افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

مکالمه با مدیران WallP؛ ملک خود را بخرید و ذخیره کنید!

  • کد خبر : 371803
مکالمه با مدیران WallP؛ ملک خود را بخرید و ذخیره کنید!

بردیا احمدنیا، یکی از بنیانگذاران والکس و مدیرعامل وال پی، نوید نیک پی و علا کیانی، مدیران محصولات وال پی، در گفتگو با بلاک چین میهن، مدیریت مالی، خرید و سرمایه گذاری هوشمند را با کمک وال پی توضیح دادند. والپی در واقع محصولی از واکس است که به کاربران این امکان را می دهد […]

بردیا احمدنیا، یکی از بنیانگذاران والکس و مدیرعامل وال پی، نوید نیک پی و علا کیانی، مدیران محصولات وال پی، در گفتگو با بلاک چین میهن، مدیریت مالی، خرید و سرمایه گذاری هوشمند را با کمک وال پی توضیح دادند.

والپی در واقع محصولی از واکس است که به کاربران این امکان را می دهد تا از دارایی های دیجیتال خود برای دریافت اعتبار تومانی و خرید کالاهای مورد نیاز خود از پلتفرم های دیجی کالا و تارا استفاده کنند. با فروشگاه دیجی کالا که همه ما با آن آشنا هستیم، پلتفرم تارا شامل تکنولایف، جین وست، روژا، فروشگاه رفاه، بانی مید، جانبو، فلایتیو، شهر فرش، لوازم خانگی شهر، ساعتچی و … می شود.

به گفته مدیران والپی، این محصول رویکردی جدید در حوزه فین‌تک و دارایی‌های دیجیتال ایران است که هدف آن توانمندسازی افراد، بهبود کیفیت زندگی و افزایش رفاه آنهاست.

معرفی سرویس و پلتفرم WallP

اسمارتک نیوز: آقای احمدنیا به عنوان یکی از بنیانگذاران والکس، پلتفرم WallP را چگونه معرفی می کنید؟

بردیا احمدنیا، یکی از بنیانگذاران Wallex و مدیر عامل “WallP”: Wallpay پلی بین دنیای ارزهای دیجیتال و دنیای واقعی است. به زبان ساده، ما به کاربران این امکان را می‌دهیم که با دارایی‌های دیجیتال خود خریدهای روزانه انجام دهند تا هم بر دارایی‌های خود سرمایه‌گذاری کنند و هم سرمایه‌گذاری‌های خود را مدیریت کنند.

اسمارتک نیوز: آقایان نیک پی و کیانی، به عنوان مدیران محصول دوست دارید چه نکات دیگری را به این موضوع اضافه کنید؟

نوید نیک پی، مدیر محصول Valpay: ما معتقدیم که Wallpay چیزی بیش از یک ابزار پرداخت است. این پلتفرم سبک زندگی جدیدی را ارائه می دهد و کاربران می توانند از پول خود هوشمندتر و کارآمدتر استفاده کنند.

علا کیانی، مدیر محصول WallP: دقیقاً ما می خواهیم به کاربران در دستیابی به اهداف مالی خود کمک کنیم. خواه این هدف خرید کالا باشد یا سرمایه گذاری بلندمدت.

وثیقه کردن ارزهای دیجیتال و دریافت اعتبار خرید Wallpay

اسمارتک نیوز: امکان استفاده از دارایی های دیجیتال به عنوان وثیقه چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد؟

بردیا احمدنیا: کاربران بخشی از دارایی های دیجیتال خود مانند تتر (دلار دیجیتال)، تترگلد (طلای دیجیتال) یا بیت کوین را به عنوان وثیقه و در ازای آن تا سقف 120 میلیون تومان اعتبار دریافت می کنند. می توانند این اعتبار را در فروشگاه های مختلف خرج کنند. مزیت بزرگ این روش حفظ ارزش دارایی های دیجیتال است. کاربران برای دریافت پول نقد نیازی به فروش دارایی های خود ندارند.

Blockchain Homeland: دقیقاً چه ارزهای رمزنگاری شده را می توان به عنوان وثیقه گرو گذاشت؟ حداقل ریالی این دارایی ها چقدر باید باشد؟

در حال حاضر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، تتر (دلار دیجیتال)، تترگلد (طلای دیجیتال) و اتریوم را می توان به عنوان وثیقه انتخاب کرد. میزان دارایی ها می تواند از 10 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان باشد.

Blockchain Homeland: اگر ارزش ارز دیجیتال تعهد شده در نتیجه نوسانات بازار به کمتر از میزان اعتبار برسد، برای دارایی های کاربر چه اتفاقی می افتد؟

بردیا احمدنیا: ارزش برخی از ارزهای دیجیتال ممکن است به سمت بالا یا پایین تغییر کند. در صورتی که ارزش تخمینی ضمانت نامه به میزان نزدیک به ارزش ریالی اعتبار دریافتی آنها کاهش یابد، پس از دو مرحله یادآوری و هشدار پیامکی، مبلغ وجه نقد شده و باقیمانده به کیف پول آنها عودت داده می شود. والکس. این عدد ریالی که در قسمت جزئیات هر اعتبار قابل مشاهده است، سقف نقدی نامیده می شود.

خدمات Wallpay از Wallex
خدمات Wallpay از Wallex

اسمارتک نیوز: بازپرداخت وام تا چه زمانی و چگونه انجام می شود و آیا در این مدت بهره به دارایی تعهد شده تعلق می گیرد؟

بردیا احمدنیا: مدت بازپرداخت این اعتبار یک ماهه، دو ماهه و به زودی 4 ماهه خواهد بود. کاربر هیچ سودی پرداخت نخواهد کرد. کاربران می توانند در قسمت مشخصات اعتباری اقساط خود را مشاهده و پرداخت کنند.

Blockchain Homeland: آیا همه کاربران واجد شرایط استفاده از WallPay هستند؟ اگر کاربر در بازپرداخت وام خود دچار مشکل شود چه اتفاقی می افتد؟

بردیا احمدنیا: تمامی کاربرانی که دارای حساب کاربری در والکس هستند و دارایی‌های ارز دیجیتال در والکس دارند می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. والپی و فروشگاه در بازه های زمانی مطمئن و مناسب تاریخ سررسید اقساط را از طریق پیامک و ایمیل به شما یادآوری می کنند. در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط، از طریق فروش گارانتی هایی که با Wallpay دارید، بدهی به فروشگاه پرداخت می شود. پرداخت اقساط مسئولانه و به موقع تاثیر مثبتی بر امتیاز اعتباری کاربران دارد و در آینده می توانید اعتبار بیشتر و خدمات مالی متنوع تری دریافت کنید.

اسمارتک نیوز: لطفاً در مورد مفهوم «هم خرید و هم نگهداری دارایی» و نحوه اجرای آن در عمل بیشتر توضیح دهید؟

اعلیحضرت: ما متوجه شدیم که در ایران دو دسته مهم از نیازها وجود دارد. گروهی از افراد روی سرمایه گذاری متمرکز هستند و به همین دلیل مرتب خرید خود را به تعویق می اندازند. دسته دیگر افرادی هستند که قصد خرید دارند اما شرایط اقتصادی آنها را دچار تردید می کند. از دیدگاه والپی، مفهوم «هم خرید و هم نگهداری دارایی» می تواند این دو گروه را به خوبی پوشش دهد.

نوید نیک پی: به عنوان مثال، فرض کنید شخصی می خواهد یک تلفن همراه بخرد. در شرایط عادی، او یا باید پول خود را پس انداز کند و گوشی را بخرد، احتمالاً آینده و رویدادهای اقتصادی را نادیده می گیرد. یا فقط به آینده فکر کنید و از خرید گوشی صرف نظر کنید، اما با کمک Wallpay، کاربر می تواند هر دو هدف را همزمان، بدون پرداخت سود، دنبال کند. به این ترتیب بین پس انداز و هزینه های جاری تعادل ایجاد کرده ایم.

Blockchain Homeland: خطرات مرتبط با استفاده از WallP چیست؟

بردیا احمدنیا: استفاده از Wallpay، مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری، با ریسک همراه است، اگرچه ما سعی کرده ایم این ریسک را به حداقل برسانیم. برای شروع، تصور کنید که با سرمایه گذاری هر مقدار تتر (دلار دیجیتال) یا تترگلد (طلای دیجیتال)، حدود 70 درصد آن را به عنوان اعتبار از Wallpay دریافت خواهید کرد و ریسک کمی روی دارایی های خود می کنید. از طرفی با پشتیبانی واکس می توانیم امنیت اموال کاربران را تا حد بسیار خوبی تضمین کنیم. شما همچنین برای ریسک خود ارزش دریافت می کنید: یافتن فرصت های بهتر برای فروش دارایی ها، حفظ ارزش دارایی در برابر نوسانات بازار، و مدیریت هوشمندانه هزینه هایی که به سبک زندگی شما وارد می شود، که باعث می شود از دارایی های خود با دقت بیشتری استفاده کنید.

بلاک چین میهن: لطفاً کمی در مورد این حداقل خطرات توضیح دهید.

بردیا احمدنیا: به طور طبیعی، دارایی های کریپتو دارای نوسانات نزولی خواهند بود، این مقدار 70 درصد با محاسبات دقیق برای پوشش این نوسانات ساخته شده است.

Blockchain Homeland: چه پلتفرمی زیرساخت سرویس WallPay را فراهم می کند؟

بردیا احمدنیا: Valex زیرساخت های مربوط به حساب کاربری و نگهداری دارایی های ارزهای دیجیتال را فراهم می کند. بقیه زیرساخت ها توسط خود WallP به عنوان موتور اعتبارسنجی و ارتباط با فروشگاه ها طراحی و استفاده می شود.

اسمارتک نیوز: در مورد همکاری های احتمالی Wallpay با سایر شرکت های فین تک یا بانک های سنتی در ایران صحبت کنید. آیا چنین برنامه هایی دارید؟

نوید نیک پی: ما قطعا با شرکت هایی که در راستای رسالت ما فعالیت می کنند همکاری خواهیم کرد، معتقدیم برای رسیدن به این هدف تلاش جمعی ضروری است. استراتژی ما برای مشارکت این است که بتوانیم کیفیت تجربه را برای کاربر تغییر دهیم. راه حل های زیادی برای تامین مالی خریدهای روزانه مردم وجود دارد، اما زمانی وارد می شویم که بتوانیم یک نیاز را در این فضا متحول کنیم، چه در حد اعتبار، چه در دسترسی و چه در جلوگیری از خرید کالاهای غیرضروری!

اسمارتک نیوز: جلوگیری از کالاهای غیر ضروری به چه معناست؟ کدام کالاها را غیر ضروری می دانید؟

بردیا احمدنیا: یکی از مواردی که قبلاً توسط برخی از مدیران لندتک به آن اشاره شد این است که گاهی اعطای اعتبار بدون هدف توانمندسازی منجر به خرید کالاهای غیرضروری و طبیعتاً مشکل در بازپرداخت آنها شده است.

اسمارتک نیوز: از نظر فنی، در توسعه این محصول با چه چالش هایی روبرو بودید و چگونه بر آن ها غلبه کردید؟

آلا کیانی: چالش های ما در توسعه محصول WallP متنوع و پیچیده بود. اولین و مهمترین چالش ایجاد یک سیستم امن و قابل اعتماد بود که بتواند تراکنش های مالی را در دو دنیای مختلف مدیریت کند – ارزهای دیجیتال و پول واقعی. ما باید اطمینان حاصل می‌کردیم که هر تراکنش به‌درستی ثبت، پردازش و تأیید می‌شود، بدون اینکه امنیت یا سرعت سیستم به خطر بیفتد. خوشبختانه تیم ما با استفاده از فناوری های پیشرفته و معماری های نرم افزاری جدید توانست بر این چالش ها غلبه کند.

Blockchain Homeland: کمی در مورد همسویی WallP با ماموریت Wallex به ما بگویید.

نوید نیک پی: WallP در راستای ماموریت اصلی گروه والکس طراحی شده است. ماموریت گروه والکس توانمندسازی افراد و کسب و کارها با ایجاد محصولات نوآورانه و ایجاد بازارهای جدید برای افزایش رفاه کاربران است. وقتی توانمندسازی در راستای رفاه را رسالت خود قرار دهیم، اعطای اعتبار و استقراض با نرخ بهره بالا انتخاب ما نخواهد بود. برای ما مهم است که ابتدا عادات مالی کاربران را درک کرده و سپس پیشنهاداتی ارائه دهیم. ما می دانیم که این ماموریت یک چالش بزرگ است، اما مطمئن هستیم که تیم ما توانایی انجام آن را دارد.

Blockchain Homeland: مردم چگونه می توانند از Wallpay استفاده کنند؟

بردیا احمدنیا: همه افراد می توانند با مراجعه به آدرس wallpay.org از این محصول بهره مند شوید و با کمک آن، هم اموال خود را خریداری و هم حفظ کنید.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-22 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.