افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

میان وعده های سالم برای مدارس؛ مهمترین عامل ترویج فرهنگ تغذیه در جامعه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373895
میان وعده های سالم برای مدارس؛ مهمترین عامل ترویج فرهنگ تغذیه در جامعه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام بخشی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های مراکز تغذیه سالم توسط مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: توصیه من به خانواده های عزیز در آغاز سال تحصیلی این است که فرزندانتان ابتدا صبحانه بخورند. رفتن به مدرسه وی افزود: همچنین در کیف و کوله پشتی فرزندان خود تنقلات […]

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام بخشی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های مراکز تغذیه سالم توسط مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: توصیه من به خانواده های عزیز در آغاز سال تحصیلی این است که فرزندانتان ابتدا صبحانه بخورند. رفتن به مدرسه

وی افزود: همچنین در کیف و کوله پشتی فرزندان خود تنقلات سالم و مقوی قرار دهند تا در مواقع گرسنگی دانش آموزان به جای غذاها و تنقلات پرکالری از تنقلات سالم و خانگی استفاده کنند.

در بخشی از فعالیت مراکز تغذیه سالم در مدارس گفت: در دستورالعمل مرکز تغذیه سالم که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تدوین شده است، کلیه غذاهای سالم و مجاز، ناسالم و غیرمجاز در مدارس درج شده است. که مراقبین و رابطین سلامت مدارس عنوان مجریان و ناظران دستورالعمل های بهداشتی در مدارس باید بر مدیریت مدرسه در اخذ مجوز فعالیت مرکز تغذیه سالم که باید سالیانه تمدید شود تاکید و آنها را ملزم به رعایت این دستورالعمل کند.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد درون سازمانی و برون سازمانی به مدیران و روسای ادارات زیرمجموعه تاکید شد که فضای پایه تغذیه سالم مدارس ابتدا باید به تایید کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه مرکز بهداشت برسد.

معاون تربیت بدنی و تربیت سلامت استان همدان در ادامه بیان کرد: سپس مدیر مدرسه نسبت به معرفی ناظر واجد شرایط جهت شرکت در کلاس های آموزشی که توسط مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می شود و پس از اخذ گواهینامه از اداره بهداشت و یک نفر اقدام می شود. – مجوز فعالیت یک ساله از معاونت تربیت بدنی و سلامت جهت شروع فعالیت.

بخشی در پایان در خصوص متصدیان مراکز تغذیه سالم نیز خاطرنشان کرد: هیچ آموزشگاهی بدون اخذ مجوز از مرکز تغذیه سالم نمی تواند اقدام به توزیع مواد غذایی کند و در صورت مشاهده یا گزارش برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.