افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

میله های گاز و چدن را با ساده ترین روش ها تمیز کنید / سه بشمارید، گاز را روشن کنید

  • کد خبر : 200476
میله های گاز و چدن را با ساده ترین روش ها تمیز کنید / سه بشمارید، گاز را روشن کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- نظافت منزل و به خصوص آشپزخانه یک کار همیشگی برای خانم های خانه دار است. نظافت یخچال، ماشین لباسشویی، هود و … در صورت انجام صحیح و دوره ای کار شما را بسیار آسان می کند. اجاق گاز یکی دیگر از لوازم آشپزخانه است که […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- نظافت منزل و به خصوص آشپزخانه یک کار همیشگی برای خانم های خانه دار است. نظافت یخچال، ماشین لباسشویی، هود و … در صورت انجام صحیح و دوره ای کار شما را بسیار آسان می کند. اجاق گاز یکی دیگر از لوازم آشپزخانه است که باید به صورت دوره ای تمیز شود. در این مقاله چند روش ساده و کاربردی برای تمیز کردن گاز و میله های چدنی آن به شما آموزش می دهیم تا از این پس بتوانید این کار را سریعتر و بهتر انجام دهید. تا آخر با ما همراه باشید…

هر چه زودتر گاز را تمیز کنید.

تمیز کردن به موقع اجاق گاز باعث می شود لکه های چربی و باقی مانده مواد غذایی روی این دستگاه کمتر سخت و دائمی شود و تمیز کردن آن برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. مادربزرگ ها و مادران عادت های بسیار خوبی در این زمینه دارند و همیشه بعد از هر وعده غذایی گاز را تمیز می کنند!

معجزه ای به نام سرکه را جدی بگیرید

سرکه یک ماده فوق العاده در خانه است. علاوه بر مصارف خوراکی این مایع، می توان از سرکه برای تمیز کردن انواع سطوح و تجهیزات نیز استفاده کرد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که اجاق گاز خود را به سرعت تمیز می کنند، کار برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. مقداری سرکه سفید روی سطح گاز اسپری کنید و پس از چند دقیقه با یک پارچه تمیز و مرطوب سطح گاز را پاک کنید.

اجاق گاز تمیز شده3

سدیم بیکربنات؛ پاک کننده محبوب

اگر می خواهید از مواد شیمیایی کمتری در نظافت منزل استفاده کنید، جوش شیرین یکی از کمک کننده های مهم در این زمینه است. همچنین می توانید اجاق گاز را با جوش شیرین تمیز کرده و به گونه ای روشن کنید که ابتدا خرده های غذا را با دستمال از سطح گاز جمع کنید و سپس خمیر نسبتا ریز جوش شیرین را در ترکیب با آب درست کنید و بچرخانید. روی اجاق گاز . سطح گاز به زیر آب برود.

اجاق گاز تمیز شده 1

بسته به سختی و نرمی لکه های روی گاز، اجازه دهید این خمیر نیم ساعت تا یک ساعت روی گاز بماند و سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب خمیر را از روی سطح گاز پاک کنید.

به جنگ جنایت بروید و با شعله ها و آهن های گداخته چاق شوید.

میله های گاز چدنی پس از مدتی استفاده به محلی برای جمع شدن خمیر و چربی تبدیل می شود و باید تمیز شوند. برای این کار محلول غلیظی از جوش شیرین و آب تهیه کنید و این قطعات را به مدت یک ساعت در محلول قرار دهید. پس از گذشت این مدت، چربی های نرم شده را با برس تمیز کرده و سپس میله ها را آبکشی و خشک کنید.

اجاق گاز تمیز شده6

چند راه حل ساده برای جلوگیری از کثیف شدن گاز

یک قدم اساسی برای کاهش کار در خانه این است که کارهایی را انجام دهید تا وسایل خانه دیرتر کثیف شوند. در این قسمت به چند راهکار ساده اشاره می کنیم تا بعداً گاز شما کثیف شود.

– برای سرخ کردن غذاهایی مانند سیب زمینی، بادمجان، ماهی و غیره. در روغن داغ بهتر است آن را در ظرف قرار دهید تا قطرات روغن روی سطح گاز پخش نشود.

اجاق گاز تمیز4

– هنگام پخت و پز باید مراقب باشید که آب برنج یا ماکارونی نریزد و گاز را کثیف نکند.

– هنگام پخت و پز همیشه یک بشقاب کنار گاز قرار دهید تا بعد از استفاده، قاشق یا کفگیر را داخل آن قرار دهید تا ذرات غذا روی گاز نریزد.

در این مقاله چند راه حل ساده برای تمیز کردن گاز، مشعل و میله های چدنی ارائه شده است که امیدواریم به شما کمک کند. در اینجا می توانید مقاله ای در مورد پاکسازی پشت گاز ببینید و بخوانید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200476

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.