افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

موش یا آهو، حیوان عجیبی که گمان می رفت منقرض شده است / عکس

  • کد خبر : 110650
موش یا آهو، حیوان عجیبی که گمان می رفت منقرض شده است / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آهو موش حیواناتی عجیب به اندازه خرگوش، پاهای بسیار بلند و لاغر با بدنی گرد و سر کوچک و مثلثی شکل با بینی سیاه نوک تیز کوچک و چشمانی درشت و رنگ آنها نارنجی است. قهوه ای با شکم، سینه و گردن سفید. بر خلاف بسیاری از خویشاوندان خود، آنها شاخ […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آهو موش حیواناتی عجیب به اندازه خرگوش، پاهای بسیار بلند و لاغر با بدنی گرد و سر کوچک و مثلثی شکل با بینی سیاه نوک تیز کوچک و چشمانی درشت و رنگ آنها نارنجی است. قهوه ای با شکم، سینه و گردن سفید.

بر خلاف بسیاری از خویشاوندان خود، آنها شاخ ندارند، اما نرها دارای نیش های کوچک (عاج های کشیده) در فک بالایی خود هستند که از آنها برای مبارزه استفاده می کنند. وقتی چهار دست و پا هستند، پشتشان بالاتر از جلو است.

موش یا آهو، حیوان عجیبی که گمان می رفت منقرض شده است / عکس

طول بدن موش آهو مالایا 75 سانتی متر است و دم آن 9 سانتی متر دیگر به طول آن اضافه می کند. علاوه بر این، ارتفاع شانه او حدود 34 سانتی متر است. آهوهای موش در تایلند، هندوچین، سریلانکا و شبه جزیره مالایی و همچنین سوماترا و بورنئو زندگی می کنند. آنها همیشه در نزدیکی آب زندگی می کنند و ترجیح می دهند زیر درختان جنگل های انبوه باشند. در حین سفر، مسیرهای کوچکی را در میان جنگل های انبوه ایجاد می کنند. در طبیعت، گوزن موش مالایا از میوه ها و انواع توت ها، گیاهان آبزی، برگ ها، شاخه ها، درختچه ها و علف ها تغذیه می کند.

موش یا آهو، حیوان عجیبی که گمان می رفت منقرض شده است / عکس

موش های نر این گونه غده بزرگی در فک پایین خود دارند. این حیوانات در طول سال با دوره بارداری حدود پنج ماه تولید مثل می کنند و چند ساعت پس از تولد دوباره تولید مثل می کنند. به همین دلیل، زنان بیشتر دوران بزرگسالی خود را باردار می گذرانند.

موش یا آهو، حیوان عجیبی که گمان می رفت منقرض شده است / عکس

آنها معمولاً در هر زمان فقط یک فرزند دارند، اگرچه تولد دوقلو در این گونه نادر است. توله‌های آهوی موش در بدو تولد به خوبی رشد کرده‌اند و تنها 30 دقیقه پس از تولد می‌توانند بایستند و کاملاً فعال شوند. آنها در دو یا سه ماهگی از شیر گرفته می شوند و در 4.5 ماهگی به بلوغ جنسی می رسند.

بیشتر بخوانید:

گوزن موش مالایا به جز در فصل تولید مثل، موجودات منفرد هستند. آنها ساختار سلسله مراتبی دقیقی ندارند ، نرها قلمروهای کوچک خود را با مدفوع و ترشحات غدد زیر فک مشخص می کنند. هنگامی که نرها به چالش کشیده می شوند، می توانند به سرعت با سم های خود به زمین بکوبند. در صورت لزوم، نبرد بین نرها شامل حملات کوتاه و گاز گرفتن با نیش های تیز آنها است.

آبنما: باغ وحش ملی

۵۸۳۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.