افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

میلز لین، داور افسانه ای بوکس در 85 سالگی درگذشت

  • کد خبر : 3827
میلز لین، داور افسانه ای بوکس در 85 سالگی درگذشت

این ورزشکار طولانی مدت برخی از برجسته ترین مبارزات این ورزش در قرن بیستم را قضاوت کرد. میلز لین، داور بوکس تالار مشاهیر که بیش از 100 مسابقه قهرمانی را قضاوت کرد، روز سه شنبه در یک آسایشگاه در نزدیکی خانه خود در رینو، پسرش تامی درگذشت.به Reno Gazette-Journal گفت. او 85 سال داشت. تامی […]



این ورزشکار طولانی مدت برخی از برجسته ترین مبارزات این ورزش در قرن بیستم را قضاوت کرد.

میلز لین، داور بوکس تالار مشاهیر که بیش از 100 مسابقه قهرمانی را قضاوت کرد، روز سه شنبه در یک آسایشگاه در نزدیکی خانه خود در رینو، پسرش تامی درگذشت.به Reno Gazette-Journal گفت. او 85 سال داشت.

تامی لین گفت که سلامتی پدرش اخیراً به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. میلز 20 سال پیش، در آوریل 2002، دچار سکته مغزی شد که باعث شد او به حرفه داوری خود پایان دهد.

تامی لین گفت: “او در وضعیت کلی خود کاهش قابل توجهی داشت.” “این یک حرکت سریع بود. او راحت بود و در محاصره خانواده اش بود.»

لین دوران خود را در رینگ بوکس به عنوان یک مبارز آغاز کرد و در سال 1960 قهرمانی بوکس سبک وزن NCAA را به دست آورد و در همان سال در مسابقات المپیک ایالات متحده شرکت کرد. او سال بعد در حالی که هنوز در کالج بود به حرفه ای تبدیل شد و اولین بازی خود را قبل از رفتن به 10 مبارزه متوالی باخت. او در سال 1967 با رکورد 10-1 بازنشسته شد.

اگرچه لین به تنهایی یک مبارز ماهر بود، اما به عنوان یکی از بزرگترین داوران تاریخ بوکس شناخته شد. مهم‌تر از همه، او داوری «مبارزه با نیش» بود، مسابقه‌ای دوباره بین قهرمان سنگین وزن جهان، ایواندر هالیفیلد و رقیب مایک تایسون. لین تایسون را پس از گاز گرفتن دوبار گوش هالیفیلد در راندهای اولیه، محروم کرد.

مسابقه مجدد هالیفیلد و تایسون با تنها مبارزه مهمی که میلز خود را در مرکز آن یافت، فاصله زیادی داشت. میلز، که به خاطر عبارت جذاب پیش از مبارزه‌اش «بیایید آن را ادامه دهیم» معروف شد، بر برخی از بزرگترین مبارزات قرن بیستم نظارت داشت که مشتمل بر بوکسورهایی مانند محمد علی، تایسون، هالیفیلد، لنوکس لوئیس، خولیو سزار چاوز و ریدیک بوو بود.

لین در سال 2013 وارد تالار مشاهیر بین المللی بوکس شد.



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.