افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

میانگین سنی 60 هزار تاکسی در تهران 10 سال است.

  • کد خبر : 202985
میانگین سنی 60 هزار تاکسی در تهران 10 سال است.

به گزارش بازار، شادی مالکی روز چهارشنبه در نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق 22 گانه شهرداری تهران بر لزوم بررسی و رفع مشکلات موجود در حوزه تاکسیرانی تاکید کرد. به گفته وی، مسائل و مشکلات زیادی در حوزه تاکسیرانی وجود دارد و شرایط فعلی مساعد نیست، هرچند از 80 هزار تاکسی ثبت […]

به گزارش بازار، شادی مالکی روز چهارشنبه در نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق 22 گانه شهرداری تهران بر لزوم بررسی و رفع مشکلات موجود در حوزه تاکسیرانی تاکید کرد.

به گفته وی، مسائل و مشکلات زیادی در حوزه تاکسیرانی وجود دارد و شرایط فعلی مساعد نیست، هرچند از 80 هزار تاکسی ثبت نام شده در پایتخت 60 هزار تاکسی فعال داریم، البته حدود 15 درصد آنها در دسترس نیستند.

ملکی تصریح کرد: یکی از اساسی ترین الزامات تاکسی ایمن و بدون آلایندگی است، البته میانگین سنی تاکسی ها در تهران 9 تا 10 سال است و اکثر آنها نمی توانند گواهینامه خود را در مراکز دریافت کنند. معمولا برای گرفتن گواهینامه به شهرهای دیگر مراجعه کنید و مراجعه کنید که آیا مراحل معاینه فنی تاکسی باید سختگیرانه باشد یا خیر.

وی ادامه داد: نوع تاکسی سرویس در کشور ما با اکثر کشورها متفاوت است و با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد، زیرا در اکثر کشورها تاکسی خطی وجود ندارد و تاکسی سرویس بسته است و زمانی که از ابزاری بر اساس آن استفاده می کنیم. شرایط استاندارد و فنی ما از آن استفاده نمی کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مشکلی داشته باشیم.

ملکی بر اهمیت و ضرورت بازنگری خطوط تاکسیرانی و بهبود وضعیت پایانه های تاکسیرانی تاکید کرد و گفت: کارگروه ویژه بررسی کامل خطوط تاکسیرانی را انجام خواهد داد و در این زمینه نظر مناطق را دریافت خواهیم کرد. اگر در مسیرهایی که اتوبوس و مترو هم تردد می کنند برخی خطوط قرار گرفته باشد و تعداد مسافران تاکسی در روز کم باشد و این مشکل باعث می شود تا رانندگان و مسافران منتظر پر شدن تاکسی بمانند و بین رانندگان و مسافر اختلاف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از رانندگان تاکسی در تاکسی های اینترنتی کار می کنند به همین دلیل در فصل بارندگی و یا ترافیک زیاد با کمبود تاکسی در خطوط مواجه می شویم، افزود: این مشکل به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم است. محرک ها و اثربخشی هزینه فعالیت تاکسی های اینترنتی است که باید این مشکل را تحلیل و حل کنیم.

ملکی خاطرنشان کرد: هر تاکسی یک رسانه متحرک و پویا است و نارضایتی راننده تاکسی به مسافران منتقل می شود و اگر نسبت به درآمد و معیشت رانندگان تاکسی حساس نباشیم بسیاری از خدمات شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی وی افزود: اولین هدف ما نوسازی ناوگان و حرکت به سمت برقی‌سازی تاکسی‌ها است. با نظارت و حمایت شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک، 25 هزار دستگاه خودروی برقی به زودی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در زمینه برق رسانی خودرو پیشگام است، تصریح کرد: نهادهای دولتی مانند وزارت حراست و وزارت نیرو باید در تامین زیرساخت های برق رسانی کمک کنند تا با توجه به اقدامات انجام شده و برنامه های بعدی، در وی ادامه داد: در دو سال آینده تحولی را در حوزه حمل و نقل شاهد خواهیم بود و با حمایت شهرداری تهران و با استفاده از تسهیلات صندوق بازرگانی امید به نوسازی تاکسی ها ادامه می دهیم به طوری که سبد خودروهای عرضه شده به تاکسیرانی متنوع است و حق انتخاب دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.