افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

مولتی ویتامین یا هر ویتامین را جداگانه مصرف کنیم؟

  • کد خبر : 147014
مولتی ویتامین یا هر ویتامین را جداگانه مصرف کنیم؟

به گزارش فرتاک نیوز، خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه گفت: اما این مشکل در مورد افراد عادی صدق نمی کند، به عنوان مثال، رژیم غذایی برخی افراد ممکن است فقط حاوی ریزمغذی های کمی باشد یا برخی افراد به سادگی ویتامین B در رژیم غذایی خود ندارند، بنابراین فقط نیاز به دریافت ویتامین های B دارند. […]

به گزارش فرتاک نیوز،

خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه گفت: اما این مشکل در مورد افراد عادی صدق نمی کند، به عنوان مثال، رژیم غذایی برخی افراد ممکن است فقط حاوی ریزمغذی های کمی باشد یا برخی افراد به سادگی ویتامین B در رژیم غذایی خود ندارند، بنابراین فقط نیاز به دریافت ویتامین های B دارند. همه مثلا ویتامین B12 فقط در منابع حیوانی یافت می شود و منابع گیاهی فاقد آن هستند بنابراین افرادی که گیاهخوار خالص هستند و از منابع حیوانی در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند باید این ویتامین را مصرف کنند پس بسته به شرایط کاملا متفاوت است.

رحمانی در مورد جغرافیای محل سکونت. کمبود ویتامین این مهم نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: در مناطق محروم کمبود ویتامین A وجود دارد و در این مناطق نیز کمبود ویتامین B1 و B2 داریم. کمبود اسید فولیک و آهن نیز مشاهده می شود. در سطح کشور از آرد با آهن افزوده برای جبران و پیشگیری از کم خونی استفاده شد. در واقع با این برنامه غذاهایی که بیشتر مورد مصرف مردم هستند برای جبران کمبود آهن معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنان در برخی مناطق با کمبود کلسیم مواجه هستیم و همچنان شاهد بیماری کیستیک در زنان هستیم. در بسیاری از مناطق محروم شاهد کمبود آهن هستیم و بسیار شایع است. طبیعی است که در مناطق جغرافیایی و مناطق محروم که کیفیت غذا پایین یا کاهش یافته است، میکرومغزهای کمتری وجود داشته باشد. وقتی لبنیات و گوشت از رژیم غذایی افراد کم می شود یا حذف می شود، بیشتر در معرض کمبود قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.