افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

مکان های گردشگری لرستان برای سفر / تنگه لی لی خدای طبیعت در خرداد ماه بسیار زیباست

  • کد خبر : 274452
مکان های گردشگری لرستان برای سفر / تنگه لی لی خدای طبیعت در خرداد ماه بسیار زیباست

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- ایران ما مملو از جاذبه های خدادادی است که زیبایی آنها با مردم حرف می زند. طبیعتی که در چهار فصل رنگی جدید و منحصر به فرد به خود می گیرد و انسان را شگفت زده می کند. به عنوان مثال یکی از این مناطق […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- ایران ما مملو از جاذبه های خدادادی است که زیبایی آنها با مردم حرف می زند. طبیعتی که در چهار فصل رنگی جدید و منحصر به فرد به خود می گیرد و انسان را شگفت زده می کند. به عنوان مثال یکی از این مناطق منحصر به فرد، تنگه لی لی دورود نام دارد که در استان لرستان به عنوان یکی از مناطق گردشگری در دل رشته کوه زاگرس قرار دارد. می دانید که استان لرستان یکی از استان های پایگاه پایدار گردشگران است که هر ساله پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است و سفر به این منطقه زیبا روح هر فردی را تازه می کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استان لرستان به «عروس طبیعت» معروف است و لقبی به این زیبایی دارد. از طرفی یکی از اولین زیستگاه های شناخته شده برای بشر است که آثار باستانی و جالب متعددی دارد. لرستان یکی از شهرهای پر از دیدنی ها به شمار می رود که دارای تنوع است و همه این جاذبه های طبیعی دیدنی تر از بقیه است. یکی از این جاذبه های بی نظیر، تنگه لیلی درود است که در این مقاله با آن آشنا می شویم.

تنگه لی لی دارو، این جاذبه زیبا کجاست؟

همان طور که اشاره کردیم لی لی دورود یکی از مکان های منحصر به فرد و دیدنی لرستان است که به زیبایی های فراوان شهرت دارد. تنگه لی لی دورود در دل رشته کوه زاگرس و البته در شهر دورود واقع شده است که جاذبه های فراوان و طبیعتی بکر دارد که لقب پایتخت طبیعت ایران را برای آن به ارمغان آورده است.

تنگه درود لرستان

لی لی دورود گلو معرفی; ملاقات با او هیجان انگیز است.

حالا چرا این تنگه زیبا اینطوری شد؟ جریان مداوم آب و باد دلیل ایجاد شکل فعلی این تنگه است که در آن صخره ها و دره های مرتفعی وجود دارد. از طرفی رودخانه ای به نام ماباره در دل آن جاری است که زیبایی بی نظیری دارد. نکته جالب اینجاست که این تنگه زیبا یادآور قصه های پریان است. لی لی دورود دارای شرایط جغرافیایی خاصی است که ویژگی های گردشگری و طبیعی منحصر به فردی دارد.

تنگه درود لرستان

بهترین زمان برای رفتن به این تنگه چشمه های خوشمزه چه زمانی است؟

تنگه لی لی در فصل بهار آب و هوای بسیار مطبوع و مطبوعی دارد و چشمه های ناب و خوش طعم نیز دلیلی بر بیشترین جذابیت این تنگه است. اگر می خواهید به این تنگه نزدیک شوید بهترین زمان بین بهار تا اواخر تابستان است. البته شنا و قایقرانی نیز از تفریحات این منطقه محسوب می شود که دیگر نور علی نور نیست. اما از طرفی باید مراقب باشید به دلیل عمق و وجود صخره های طبیعی باید به صورت حرفه ای برای تفریح ​​بروید.

اگر تاکنون جذب این تنگه شده اید و قصد سفر به آن را داشته اید، بهتر است با مناطق جالب و جالب آن آشنا شوید.

مثلا به پارک باباهور بروید که امکانات بسیار منحصربفردی دارد و بهترین مسیرهای پیاده روی و پیاده روی را دارد.

تنگه درود لرستان

یا مثلا دریاچه گهر که یکی از جاذبه های اطراف و نزدیک این تنگه است و در میان کوه های حفاظت شده اشترانکوه قرار دارد. دریاچه مذکور 28 متر عمق و 100 هکتار وسعت دارد که یکی از جاذبه های فوق العاده لرستان محسوب می شود و بخشی از تنگه لی لی دورود است.

تنگه درود لرستان

دشت لاله های واژگون. یکی دیگر از زیبایی‌های منحصربه‌فرد در اطراف آبشار دره اسپر و در مجاورت روستای درود قرار دارد و یک جاذبه واقعا دیدنی به حساب می‌آید. از اواسط فروردین تا اوایل اردیبهشت از این منطقه دیدن کنید و از تماشای گل های جذاب و دلپذیر لذت ببرید.

تنگه درود لرستان

روستای چمنار روستایی است که در حوالی لیلی دورود قرار دارد و دارای مناظر فوق العاده زیبا و چشمگیر و البته مردمانی اصیل است. در واقع این آبادی در دامنه های زاگرس دیده می شود و همچنین یکی از جاذبه های نزدیک تنگه لیلی درود است.

تنگه درود لرستان



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=274452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.