افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

میزان شیوع ناشنوایی در بین ساکنان مازندران 28 در هر 10 هزار نفر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373183
میزان شیوع ناشنوایی در بین ساکنان مازندران 28 در هر 10 هزار نفر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر علی خامه درب گفت بعد از ظهر دوشنبه بیا وی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 62 هزار معلول در مازندران تحت پوشش خدمات اجتماعی هستند، گفت: 26 درصد معلولان استان را معلولان شنوایی تشکیل می دهند و میزان شیوع ناتوانی های شنوایی در مازندران 28 درصد است. […]

به گزارش خبرنگار مهر علی خامه درب گفت بعد از ظهر دوشنبه بیا وی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 62 هزار معلول در مازندران تحت پوشش خدمات اجتماعی هستند، گفت: 26 درصد معلولان استان را معلولان شنوایی تشکیل می دهند و میزان شیوع ناتوانی های شنوایی در مازندران 28 درصد است. مردم در سال 10 هزار نفر

وی با اشاره به اینکه کم شنوایی یک ناتوانی پنهان و شایع ترین نقص مادرزادی است، اضافه کرد: عواملی مانند ژنتیک، بیماری های مادر در دوران بارداری، مشکلات حین زایمان و … می تواند باعث شود که فرد دچار ناتوانی شنوایی شود به موقع تشخیص داده نشود، کودک دچار ناتوانی شنوایی خواهد شد.

خامه درب وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی معاینه شنوایی نوزادان و نوزادان است، خاطرنشان کرد: ارزیابی سیستم شنوایی در مرکز توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاضبخش ساری انجام می شود و پس از تشخیص، افرادی که مشکل شنوایی دارند و نیاز به توانبخشی دارد مداخلات انجام می شود، برنامه های توانبخشی ارائه می شود و حمایت می شود.

معاون امور اجتماعی توانبخشی مازندران بهترین سن برای تشخیص کم شنوایی در کودکان را قبل از 3 ماهگی دانست و گفت: مناسب ترین زمان برای شروع توانبخشی قبل از 6 ماهگی است. لذا باید به والدین عزیز اهمیت ویژه ای داده شود. من یک برنامه غربالگری ارائه دهید و انجام تست های شنوایی اضافی با کوچکترین علائم و نشانه ها را مهم بدانید تا به موقع آنها را شناسایی کنید و دوران طلایی اقدامات توانبخشی را از دست ندهید.

وی ادامه داد: مداخلات توانبخشی شنوایی شامل؛ سمعک های مناسب مانند سمعک، آموزش گوش، گفتار درمانی و کاشت حلزون را تجویز کنید.

خامه درب سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به کودکان دارای اختلالات شنوایی، مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی راه اندازی کرده و گفت: در حال حاضر دو مرکز آموزشی و توانبخشی برای کودکان دارای اختلالات شنوایی در استان مازندران در شهرهای ساری و عامل فعال است. توسط تیم تخصصی مرکز شامل کارشناس شنوایی شناسی، گفتار درمانی، مربی آموزشی، کارشناس یا مشاور روانشناسی، مربی هنر و ورزش (یا بازی) با هدف ارتقای عملکرد و استقلال این افراد.

وی ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای به معلولان شنوایی بالای 14 سال را در 17 مرکز استان مازندران برشمرد و اظهار داشت: خدمات توانبخشی حرفه ای نیز در قالب کارگاه های تولیدی برای حمایت و رفاه حال به این افراد ارائه می شود. همه ابزارهایی برای بهبود کیفیت زندگی این عزیزان است.

معاون توانبخشی اجتماعی مازندران به آموزش مترجمان ناشنوایان در سال های اخیر با مشارکت شبکه سراسری سازمان های مردم نهاد اشاره و بیان کرد: این فعالیت با هدف ایجاد و افزایش دسترسی ناشنوایان به فرصت های اجتماعی و اقتصادی انجام می شود. . و از امکانات کافی برای ایفای نقش شهروندی طراحی و برنامه بهره مند شوند. کوچک بوده است

وی ارائه خدمات اشتغال به معلولان شنوایی را از دیگر برنامه های این سازمان برای توانمندسازی آنها عنوان کرد و گفت: این سازمان با پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خوداشتغالی حمایت های اشتغال را انجام می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.