افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

میانگین لرزه خیزی شهر تهران 2 برابر میانگین کل کشور است.

  • کد خبر : 407294
میانگین لرزه خیزی شهر تهران 2 برابر میانگین کل کشور است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران هفته گذشته در مصاحبه ای به آدرس زیر جمله نامفهوم فوق را بیان کرد: https://www.yjc.ir/fa/news/8847096/Meangin-Zelzleh%E2%80%8C-the-viability-of-Tehran-is-2-equal-to-the-the-total-of-the-. کشور به طور خلاصه به نقل از سایت های خبری، جملات زیر حاصل مصاحبه قبلی بوده است. درک مردم از ریسک به تنهایی کافی نیست. موضوع دیگری که آزارم می دهد عدم سرمایه گذاری […]

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران هفته گذشته در مصاحبه ای به آدرس زیر جمله نامفهوم فوق را بیان کرد:

https://www.yjc.ir/fa/news/8847096/Meangin-Zelzleh%E2%80%8C-the-viability-of-Tehran-is-2-equal-to-the-the-total-of-the-. کشور

به طور خلاصه به نقل از سایت های خبری، جملات زیر حاصل مصاحبه قبلی بوده است.

درک مردم از ریسک به تنهایی کافی نیست. موضوع دیگری که آزارم می دهد عدم سرمایه گذاری مردم و مسئولان برای مقابله با خطرات طبیعی مانند سیل و زلزله است./باشگاه خبرنگاران جوان

این اظهارات موج بزرگی از نگرانی عمیق مردم کشور را به همراه داشت و در روزهای اخیر شاید بیش از هزاران تماس و پیام در این زمینه از سوی مردم مضطرب کشور دریافت کردم.

اولین بار نیست که این عزیز از جملات ناشناخته و غیر علمی استفاده می کند. وی سال گذشته تهدید کرد که در صورت افشای حقایق زلزله تهران و تعداد قربانیان و خسارات وارده، علیه تمامی کارشناسان علم مهندسی زلزله شکایت خواهد کرد. البته طاقت نیاوردم و در همان حال در جواب مطلب زیر را نوشتم:

https://www.khabaronline.ir/news/1837335/تهدید-رسمی-دانش-زلزله.

تقریباً همه با مفهوم کلمه میانگین آشنایی دارند، اما بد نیست به عنوان نقد به تعریف زیر توجه کنیم:

میانگین عددی است که از مجموع چند عدد بدست می آید که به آن معدل یا معدل نیز می گویند. به عبارت ساده تر، فرمول میانگین «تعداد مشاهدات یا اعداد ÷ مجموع مشاهدات یا اعداد = میانگین» است.

البته لازم به ذکر است که شرایط باید یکسان باشد تا معدل یا معدل و در نهایت مقایسه معنا پیدا کند. به عنوان مثال در مورد تعداد زمین لرزه های تهران نسبت به سایر مناطق، ابتدا باید مساحت ها را مساوی فرض کنید، نمی توان تهران 100 کیلومتر در 100 کیلومتر را با منطقه روستایی 2 کیلومتری مقایسه کرد. . برای 2 کیلومتر یا کل مساحت کشور از نظر تعداد زلزله. یا در مقایسه، چه بزرگی از زلزله را باید در هر دو ناحیه در نظر گرفت؟ 3 یا 4 یا 6 زلزله یا … تعداد کل حوادث بدون در نظر گرفتن بزرگی آنها و بعد مقایسه آنها منطقی نیست؟

بنابراین در یک جمله جمله ای که ایشان بیان کرده اند، عاری از معنای علمی و گمراه کننده بوده و صحیح نیست. اما به نظر من تغییر نگرش پس از تهدید سال گذشته و پاسخ فروتنانه در صورتی که این تحول در او به عنوان یک مسئول شهرداری ایجاد شده باشد، بسیار امیدوار کننده است. فکر می کنم علیرغم مقایسه نادرست ایشان در موضوع زلزله تهران و خطرات بی سابقه آن با ایشان موافقم، شرایط زلزله تهران همانطور که سال هاست می گویم بسیار نگران کننده است.

استاد نمونه کشوری در مهندسی سازه، مدیریت زلزله و بحران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.