افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

موضوع نحوه برگزاری انتخابات صنفی و صنفی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

  • کد خبر : 222488
موضوع نحوه برگزاری انتخابات صنفی و صنفی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

به گزارش بازار، در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 اسفندماه) نمایندگان شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، پس از بررسی پیشنهادات، ماده 4 این طرح را به اقتصاد ارجاع دادند. کمیسیون مجلس ماده 4 به شرح زیر باقی می ماند: ماده (22) قانون و تبصره های (1) و (3) […]

به گزارش بازار، در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 اسفندماه) نمایندگان شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، پس از بررسی پیشنهادات، ماده 4 این طرح را به اقتصاد ارجاع دادند. کمیسیون مجلس

ماده 4 به شرح زیر باقی می ماند: ماده (22) قانون و تبصره های (1) و (3) آن به شرح زیر اصلاح و سه تبصره به عنوان تبصره های (7)، (8) و (9) و ماده (23) اضافه می شود. این قانون حذف می شود:
ماده 22- اتحادیه‌ها توسط هیئت مدیره منتخب اعضای اتحادیه اداره می‌شوند و تعداد اعضای این هیئت 3 نفر شامل رئیس، نایب رئیس و خزانه‌دار خواهد بود که با اکثریت نسبی آرا تعیین خواهد شد. اتحادیه ها دو عضو علی البدل خواهند داشت.
تبصره 1- مدت اعضاي هيئت مديره اتحاديه ها پس از لازم الاجرا شدن قانون اصلاحي چهار سال از دور اول انتخابات مي باشد. اعضای هیأت مدیره با رأی مخفی و مستقیم اعضای اتحادیه انتخاب می شوند. عضویت بیش از دو دوره متوالی (شرایط قبلی ملاک محاسبه است) در هیئت مدیره اتحادیه ها منوط به کسب دو سوم آراء است. ملاک محاسبه کد ملی هر فرد می باشد.
تبصره 3- انتخابات صنفی در دور اول با حضور حداقل یک سوم اعضا رسمیت می یابد و در دور دوم با حضور حداقل یک چهارم اعضا در صورت عدم حصول حد نصاب فوق الذکر با حضور حداقل یک سوم اعضا رسمیت می یابد. کمتر از دو هفته در صورت عدم حصول حد نصاب مذکور، رأی گیری برای آخرین بار با حد نصاب یک چهارم اعضا یک هفته پس از زمان مقرر در مرحله قبل تکرار می شود. در صورت عدم حصول این حد نصاب، کمیسیون نظارت موظف به ادغام اتحادیه ها خواهد بود. اساسنامه اجرایی برگزاری انتخابات موضوع این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط دبیرخانه شورای عالی نظارت با همکاری اتاق اصناف ایران تهیه و به تصویب می رسد. وزیر. سازمان صنعت، معدن و تجارت پس از تصویب در شورای عالی نظارت.
تبصره 7- کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی نمی توانند همزمان در هیأت مدیره بیش از یک اتحادیه عضویت داشته باشند.
تبصره 8- انتخابات صنفی به صورت الکترونیکی از شماره تلفن همراه صاحب یا متقاضی پروانه کسب و در چارچوب سامانه ای که دبیرخانه شورای عالی نظارت تعیین می کند انجام می شود.
تبصره 9- كليه اخطارهاي موضوع اين قانون در صورت ارسال به شماره تلفن همراه دارنده پروانه کسب يا متقاضي ثبت شده در سامانه صدور پروانه کسب قابل استناد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.