افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

میدان سبز زنجان; پر از اشتیاق به زندگی.

  • کد خبر : 165661
میدان سبز زنجان;  پر از اشتیاق به زندگی.

خیابان سبزه در میدان زنجان یکی از بهترین مناطق شهر برای پیاده روی، لذت بردن از فضا و خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. علاوه بر بازدید از اماکن طبیعی و تاریخی استان زنجان، اگر می خواهید در شهر زنجان قدم بزنید، یکی از بهترین گزینه ها سبزه میدان است. این خیابان کاملا آسفالت […]

خیابان سبزه در میدان زنجان یکی از بهترین مناطق شهر برای پیاده روی، لذت بردن از فضا و خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است.

علاوه بر بازدید از اماکن طبیعی و تاریخی استان زنجان، اگر می خواهید در شهر زنجان قدم بزنید، یکی از بهترین گزینه ها سبزه میدان است. این خیابان کاملا آسفالت است و تردد خودرو ممنوع است.

بنابراین می توانید با آرامش قدم بزنید و هر وقت خواستید از این طرف خیابان به آن طرف خیابان بروید. کف سنگفرش نیز نورگیر بوده و برای گشت و گذار در شب بسیار مناسب است. در هر دو طرف فروشگاه های متعددی را می بینید که محصولات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

با این اوصاف چرا کسی می خواهد به گشت و گذار در میدان زنجان برود؟ برای آشنایی بیشتر با این حوزه مجله اسمارتک نیوز را دنبال کنید.

میدان زنجان کجا سبز است؟

برای رفتن به سبزه میدان باید به میدان انقلاب زنجان بروید. برای رفتن به زنجان می توانید از قطار و هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی استفاده کنید.

زنجان در مجموع شهر کوچکی است و پیمودن مسیرهای مختلف آن دشوار نیست. به همین دلیل دسترسی به سبه میدان آسان است.

موقعیت مکانی سبزه میدان در گوگل مپ

میدان سبز زنجان

چاقوی زنجان، سوغات معروف شهر.

یکی از مهم ترین محصولات و سوغات زنجان چاقوی اوست. فروشگاه هایی را در این راستا خواهید یافت که انواع چاقوهای زنجانی را به فروش می رسانند و تنها چیزی که در کل فروشگاه به چشم می خورد چاقو، چاقوی کوچک، چاقوی بزرگ، تیغ و … است.

چاقوی زنجان نیز به سفارش مشتری ساخته می شود که بیشتر به میل باب است. یکی از ویژگی های اصیل چاقوهای زنجانی این است که دسته و تیغه چاقوهای زنجانی که مخصوصاً برای پخت و پز استفاده می شود، بر خلاف نمونه های صنعتی و خارجی یک تکه است.

میدان سبز زنجانمیدان سبز زنجان

باید بدانید که تاریخچه چاقوسازی در زنجان به دوره هخامنشیان برمی گردد و نشان می دهد که کیفیت کنونی آن حاصل هزاران سال تلاش و مهارت است. حتی کارگران نمک زنجان ابزار جنگی و کشاورزی می آوردند که نشان از قدمت چاقوسازی در این شهر دارد.

این چاقوها به مرور زمان به روز شده و امروزه نشکن، نسوز و با تیغه های فولادی ضد زنگ تولید می شوند. به گفته رئیس اتحادیه چاقوسازان زنجان، بیش از 200 مدل چاقو در زنجان تولید می شود.

مواد اولیه تیغه چاقو نیز وارداتی است زیرا در حال حاضر امکان تولید آن در کشور وجود ندارد.

سایر فروشگاه های سبزه میدان

به غیر از این ها می توانید انواع دیگری از صنایع دستی در ظروف، پارچه و زیورآلات را از فروشگاه های سبزه میدان در اماکن گردشگری زنجان خریداری کنید.

در این منطقه مغازه های مس نیز وجود دارد و عطاری هایی هستند که با فروش ترکیب های عجیب و غریب از گیاهان دارویی و شکلات هایی با طعم های عجیب و غریب مانند سقز و … مسافران را به وجد می آورند.

میدان سبز زنجانمیدان سبز زنجان

حتی می توانید از بازار سنتی دیدن کنید تا فضای خریدهای قدیمی را پیدا کنید. حتی اگر بازار بسته باشد، باز هم می توانید قدم بزنید و از آن لذت ببرید.

اگر از خرید و قدم زدن در این مسیر زیبا خسته شده اید، می توانید دقایقی بر روی صندلی های داخل پیاده رو استراحت کنید و پس از اینکه نفس خود را تازه کردید، دوباره سری بزنید.

میدان سبز زنجانمیدان سبز زنجان

در صورت تمایل می توانید از مسجد جامع سید و مسجد جامع یا مسجد جامع زنجان نیز دیدن کنید. یکی از مزیت های سبزه میدان نزدیک بودن به بسیاری از جاذبه های شهر زنجان از جمله موزه مردان نمکی، کاخ دارایی، بازار سنتی، گنبد سلطانیه و … است.

انتهای سبز میدان به میدان بزرگ و زیبایی منتهی می شود که این قسمت از شهر را با سایر قسمت ها متصل می کند و به مکان های دیدنی دیگری منتهی می شود.

حاج حسن امانت دار نماد اعتماد

اما یکی از جاذبه های سبزه میدان مجسمه مردی است که روی تکه چوبی نشسته و به دوچرخه نگاه می کند. شاید فکر کنید دوچرخه مخصوص یک رهگذر است، اما نه، این دوچرخه نماد امانتی است که به این مرد بزرگ سپرده شده و سال ها از آن مراقبت کرده است.

حاج حسن نعلچگر معروف به مردی معتمد از کودکی شروع به ساختن نعلچگر کرد و در تمام عمر به دلیل سادگی و تواضع بسیار مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفت.

میدان سبز زنجانمیدان سبز زنجان

حاج حسن دوچرخه ای را که 45 سال به او امانت گذاشته بود، بدون استفاده از آن نگه داشت. وی سرانجام در سن 81 سالگی در سال 1379 با دلگرمی مردم و الگویی برای مردم این مرز و بوم درگذشت.

این مجسمه در سال 1397 برای گرامیداشت یاد و خاطره این مرد صادق و امین ساخته شد.

در روایتی دیگر آمده است که سال ها پیش یکی از ماموران شهرداری دوچرخه حاج حسن را شکست و برای جبران آن دوچرخه نو آورد و بدون اینکه چیزی بگوید آنجا را ترک کرد.

میدان سبز زنجانمیدان سبز زنجان

حاج حسن امانت دار این دوچرخه جدید را 45 سال بدون استفاده نگه می دارد تا اینکه روزی آن را به مامور پس می دهد.

در نهایت همه این داستان ها باعث شد مجسمه ای از این مرد بزرگ در فضای سبز میدان زنجان ساخته شود تا داستانش برای همیشه ماندگار باشد.

پیشنهاد اقامت زنجان

برای اقامت در زنجان می توانید از گزینه های زیادی مانند هتل بزرگ زنجان، هتل آسیا زنجان، اقامتگاه سنتی ددمان و … استفاده کنید.

اگر قصد سفر به کل استان زنجان را دارید می توانید در شهرهای مختلف این استان مانند ابهر، سهرورد و زرین آباد و اقامتگاه های بوم گردی این شهرها که با قیمت های مناسب آماده پذیرایی از گردشگران هستند، اقامت کنید.

در نهایت اگر از دیدنی های زنجان و به خصوص سبزه میدان دیدن کرده اید، می توانید تجربه خود را با مخاطبان اسمارتک نیوز به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.