افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

موسیمانا کیست؟ / سوابق سرمربی جدید استقلال – خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال

  • کد خبر : 399066
موسیمانا کیست؟ / سوابق سرمربی جدید استقلال – خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در روزهای اخیر نام های زیادی از جمله حکمت کارامان، خولیو ولاسکوئز، فیلیپ مونتانیه، پل لوگوین، هایکو هرلیش، لورنتیو رگکامف، پاچو خمز و حتی برانکو ایوانکوویچ به استقلال و سردار جدید ارتباط داده شده است. مربی این باشگاه هنوز انتخاب نشده است. آخرین نامی که به باشگاه استقلال پیوند […]

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در روزهای اخیر نام های زیادی از جمله حکمت کارامان، خولیو ولاسکوئز، فیلیپ مونتانیه، پل لوگوین، هایکو هرلیش، لورنتیو رگکامف، پاچو خمز و حتی برانکو ایوانکوویچ به استقلال و سردار جدید ارتباط داده شده است. مربی این باشگاه هنوز انتخاب نشده است. آخرین نامی که به باشگاه استقلال پیوند خورده، پیتسو موسیمان، سرمربی پرافتخار آفریقای جنوبی است.

او در 26 ژوئیه 1964 در کاگیسو، گوتنگ، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. موسیمان در دوران بازیگری خود به عنوان هافبک بازی می کرد. او فوتبال خود را با باشگاه جومو کاسموس آفریقای جنوبی آغاز کرد و بعداً برای تیم‌های Sundowns و Orlando Pirates، دیگر تیم‌های کشورش بازی کرد. در سال 1995، موسیمانه به باشگاه نیکیاس یونان پیوست و چهار فصل برای این باشگاه بازی کرد. آمار فصلی در این باشگاه 53 بازی و شش گل بوده است. او سپس برای ریتا بلژیک و السد قطر بازی کرد و پس از شش ماه بازی در قطر در سال 1996 از فوتبال خداحافظی کرد. او سابقه چهار بازی ملی برای آفریقای جنوبی و یک گل را در کارنامه دارد.

موسیمانه در طول اقامت خود در ریتا بلژیک، مدتی سرمربیگری تیم جوانان این باشگاه و همچنین بازیکنی را تجربه کرد. پس از بازنشستگی از فوتبال، موسیمان بلافاصله به عنوان سرمربی تیم ذخیره سانداونز آفریقای جنوبی منصوب شد. پس از سه سال در Sundowns، Musimane به SuperSport آفریقای جنوبی پیوست و دستیار بروس گروبلار در این باشگاه شد. وی پس از دو سال کار به عنوان دستیار در سال 1380 به عنوان سرمربی این باشگاه شناخته شد. موسیمانه از سال 2001 تا 2007 در سوپر اسپورت حضور داشت و در این مدت دو نایب قهرمانی را با این باشگاه به دست آورد. بین سال‌های حضورش در سوپر اسپورت، او برای چهار بازی به عنوان مربی موقت تیم آفریقای جنوبی منصوب شد و دو برد، یک تساوی و یک باخت به دست آورد.

پس از انتصاب کارلوس آلبرتو پریرا برزیلی به عنوان سرمربی آفریقای جنوبی، موسیمانه به عنوان دستیار وی انتخاب شد. موسیمانه و پریرا در اولین جام جهانی که در قاره آفریقا برگزار شد، هدایت تیم آفریقای جنوبی را بر عهده خواهند داشت. پس از خروج پریرا از آفریقای جنوبی قبل از جام کنفدراسیون ها، جوئل سانتانا سرمربی تیم ملی آن کشور شد و موسیمانه در کادر فنی باقی ماند و 27 بازی سرمربی جدید را همراهی کرد. سانتانا نیز پس از مدتی از تیم آفریقای جنوبی جدا شد تا کارلوس آلبرتو پریرا به این کشور بازگردد و در جام جهانی 2010 هدایت این کشور را برعهده بگیرد و پریرا در جام جهانی 2010 شرکت کرد و میزبان آفریقای جنوبی در مرحله گروهی حذف شد.

پس از حذف آفریقای جنوبی از جام جهانی 2010 در مرحله گروهی، موسیمان به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی منصوب شد. او 17 بازی تیم ملی کشورش را مدیریت کرد و به دلیل ناکامی در رسیدن به جام ملت‌های آفریقا در سال 2012، در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام ملت‌ها، موسیمان به اشتباه گل تساوی را بازی کرد. در سال 2012 به ساندانز بازگشت و سرمربی جدید این باشگاه شد.

موسیمانه از هفته دوازدهم هدایت باشگاه ساندانز را برعهده گرفت و توانست با هشت برد، هشت تساوی و سه باخت این باشگاه را به مقام دهم لیگ برتر آفریقای جنوبی برساند. وی در دومین فصل حضورش در این باشگاه قهرمان لیگ برتر آفریقای جنوبی شد و چهار قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی جام ندبانک، یک قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و یک سوپرکاپ آفریقا برای ساندانز به ثبت رساند. در سال 2016 در لیگ قهرمانان آفریقا، ساندانز با هدایت موسیمان به فینال آفریقا رسید و به مصاف الزمالک رفت. در بازی رفت فینال، ساندانز با نتیجه 3 بر صفر الزمالک را شکست داد و شکست یک بر صفر در بازی برگشت نتوانست مانع از کسب عنوان قهرمانی شود. موسیمانه و تیمش پس از این قهرمانی در جام باشگاه های جهان 2016 شرکت کردند و با شکست مقابل کاشیما و چونبوک دو باشگاه آسیایی به مقام پنجم این مسابقات دست یافتند.

موسیمان پس از هشت سال پرافتخار و کسب عنوان موفق ترین مربی آفریقای جنوبی، در چهار بازی اخیر لیگ برتر مصر هدایت الاهلی، یکی از بزرگترین باشگاه های قاره آفریقا را بر عهده گرفت. او در مدت کوتاه حضورش در فصل 20-2019 به تمام افتخارات ممکن با الاهلی دست یافت. او در اواسط این فصل وارد مصر شد و قهرمان لیگ برتر مصر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آفریقا شد. آنها در سه دیدار لیگ قهرمانان اروپا ابتدا الوداد مراکش را در نیمه نهایی شکست دادند و سپس باز هم مانع از رسیدن الزمالک به قهرمانی آفریقا شدند. موسیمان در دومین فصل حضورش در الاهلی، در لیگ برتر مصر، مقابل الزمالک قرار نگرفت و به نایب قهرمانی بسنده کرد، اما پس از قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا، از عنوان خود و باشگاهش در لیگ قهرمانان آفریقا دفاع کرد. پیروزی 3-0 مقابل کایزرشیف کشورش او این کار را انجام داد. موسیمان یک فصل دیگر در الاهلی ماند و پس از نایب قهرمانی در لیگ کشور و قهرمانی باشگاه های آفریقا، الاهلی را ترک کرد. او فقط در این فصل موفق به قهرمانی سوپرکاپ آفریقا شد. الوداد مراکش مانع بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی برای سومین فصل متوالی لیگ قهرمانان اروپا بود. او با الاهلی در دو دوره جام باشگاه های جهان شرکت کرد و در هر دو به مقام سوم دست یافت. در سال 2021، الاهلی در مسابقات مقدماتی پالمیرا را شکست داد و پس از باخت به بایرن مونیخ در نیمه نهایی سوم شد. در سال 2022، الاهلی پس از شکست مونتری و شکست مقابل پالمیراس، با چهار گل الهلال را شکست داد و سوم شد.

موسیمن پس از جدایی از الاهلی مصر ماموریت بازگرداندن الاهلی عربستان به لیگ برتر این کشور را پذیرفت. الاهلی که به ندرت به لیگ دسته دوم عربستان سقوط کرده بود، با هدایت موسیمان قهرمان لیگ دسته دوم عربستان شد و به لیگ برتر بازگشت. او مدتی را در الوحده امارات سپری کرد اما پس از 10 بازی از این باشگاه اخراج شد. موسیمان با احمد نورالهی هافبک سابق پرسپولیس در الوحده همکاری داشت. در فصل 2023-2024 به عنوان سرمربی عربستان انتخاب شد اما نتوانست این باشگاه را در لیگ برتر عربستان حفظ کند. حالا موسیمن به دنبال باشگاه جدیدی برای ادامه فعالیت است و پس از دو دوره پیوستن به پرسپولیس حالا یکی از گزینه های منتخب استقلال است. او دارای مجوز حرفه ای یوفا است و ترکیب مورد علاقه اش 2-4-4 است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.