افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
5

مکزیک و شیلی نیز اسرائیل را به دادگاه می کشانند

  • کد خبر : 182322
مکزیک و شیلی نیز اسرائیل را به دادگاه می کشانند

به گزارش بازار، مکزیک و شیلی ضمن ابراز “نگرانی فزاینده” از تشدید خشونت ها در غزه، اعلام کردند که پرونده جنگ اسرائیل در این منطقه را به “دادگاه بین المللی کیفری” (ICC) ارجاع داده اند. از زمان حملات اسرائیل به نوار غزه که ویرانی های گسترده ای را به همراه داشت، بسیاری از فعالان و […]

به گزارش بازار، مکزیک و شیلی ضمن ابراز “نگرانی فزاینده” از تشدید خشونت ها در غزه، اعلام کردند که پرونده جنگ اسرائیل در این منطقه را به “دادگاه بین المللی کیفری” (ICC) ارجاع داده اند.

از زمان حملات اسرائیل به نوار غزه که ویرانی های گسترده ای را به همراه داشت، بسیاری از فعالان و نهادهای بین المللی خواستار پاسخگویی این رژیم شدند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه ای دادگاه کیفری بین المللی را مرجع مناسب برای رسیدگی به مسئولیت کیفری احتمالی اسرائیل دانست.

وزارت امور خارجه مکزیک به گزارش‌های متعددی از سازمان‌های ملل متحد اشاره کرده است که رویدادهایی را که می‌توان آن‌ها را به عنوان نمونه‌ای از «جنایت جنگی» طبقه‌بندی کرد، ذکر کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت که وزارت خارجه شیلی به درخواست این رسانه برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

وزارت خارجه مکزیک همچنین اعلام کرد که شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری را از نزدیک دنبال می کند.

چند هفته پیش آفریقای جنوبی با ارائه دادخواستی به این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهامات اسرائیل در ارتکاب نسل کشی در جنگ غزه شد.

جلسات دادگاه هفته گذشته برگزار شد که طی آن وکیل آفریقای جنوبی اسرائیل را به تلاش برای نسل کشی در غزه متهم کرد.

نماینده آفریقای جنوبی در این دادگاه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی سیاست های آپارتاید را علیه فلسطینی های نوار غزه اجرا می کند.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: اسرائیل از سال 1948 به طور سیستماتیک مردم فلسطین را آواره و متفرق کرده و عمداً آنها را از حق بین المللی خود برای تعیین سرنوشت محروم کرده است… ما به ویژه نگران قوانین و سیاست های تبعیض آمیز اسرائیل هستیم. آپارتاید به مردم فلسطین

وزارت امور خارجه مکزیک در بیانیه روز پنجشنبه خود حمایت خود را از آفریقای جنوبی اعلام کرد: مکزیک مطمئن است که این اقدامات می تواند راه را برای آتش بس فوری هموار کند و به پیشرفت به سوی صلح پایدار در منطقه بر اساس راه حل دو طرفه کمک کند. حالت”.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.