افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

مکانیسم های تشویقی برای سرمایه گذاری در نیروگاه های کوچک مقیاس ارائه شد.

  • کد خبر : 189963
مکانیسم های تشویقی برای سرمایه گذاری در نیروگاه های کوچک مقیاس ارائه شد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی شامگاه یکشنبه با اشاره به حجم کم و مهلت های بسیار کوتاهی که این نیروگاه ها برای ساخت خود نیاز دارند، افزود: کمک به رفع عدم تعادل بین تولید و مصرف شبکه برق کشور یکی از موارد است. از مزایای مهم این نیروگاه ها می باشد. وی گفت: بر […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی شامگاه یکشنبه با اشاره به حجم کم و مهلت های بسیار کوتاهی که این نیروگاه ها برای ساخت خود نیاز دارند، افزود: کمک به رفع عدم تعادل بین تولید و مصرف شبکه برق کشور یکی از موارد است. از مزایای مهم این نیروگاه ها می باشد.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت نیرو و شرکت توانیر اولویت سرمایه گذاری در این نیروگاه ها را مشخص کرده اند و سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به شرکت های برق منطقه ای نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق درباره نرخ خرید برق این نیروگاه ها خاطرنشان کرد: نرخ خرید برق این نیروگاه ها در مناطق اولویت دار بر اساس روش مناقصه و در سایر موارد بر اساس تعرفه ابلاغی تعیین می شود. توسط وزارت نیرو که با الگوی مالی مناسب سعی در ایجاد جذابیت و انگیزه بیشتر برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

وی ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه ها مشمول برنامه مدیریت مصرف تابستان و روز پیک بار نمی شود و هر یک از این نیروگاه ها می توانند برق تولیدی را به صنایع و متقاضیان مورد نظر بفروشند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه وزارت نیرو در حمایت از شرکت های برق منطقه ای قرارداد خرید تضمینی نیروگاه ها را منعقد می کند، گفت: در صورتی که این نیروگاه ها نتوانند تمام یا بخشی از برق خود را به صنایع متقاضی بفروشند. او قصد خرید آن را دارد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ابلاغ این مصوبه به گذر از پیک تابستان 1403 کمک شایانی می کند، افزود: در برخی از مناطق کشور که احداث نیروگاه ضروری است، جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری در مناطق کوچک تلقی شده است. کسب و کار. نیروگاه های مقیاس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.