افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

میزان واردات خودرو مشخص شد.

  • کد خبر : 405827
میزان واردات خودرو مشخص شد.

به گزارش بازار، بر اساس لایحه بودجه سال آینده دولت به مجلس، عوارض گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات (مطابق با ماده (3) قانون جهش تولید بر اساس دانش)، قطعات، مواد اولیه و واسطه های تولید به دو درصد (2%) کاهش می یابد. در اجرای قانون هوای پاک مصوب 25/4/1395 صادرکنندگان یا زیر مجموعه های […]

به گزارش بازار، بر اساس لایحه بودجه سال آینده دولت به مجلس، عوارض گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات (مطابق با ماده (3) قانون جهش تولید بر اساس دانش)، قطعات، مواد اولیه و واسطه های تولید به دو درصد (2%) کاهش می یابد.

در اجرای قانون هوای پاک مصوب 25/4/1395 صادرکنندگان یا زیر مجموعه های آنها می توانند شرط اطمینان از ارائه خدمات پس از فروش و بندهای (1) و (2) ماده (4) و مواد را رعایت کنند. (6)، 10) و (13) قانون سازمان صنعت خودرو (مصوب 1400) تا سقف دو میلیارد (2.000.000.000) یورو از محل منابع ارزی حاصل از صادرات آن از طریق پرداخت کلیه حقوق ورودی قانونی و حقوق. ماشین های سواری نو

علاوه بر سقف فوق، استفاده از سایر منابع ارزی به تشخیص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای واردات خودرو با رعایت مقررات قانونی مجاز خواهد بود.

حقوق ورودی خودروهای مذکور صددرصد (100%) تعیین و نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق و عوارض وارداتی معادل نرخ ارز بازار مرکز طلا و ارز می باشد. منابع حاصل از هزینه های ثبت نام این بند در نوبت واریز می شود….

تخصیص سهمیه هر متقاضی توسط شورای اقتصاد تعیین و حداکثر ظرف یک ماه به اطلاع خواهد رسید. افراد مذکور می توانند این ارز را به سایر واردکنندگان انتقال دهند و همچنین با رعایت مقررات بازار سرمایه از بازار سرمایه برای فروش خودرو در داخل کشور استفاده کنند.

واردات خودرو در چارچوب این بند و حداکثر سقف مقرر، مستلزم رفع تکلیف ارزی صادرکنندگان است. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون آیین نامه اجرایی این بند را تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.