افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

میزان خسارت وارده به مزارع گندم بر اثر سیل در استان های جنوبی به زودی اعلام می شود

  • کد خبر : 254251
میزان خسارت وارده به مزارع گندم بر اثر سیل در استان های جنوبی به زودی اعلام می شود

به گزارش بازار، سهراب سهرابی درباره وضعیت استان های گندم خیز جنوب کشور و برآورد خسارات ناشی از سیل روزهای اخیر اظهار کرد: در سه روز گذشته در هر سه استان بارندگی تقریبا سیل آسا داشته ایم. خوزستان، ایلام و فارس. وی از توقف برداشت گندم در استان های خوزستان، ایلام و فارس به دلیل […]

به گزارش بازار، سهراب سهرابی درباره وضعیت استان های گندم خیز جنوب کشور و برآورد خسارات ناشی از سیل روزهای اخیر اظهار کرد: در سه روز گذشته در هر سه استان بارندگی تقریبا سیل آسا داشته ایم. خوزستان، ایلام و فارس.

وی از توقف برداشت گندم در استان های خوزستان، ایلام و فارس به دلیل تداوم بارندگی ها خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی کشور طی 10 روز گذشته هشدارهای لازم را در این زمینه داده بود، وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی استان دست به کار شدند و بلافاصله اطلاع رسانی کردند تا گندم های خریداری شده در مناطق غیر مسقف به مناطق تحت پوشش منتقل شود.

مدیر طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنابراین گندم های خریداری شده در بارندگی های اخیر آسیبی ندیدند و جایی که نتوانستند گندم را حمل کنند روی آن را با برزنت و پلاستیک پوشانده اند و ما هم نداشتیم. مشکلات خاص

سهرابی بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از مزارع گندم در حال رسیدن بود، در برخی مناطق که بارندگی و وزش باد بیشتر بود، گندم به خواب رفت و با گرم شدن هوا و آفتابی شدن هوا قطعا این مشکل حل می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گندم ها به فضای بسته منتقل شده اند در سه استان خوزستان، فارس و ایلام به دلیل بارندگی های اخیر خسارت چندانی نخواهیم داشت اما مزارع زارعین که به دلیل شدت زیاد تحت تاثیر قرار گرفت. بارندگی و طوفان در حال حاضر در حال بررسی هستیم و به زودی تعداد دقیق خسارت ها اعلام خواهد شد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 7 استان کشور مانند خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان در حال برداشت گندم هستند. عملیات ، ایلام و فارس متوقف شده اند اما برداشت گندم در بقیه استان ها ادامه دارد.

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری
سهرابی میزان تولید و خرید گندم امسال را مشابه سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود از 6 میلیون هکتار گندم تر و دیم 13.5 میلیون تن گندم و در نهایت مانند سال گذشته تولید شود. ، 10.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنید.

وی نسبت گندم تولیدی سه استان سیل‌زده را بیش از 3 میلیون تن دانست و گفت: برآورد تولید امسال نشان می‌دهد که خوزستان یک میلیون و 900 هزار تن، فارس یک میلیون تن و ایلام 450 هزار تن تولید خواهند کرد.

مدیر طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان تولید و خرید گندم در استان خوزستان یک میلیون و 720 هزار تن، استان فارس 600 هزار تن و استان ایلام 320 هزار تن بوده است. .

سهرابی گفت: اکنون در استان سیستان و بلوچستان 35 هزار هکتار زمین به کشت گندم اختصاص دارد که تاکنون 20 هزار تن گندم خریداری شده است و به نظر می رسد در پایان فصل برداشت، میزان خرید در این رقم انجام شود. استان به 74000 تن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: شرایط جوی باقی مانده اردیبهشت و اوایل خرداد ماه سال جاری تعیین کننده میزان تولید و خرید گندم در سال جاری است. بنابراین برآورد دقیق تری از تولید و خرید در اواسط خردادماه اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.