افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

“مگنت نوفل”؛ از توسعه قدرت موشکی حماس تا تشکیل اتاق فکر گروه های مقاومت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 406977
“مگنت نوفل”؛ از توسعه قدرت موشکی حماس تا تشکیل اتاق فکر گروه های مقاومت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر گروه بین المللی، الناز رحمت نژاد: شهدای زنده هستند; این عزیزان هم در زندگی مادی و هم در زندگی معنوی یعنی بعد از شهادت در حوادث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و افکار و روح افراد تأثیر می گذارند. این تأثیر تمام نشدنی است و شهدا زنده و هدایتگر جامعه هستند. اثرگذاری و […]

خبرگزاری بیشتر گروه بین المللی، الناز رحمت نژاد: شهدای زنده هستند; این عزیزان هم در زندگی مادی و هم در زندگی معنوی یعنی بعد از شهادت در حوادث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و افکار و روح افراد تأثیر می گذارند. این تأثیر تمام نشدنی است و شهدا زنده و هدایتگر جامعه هستند. اثرگذاری و تأثیرگذاری شهید یکی از ارکان اساسی وجود اوست تا بر جامعه و محیط خود تأثیر بگذارد و جامعه را به حرکت درآورد، جایی که بعد از شهادت سلیمانی همه به اتفاق گفتند «شهید سلیمانی برای او خطرناکتر است. دشمنان او نسبت به سردار سلیمانی.

تأثیر شهدا تنها به سرزمینی که در آن زندگی می کنند یا می جنگند محدود نمی شود، همانطور که شهدا در کشورهای مختلف مانند افغانستان، یمن، لبنان، عراق، پاکستان، سوریه و نیجریه اهداف والایی را در برابر تجاوزات و اشغالگران دنبال کردند. شهادت جنبه ملی و فراملی دارد و از مرزها می گذرد. امروز ما شاهد تأثیر آن در انگلیس، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، اردن، سوئد و ایرلند هستیم، جایی که دانشجویان آزادی خواه و حامیان فلسطین تظاهراتی برای همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت نسل کشی و کودک کشی ادامه می دهند. . رژیم صهیونیستی

امروزه موضوع مقاومت به ویژه پس از 7 اکتبر 2023 در بسیاری از کشورها و منطقه خاورمیانه یکی از برجسته ترین و ارزشمندترین اقدامات در حال وقوع در جامعه است. مانند مقاومتی که مردم مظلوم یمن از خود نشان می دهند و مقاومتی که در فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در حال وقوع است.

از آنجایی که جوامع برای دستیابی به اهداف و ارزش های خود به الگوهای مؤثر نیاز دارند. یکی از الگوهای خوبی که سبک زندگی آن می تواند باعث پیشرفت فرد و جامعه شود، سبک زندگی شهداست. البته سابقه و سرنوشت شهدای زیادی. تکان دادن و بسیاری از مردم به ویژه نسل جوان ابعاد زندگی خود را نمی دانند. به فرموده مقام معظم رهبری امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست. با توجه به اهمیت موضوع مقاومت در بسیاری از کشورها و در منطقه خاورمیانه، پرونده «شهدای شاخص طوفان الاقصی» را باز کردیم تا به یکی از مهمترین موضوعات گرامیداشت و حفظ یاد و خاطره بپردازیم. از شهدای زنده که بررسی و مرور زندگی آنهاست.

قسمت های اول تا چهارم این پرونده به بررسی و مرور زندگی شهدا می پردازد. السعیدی“، “منصفانه العاروری“، “خوب نشان الطویل” و “سید رضی موسوی” که در لینک های زیر قابل مطالعه و بررسی هستند:

«سردار خستگی ناپذیری چون حاج قاسم و ابومهدی / توجهقوی بمان» به معنویت و روحیه نیروها»

«مهندس طوفان الاقصی; شهیدی که عمر خود را صرف خدمت به فلسطین کرد»

«وسام حسن الطویل“؛ از طراحی عملیات وعده صادقانه تا توسعه مقاومت»

«سید رضا موسوی; نقش کلیدی در تجهیز مقاومت برای کمک به آسیب دیدگان زلزله سوریه»

در قسمت پنجم پرونده مذکور، فرصت بررسی و مرور زندگی شهید «امام نوفلما آن را پرداخت می کنیم دقیق گزارش را دنبال کنید؛

مطمئن نوفل به نام جهادیابو احمد، یکی از رهبران امنیتی و اطلاعاتی جنبش مقاومت اسلامی حماس، عضو شورای عمومی نظامی گردان ها. قسام و فرمانده تیپ استان مرکزی بود که در تجهیز و طراحی عملیات این گردان ها از جمله دستگیری ها بود. گیلاد شلیت این سرباز صهیونیست در سال 2006 و در عملیات تهاجمی الاقصی در سال 2023 نقش کلیدی ایفا کرد. فرمانده ایمن یکی از افراد نزدیک به گردان های الحاقی است. قسام جناب آقای «مروان عیسی» مورد توجه قرار گرفت. سرانجام در 17 اکتبر 2023 مصادف با 25 اردیبهشت 1402 در جریان نبرد طوفان الاقصی در حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به اردوگاه آوارگان.آلبریج“، در مرکز شهر غزه به شهادت رسید.

ابتکار عمل ابو احمد؛ تشکیل اتاق فکر مشترک بین گروه های مقاومت اسلامی

تشکیل یک گروه کارشناسی مشترک بین گروه های مقاومت اسلامی برای تصمیم گیری. دریافت کنید آزادی اسرای فلسطینی در زندان های اشغالگران بیت المقدس و درگیری با اشغالگران ابتکار او بود. ابو احمد بارها توسط رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین دستگیر شد. همچنین در سال 2008، در جریان تلاش فلسطینیان برای عبور از گذرگاه رافا برای شکستن محاصره غزه و ورود به مصر، در مصر دستگیر شد و پس از سه سال و نیم بازداشت، با انقلاب مصر در 25 ژانویه 2011 آزاد شد.

نقش مهمی در توسعه موشک های حماس.

نوفل از بدو تاسیس جنبش حماس در سال 1987 به این جنبش پیوست و از ابتدای عضویت در شاخه نظامی جنبش حماس در فعالیت های مقاومت مسلحانه فعال بود تا اینکه فرمانده تیپ غزه شد و سپس به سمت رهبری شاخه نظامی حماس ارتقا یافت.

وی عضو شورای نظامی و هماهنگی عملیات اتاق مشترک جناح های مقاومت فلسطین بود، نقش مهمی در توسعه سیستم موشکی جنبش حماس ایفا کرد و از کسانی بود که عملیات نظامی را در دوره اول و دوم هدایت کرد. انتفاضه ها (اولین در سال 1987 و دومی در سال 2000).

او حتی در زیر شکنجه از اعتراف خودداری کرد.

نوفل او سه بار در سال 1991 توسط رژیم صهیونیستی و یک بار در سال 1997 توسط تشکیلات خودگردان فلسطین دستگیر شد. همچنین در سال 2008 با دو جوان فلسطینی هنگام تلاش فلسطینی ها برای عبور از گذرگاه رافا او در مصر دستگیر شد تا محاصره غزه را بشکند، حصار مرزی آن را پاره کند و وارد مصر شود. با وجود آزادی فلسطینی های دستگیر شده در این حادثه، آزادی وی از سوی سرویس امنیتی دولت مصر تکذیب شد و بازداشت وی بدون طرح اتهام رسمی ادامه یافت و علاوه بر آن مانع از ملاقات هیئت های حماس با وی شد. یکی از آزاد شدگان از همان حادثه شهادت داده است نوفل وی برای گرفتن اعترافات و اطلاعات در مورد گروه های مقاومت فلسطینی مورد شکنجه و باج گیری جسمی و روحی قرار گرفت. در نهایت ابو احمد پس از سه سال و نیم بازداشت در زندان های مصر، با انقلاب مصر در 25 ژانویه 2011 آزاد شد.

ایمن نوفل; از توسعه موشک های حماس تا تشکیل اندیشکده های گروه مقاومت

طراح عملیات موفق رزمندگان مقاومت.

اشغالگران صهیونیست نوفل او مسئول تجهیز چند تن از رزمندگان گردان های عزالدین بود. قسام آنها می دانستند که باعث تلفات و جراحات در صفوف اشغالگران شده است. ابو احمد چندین بار در گردان های عزالدین ریاست اطلاعات را بر عهده داشت. قسام و سالها به عنوان فرمانده عملیات نظامی آن و در آخرین مسئولیت خود به عنوان فرمانده تیپ استان مرکزی گردان های عزالدین. قسام بود

اظهارات مهم فرمانده پس از عملیات سیف اورشلیم

نوفل در بیانیه ای پس از عملیات “اسپادا” اورشلیم(شمشیر مقدس) در ماه می تواند 2021 تاکید کرد که نیروهای مقاومت حرف اصلی را در ماجرای آزادی اسرای فلسطینی در زندان های قدس اشغالی خواهند زد و به دشمن می گوییم دیوارها و اقدامات مهندسی در مرز غزه کمکی به حفظ امنیت و امنیت آنها نمی کند. ما موضوع آزادی اسرای فلسطینی را در اولویت های خود قرار دادیم. وی همچنین در ژوئن 2022 در گفت‌وگو با الجزیره، هرگونه درگیری در آینده با اشغالگران صهیونیست را منوط به تصمیم جمعی و حساب شده اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت اسلامی دانست.

جشنی خاطره انگیز با رژه گردان نظامی قسام

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی نهضت مقاومت اسلامی پس از شهادت ایمن نوفل در جریان بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در بیانیه ای تاکید شد: گردان شهدای عزالدین قسام از فرمانده قسامی و مجاهد ایمن نوفل (ابو احمد) عضو شورای عمومی نظامی و فرمانده تیپ مرکزی قسام که در نتیجه بمباران وحشیانه روستاهاآلبریجوی در مرکز نوار غزه توسط صهیونیست ها به شهادت رسید و در مراسم رژه نظامی از وی تجلیل خواهد شد. به دنبال این بیانیه، رژه باشکوه نظامی به مناسبت شهادت این فرمانده مجاهد در مهرماه سال ۱۳۹۲ در سن ۴۹ سالگی در غزه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.