افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

میدان مرکزی دلیل تفاوت و نوسان قیمت میوه در شهر تهران/ وزارت جهاد کشاورزی از کشاورز حمایت نمی کند!

  • کد خبر : 381646
میدان مرکزی دلیل تفاوت و نوسان قیمت میوه در شهر تهران/ وزارت جهاد کشاورزی از کشاورز حمایت نمی کند!

به گزارش رکنا، میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به عنوان یکی از مهم ترین میادین مصرفی پایتخت، عامل اصلی تفاوت قیمت اقلام در سطح شهر محسوب می شود که بر کیف پول مصرف کنندگان و کشاورزان تاثیر می گذارد. “وسیله زندگی اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران وی در خصوص […]

به گزارش رکنا، میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به عنوان یکی از مهم ترین میادین مصرفی پایتخت، عامل اصلی تفاوت قیمت اقلام در سطح شهر محسوب می شود که بر کیف پول مصرف کنندگان و کشاورزان تاثیر می گذارد. “وسیله زندگی

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران وی در خصوص نوسانات قیمت برخی محصولات از جمله خیار، گوجه فرنگی و پیاز در فصل پاییز به خبرنگار رکنا گفت: فصل پاییز از نظر فراوانی و تنوع میوه، سبزی و غذاهای تابستانی بهترین فصل است، زیرا هر دو میوه هم نوع تابستانی و هم زمستانه دارند. قیمت ها باید متعادل باشد و خوشبختانه در حال حاضر کمبودی وجود ندارد، اما اگر در برخی اقلام پرمصرف مانند خیار نوسانات قیمتی وجود دارد به این دلیل است که در دوره قبل از محصول کشاورز استقبال نشده است و کشاورز برای دوره جدید کمتر کاشت و این کمبود در بازار خود را نشان می دهد. کشاورز وقتی می بیند که کار، پول و وقت خود را هدر داده، اما محصولش فروخته نشده است، دیگر خود را وقف کاشت نمی کند.

وزارت جهاد کشاورزی از کشاورز حمایت نمی کند

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی از کشاورز حمایت نمی کند؟ وی بیان کرد: همواره انتقاداتی به وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته است که باید کشاورز را به عنوان متولی اصلی حمایت کند تا کشاورز از ادامه کار نترسد و اگر کشاورز نتواند محصول خود را بفروشد وزارت جهاد کشاورزی. باید محصول را خریداری کرد تا زیان نبیند تا کشاورز شود و بازار را متزلزل نکند، اما وزارت جهاد کشاورزی هیچگاه از کشاورز حمایت نکرده و همیشه این انتقاد را مطرح کرده ایم، اما متاسفانه اثر و اثری ندیده ایم. تغییر در روند کاری وزارت جهاد کشاورزی.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران درباره آغاز به کار دولت چهاردهم و انتظاراتی که از وزارت جهاد کشاورزی این دولت وجود دارد، گفت: همیشه توقعات وجود دارد و سطح عمل همیشه مثل ما نبوده است. انتظارات . اقداماتی که تاکنون برای جلب رضایت مردم و کشاورزان انجام داده اید. وزارت جهاد کشاورزی باید از کشاورز حمایت کند و به او ارزش بدهد. کشاورز دلگرم می ماند و با امید به کار خود ادامه می دهد. برخی از صادرات صحبت می کنند، ما به صادرات انتقاد نمی کنیم، اما وقتی صادرات بی برنامه در بازار داخلی بی ثباتی ایجاد می کند و بازار را به هم می زند، تقصیر آنها را نشان می دهد. بنابراین باید تمهیدات لازم برای تامین نیاز بازار داخلی و سپس صادرات و در نتیجه تشویق کشاورزان به صادرات و ایجاد ارزش برای کشور اندیشیده شود.

وی درباره لزوم برنامه ریزی مدون بلندمدت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برندسازی و تعریف کدها و برچسب های مشخص برای اقلام در انواع، اندازه ها و کیفیت ها گفت: این یکی از دغدغه های اصلی ماست که نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است. . متولی اصلی این کار وزارت جهاد کشاورزی است. وقتی در سطح شهر قیمت ها را اعلام می کنیم، همکاران و مردم نمی دانند که مثلا کالایی با سه نوع قیمت (حداقل، سقف، حق بیمه) و قیمت های متغیر چه نوع و کیفیتی است. دغدغه ما و مردم است و وزارت جهاد کشاورزی باید این مشکل را از مبدا تامین کالا و با برند و کد مشخص حل کند اما متاسفانه این مشکل همچنان وجود دارد و وزارت جهاد کشاورزی دولت های گذشته اقدامی نکرده است. بنابراین . این مشکل را هم حل کرد.

ساعات کار در میدان مرکزی دلیل اصلی تفاوت قیمت میوه و تره بار در تهران است

وی در پاسخ به خبرنگار رکنا درباره سود کسبه و اینکه چرا قیمت ها در مناطق مختلف تهران متفاوت است و حتی خودکاری با کیفیت، نوع و اندازه یکسان قیمت متفاوتی دارد، گفت: سود مصوب برای همه کسبه یکسان است. . در شهر و در مناطق بالا، مرکزی و جنوبی تهران تفاوتی در مزایا وجود ندارد. زمانی که قیمت های عمده فروشی را اعلام می کنیم و بازرگان برای خرید به میدان مرکزی می رود و محصولات مورد نیاز خود را به همراه فاکتور خریداری می کند، سود توسط اتحادیه میوه و تره بار، وزارت دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی رصد می شود. ..که تاجر اعمال می کند ایراد دارد اما مشکل از منشأ سوال شما می آید و حق با مصرف کننده نیز در این مورد است.

وی با بیان اینکه دو دلیل برای تفاوت قیمت در شهر وجود دارد، گفت: تفاوت قیمت در برخی مناطق تهران به دلیل کیفیت، نوع و اندازه محصولات است، اما تفاوت قیمت اقلام با کیفیت، نوع و یکسان است. اندازه به دلیل منشا کار است که میدان مرکزی است. متاسفانه ساعات کاری مرکز پلازا گسترده است و به صورت 24 ساعته فعالیت می کند و تعطیلی ندارد و این موضوع از نظر قانونی صحیح نیست. پلازای مرکزی بر اساس عرضه و تقاضا کار می کند و قیمت مشخصی در آنجا وجود ندارد و این تفاوت قیمت به دلیل عدم ثبات قیمت در میدان مرکزی در زمان های مختلف است. اگر عرضه زیاد باشد، قیمت محصول ارزان و اگر عرضه کم باشد، قیمت محصول گران می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.