افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

میراث دو سرمربی به امیر قلانویی رسید/ برکناری بعد از 5 فصل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 174443
میراث دو سرمربی به امیر قلانویی رسید/ برکناری بعد از 5 فصل – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران در تلاش است تا با درخشش بازیکنانش چهارمین دوره قهرمانی خود در جام ملت های آسیا را به دست آورد و به 47 سال متوالی پایان دهد. اما یکی از انتقاداتی که جامعه فوتبال کشور به لیست امیر قلعه نویی وارد می کند، میانگین بالای سنی بازیکنان این […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران در تلاش است تا با درخشش بازیکنانش چهارمین دوره قهرمانی خود در جام ملت های آسیا را به دست آورد و به 47 سال متوالی پایان دهد. اما یکی از انتقاداتی که جامعه فوتبال کشور به لیست امیر قلعه نویی وارد می کند، میانگین بالای سنی بازیکنان این تیم است. در حال حاضر تیم کشورمان با میانگین سنی 29 سال دومین تیم مسن این دوره از مسابقات است.

برخی معتقدند این نشان از تجربه بالای ملی پوشان است و می توانند در این دوره عملکرد بهتری نسبت به دوره های قبل داشته باشند و برخی دیگر این را نقطه ضعف تیمی می دانند که باید در جام جهانی 2026 حضور داشته باشد. حدود 2 سال دیگر به میدان می روند و غیبت بازیکنان جوان می تواند در درازمدت به این تیم آسیب بزند.

از بین بازیکنان دعوت شده در حال حاضر به تیم ملی 10 بازیکن برای اولین بار در جام ملت های آسیا حضور خواهند داشت. صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت اللهی، رضا اسدی، علی قلی زاده، مهدی قیدی، سیدحسین حسینی، آریا یوسفی، سامان فلاح و شهریار مغانلو بازیکنانی هستند که پیش از این تجربه حضور در جام ملت های آسیا را نداشته اند و امیدوار به انجام آن هستند. آی تی. می تواند با اولین حضورش در این تورنمنت تاریخ ساز شود. میانگین سنی 10 بازیکنی که اولین حضور ملی خود را در جام ملت های آسیا انجام می دهند، 27 سال است.

نکته قابل توجه این است که در بین این بازیکنان سعید عزت اللهی و علی قلی زاده به دلیل مصدومیت جام ملت های 2019 را از دست دادند و شجاع خلیل زاده که آن روزها 30 ساله بود پشت سر سیدجلال حسینی و هادی عقیلی و شهریار مغانلو قرار داشت. که اکنون 29 سال سن دارد در آن دوره رقبای زیادی داشت. صادق محرمی نیز در اردوی تیم ملی حضور داشت اما قبل از شروع جام ملت های 2019 از لیست کارلوس کی روش خط خورد.

در بین ملی پوشان 14 لژیونر و 12 بازیکن لیگ برتری به این تیم دعوت شده اند.

جام ملت‌های امارات متحده عربی 2019

در جام ملت های آسیا 2019 با هدایت کارلوس کی روش، تیم ایران در مرحله نیمه نهایی در دیداری که با اتفاقات عجیبی همراه بود با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ژاپن شد و فرصت حضور در جام ملت های آسیا را از دست داد. مسابقه نهایی.

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، رزبه چشمی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، محمدحسین کنعانی زادگان، سامان قدوس، مهدی ترابی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، مجید حسینی، سردار آزمونیان، رامین ضعیمون، پیام آوران و رامین رضعیمان هستند. که در جام ملت های 2019 در لیست تیم ملی حضور داشتند و در جام ملت های آینده همچنان در تیم ملی حضور دارند.

در جام ملت های 2019 احسان حاج صفی با 101 بازی ملی بیشترین بازی ملی را در بین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی داشت و مسعود شجاعی با 34 سال سن مسن ترین بازیکن تیم ملی بود. تیم ملی با میانگین سنی 27 سال به این مسابقات آمد. ضمناً در آن مسابقات 12 نفر به تیم ملی لژیونرها دعوت شدند.

میراث دو مربی به امیر قلعه نویی رسید/ تغییر پوست پس از پنج فصل

جام ملت های استرالیا 2015

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های 2015 با هدایت کارلوس کی روش وارد این مسابقات شد و در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل عراق در ضربات پنالتی از صعود به مرحله بعد بازماند. از میان بازیکنانی که هم اکنون در تیم ملی حضور دارند، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، حاج صفی، رامین رضاییان، جهانبخش، آزمون و بیرانوند در سال 1394 تیم ملی را همراهی کردند تا سومین حضور خود را در مسابقات قطر انجام دهند.

جواد نکونام با 34 سال سن و با 158 بازی ملی باتجربه ترین بازیکن تیم ملی بود. همچنین در آن سال 10 نفر در لیست 23 نفره لژیونر بودند. میانگین سنی تیم ملی در این دوره 26.4 سال بوده است.

میراث دو مربی به امیر قلعه نویی رسید/ تغییر پوست پس از پنج فصل

جام ملت های قطر 2011

تیم ایران در جام ملت های آسیا 2011 با هدایت افشین قطبی در این رقابت ها شرکت کرد. در آن دوره تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره جنوبی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و از جواز حضور در نیمه نهایی بازماند.

کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی بازیکنانی هستند که در سال 2011 برای چهارمین حضور خود در جام ملت های آسیا در قطر در تیم ایران حضور داشتند. آنچه که باید به آن اشاره کرد این است که تیم ایران امسال تنها دو لژیونر داشت. جواد نکونام و مسعود شجاعی که در اوساسونای اسپانیا بازی می کردند تنها لژیونر بودند. تیم ملی در این دوره با میانگین سنی 27 سال حضور داشت.

میراث دو مربی به امیر قلعه نویی رسید/ تغییر پوست پس از پنج فصل

جام ملت های 2007 به میزبانی 4 کشور اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام برگزار شد.

امیر قلعه نویی که سرمربی ایران در جام ملت های آسیا 2007 بود، در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره جنوبی شکست خورد و امیدوار است در قطر بهتر از مقام چهارمی به پایان برسد. در آن سال امیر قلعه نویی از حضور 12 بازیکن لژیونر در تیمش بهره مند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.