزار و 400 تومان و میلگرد اصفهان در سایزهای استاندارد 26 هزار و 700 تومان گزارش شد. به نظر می رسد اکثر کارخانه ها امروز قیمت میلگرد را کاهش دهند و حداقل قیمت این محصول رسما وارد کانال 24 هزار تومان شود.

قیمت تیرآهن فولادی در اکثر کارخانه ها بین 10 تا 50 هزار تومان کاهش یافت. قیمت تیرآهن فولادی 14، 16 و 18 در محدوده 29 هزار تومان افزایش می یابد، اما با قیمت مقرون به صرفه به فروش می رسد و حدود 28 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

قیمت ورق مشکی، قیمت ورق اسید شویی و انواع ورق آهن در اکثر کارخانه ها ثابت ماند به جز فولاد مبارکه که از 100 تا 500 تومان کاهش قیمت داشت. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق فولادی، قیمت ورق شیروانی و سایر ورق های سرد در اکثر کارخانه ها 100 تومان ارزان شد.

قیمت پروفیل آهن، قیمت پروفیل آلومینیوم، قیمت پروفیل سبک و …. آنها در اکثر کارخانه ها ثابت ماندند. قیمت انواع لوله آهنی، لوله گاز، داربست و …. آنها در اکثر کارخانه ها ثابت ماندند.

قیمت قوطی و پروفیل های ساخته شده از ورق فلزی به ضخامت 2 میلی متر بسته به نوع ورق مورد استفاده، کیلویی 41 تا 44 هزار تومان به فروش می رسد. فویل گرم مبارکه با ضخامت 6 تا 15 میل در بازار تهران با قیمت کیلویی 41 تا 42 هزار تومان موجود است.

این ارقام نشان دهنده کاهش چشمگیر قیمت ورق آهن در 20 روز گذشته معادل بیش از 20 درصد است. قیمت نبشی و ناودانی در اکثر کارخانه ها ثابت ماند به جز آرین فولاد که 100 تومان کاهش قیمت داشت.

این کاهش قیمت پس از اصلاح نرخ ارز در بازار آزاد رخ داده است. با وجود این افت قیمت، برخی از فعالان بازار معتقدند فضای بازار همچنان برای معاملات جذاب نیست و تقاضا در سطح پایینی قرار دارد.

با توجه به نوسانات نزولی اخیر نرخ ارز، پیش بینی قطعی روند آینده بازار تا زمانی که ثبات در بازار ارز برقرار نشود، مشکل خواهد بود. در حالی که نرخ دلار یکی از عوامل مهم در بازار فولاد است، عوامل دیگری نیز نقش تعیین کننده ای در این بازار دارند.

به عنوان مثال، تا زمانی که سیاست‌های انقباضی پولی منجر به فروش ال سی در بازار داخلی شود، مابه‌التفاوت نرخ دلار نیما و آزاد در سطح فعلی باقی می‌ماند و دستورالعمل‌های فولادی نیز به همین ترتیب اجرا می‌شود راه صادرات فولاد بخش ها صاف نخواهند بود.

در این شرایط استفاده از عبارت آزادسازی صادرات فولاد منطقی نیست زیرا آزادسازی واقعی صادرات فولاد به معنای اصلاح سه عامل کلیدی نرخ نیما و بازگشت تعهد پولی صادراتی، سیاست های انقباضی پولی و جاری فولاد است. دستورالعمل ها

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=263336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.