افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

موسوی: پیام اصلی «امیرخان متقی» در نشست مسکو شنیده نشد.

  • کد خبر : 387734

ششمین نشست مشورتی با فرمت مسکو روز جمعه با حضور نمایندگان روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و طالبان در مسکو برگزار شد تا در مورد وضعیت افغانستان گفتگو شود. سید رسول موسوی معاون سابق وزیر امور خارجه در یادداشتی نوشت: شرکت امیرخان متکی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در نشست مکه […]

ششمین نشست مشورتی با فرمت مسکو روز جمعه با حضور نمایندگان روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و طالبان در مسکو برگزار شد تا در مورد وضعیت افغانستان گفتگو شود.

سید رسول موسوی معاون سابق وزیر امور خارجه در یادداشتی نوشت: شرکت امیرخان متکی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در نشست مکه و سخنرانی حساب شده وی و پیام های آن از نتایج مهم دولت افغانستان در شرایط کنونی است. که در آن کشورهای غربی حملات شدیدی را علیه طالبان برای مسائل حقوق بشری و تصمیم گیری در مورد امور داخلی افغانستان دنبال می کنند.

موسوی: پیام اصلی نشست مسکو شنیده نشد

سید رسول موسوی

اما من فکر می کنم که در نشست مسکو پیام اصلی امیرخان متکی در مورد عدم حضور گروه های تروریستی در افغانستان شنیده نشد و آنها بیانیه مشترک خود را با ابراز نگرانی شدید از حضور گروه های تروریستی و جدایی طلب در افغانستان به پایان رساندند که نشان دهنده یک امر جدی است. تهدیدی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای است.”

موسوی: پیام اصلی نشست مسکو شنیده نشد

نشست مشورتی ششم فرمت مسکو

به گفته این دیپلمات بازنشسته، در بیانیه مشترک نشست ششم نیز بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با حضور اقشار مختلف از جمله زنان و نمایندگان اقوام مختلف مانند بیانیه های قبلی تاکید شده است. موضوعی که دولت فعلی نسبت به آن حساس بوده و آن را دخالت در امور داخلی خود می داند.

موسوی: پیام اصلی نشست مسکو شنیده نشد

نشست مشورتی ششم فرمت مسکو

موسوی در قسمت پایانی این یادداشت نوشت: به عنوان یک کارشناس اضافه می کنم که افغانستان همسایه ماست و لازم است همه تصمیمات مربوط به افغانستان در حوزه سیاست های همسایگی اتخاذ شود. هیچ یک از کشورهای فرمت مسکو یا سایر فرمت ها مشکلاتی را که ما با افغانستان به عنوان کشور همسایه داریم، ندارند و لازم است در ابتکارات و قالب های دیگر در راستای سیاست همسایگی ابتکارات خاص و مناسب برای امنیت و حمایت، مشارکت مناسب داشته باشیم. منافع اتباع جمهوری اسلامی ایران

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.