افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

مک مینی جدید با تراشه M4 کوچکترین کامپیوتر رومیزی اپل خواهد بود

  • کد خبر : 321952
مک مینی جدید با تراشه M4 کوچکترین کامپیوتر رومیزی اپل خواهد بود

اپل در سال 2024 برنامه های بسیار بزرگ و جذابی برای معرفی محصولات جدید خود دارد و سری آیفون 16 تنها بخشی از این برنامه های گسترده است. بر اساس گزارش های جدید، این غول فناوری قصد دارد به زودی از نسخه جدیدی از رایانه رومیزی مک مینی رونمایی کند که از تراشه پردازشی پیشرفته […]

اپل در سال 2024 برنامه های بسیار بزرگ و جذابی برای معرفی محصولات جدید خود دارد و سری آیفون 16 تنها بخشی از این برنامه های گسترده است. بر اساس گزارش های جدید، این غول فناوری قصد دارد به زودی از نسخه جدیدی از رایانه رومیزی مک مینی رونمایی کند که از تراشه پردازشی پیشرفته M4 استفاده می کند و تمرکز زیادی روی قابلیت های هوش مصنوعی دارد. مارک گورمن، خبرنگار معروف بلومبرگ، در گزارشی تایید کرده است که کامپیوتر رومیزی جدید اپل کوچکترین مدل در این خانواده خواهد بود و اولین تغییر بزرگ طراحی از سال 2010 را رقم خواهد زد. با دی جی همراه باشید.

بر اساس این گزارش، دستگاه جدید به طور قابل توجهی کوچکتر از مدل قبلی خواهد بود و ابعاد آن همانند یک دستگاه پخش تلویزیونی Apple TV خواهد بود. در حالی که جعبه Apple TV حدود 3.7 اینچ عرض دارد، مک مینی جدید همچنان آنقدر کوچک خواهد بود که حمل آن راحت تر از قبل باشد.

یکی دیگر از ویژگی های جالب این است که این اولین بار است که اپل از یک نسل از تراشه های خود برای تمام محصولات مک استفاده می کند. اپل با استفاده از تراشه M4 سعی می کند دستگاه های خود را کوچکتر و فشرده تر از قبل کند. با این حال، گورمن تاکید کرد که اگرچه کامپیوتر جدید کوچکترین مدل اپل خواهد بود، اما همچنان از نسخه فعلی که قد آن 1.4 اینچ است، بلندتر خواهد بود.

مک مینی جدید با بدنه آلومینیومی در دسترس خواهد بود. گزارش ها همچنین ادعا می کنند که Mac mini جدید به طور کلی شبیه یک iPad Pro در یک جعبه کوچک است. این رویکرد به اپل اجازه می دهد تا از مصرف انرژی کمتر تراشه های خود استفاده کند. قیمت فعلی مک مینی 599 دلار است، اما هنوز مشخص نیست که آیا نسخه جدید به دلیل هزینه های احتمالی تولید بالاتر، افزایش قیمت خواهد داشت یا اپل قیمت فعلی را برای مشتریان حفظ خواهد کرد.

اپل برنامه های متعددی برای معرفی محصولات جدید مک در ماه های آینده دارد و تازه سازی مک مینی تنها آغاز راه است. این ارتقاءها شامل آی مک‌ها و مک‌بوک پروهای جدید با تراشه‌های M4 در اواخر سال جاری، مک‌بوک ایرز بهار آینده و مدل‌های جدید مک پرو و ​​مک استودیو برای نیمه دوم سال 2025 خواهد بود. این برنامه‌ها بخشی از چرخه ارتقای سخت‌افزار اپل هستند.

این خبر موجی از هیجان و انتظار را در بین کاربران ایجاد کرده است. اگرچه اپل به طور کلی یک برند مقرون به صرفه در نظر گرفته نمی شود، باید دید که آیا غول کوپرتینویی می تواند این تصور را با مک مینی جدید تغییر دهد یا خیر. این معرفی را می توان همزمان با عرضه سری آیفون 16 و آی او اس 18 انجام داد، علاوه بر این، مک بوک ایر M3 به تازگی در هند عرضه شده است و قیمتی در حدود 1368 دلار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.