افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

موثرترین درمان های خانگی برای شپش/راه حل های مفید برای از بین بردن شپش

  • کد خبر : 412900
موثرترین درمان های خانگی برای شپش/راه حل های مفید برای از بین بردن شپش

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- با شروع سال تحصیلی جدید و ورود بچه ها به مدرسه، یک سری مشکلات فراگیر شده و باید مراقبت بیشتری انجام شود. انتشار انواع ویروس ها، شپش و… از مشکلاتی است که کودکان و خانواده ها با آن مواجه هستند و البته به راحتی قابل […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- با شروع سال تحصیلی جدید و ورود بچه ها به مدرسه، یک سری مشکلات فراگیر شده و باید مراقبت بیشتری انجام شود. انتشار انواع ویروس ها، شپش و… از مشکلاتی است که کودکان و خانواده ها با آن مواجه هستند و البته به راحتی قابل کنترل است.

شاید ندانید، اما باید بگوییم که شپش بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید و اگر کودکی دارید که به مهدکودک و مدرسه می رود، راهی برای فرار از آن وجود ندارد. اما باید این را هم بگوییم که جای نگرانی نیست و می توان با روش های خانگی از شر شپش خلاص شد و خیلی وقت ها نیازی به مراجعه به پزشک و درخواست کمک پزشکی نیست. در این مقاله در مورد موثرترین درمان های خانگی برای شپش صحبت می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

علائم شپش در کودکان

کودکی که از شپش رنج می برد معمولاً با علائمی همراه است که باید آگاهی والدین را برای نظارت و درمان آن افزایش دهد. دختران به دلیل موهای بلند و احتمال برخورد سرشان بیشتر از پسرها به شپش مبتلا می شوند و اگر علائمی مانند خاراندن پوست سر، مشکل در خوابیدن و احساس خزیدن چیزی روی سرشان دارند، باید کنجکاوی کنند. و به دنبال نشانه هایی باشید که نشان می دهد شپش دارید.

درمان شپش-4

اولین قدم برای شناسایی شپش در کودکان

وقتی علائمی را که در فرزندتان ذکر کردیم مشاهده کردید، موها و سر او را به دقت بررسی کنید. احتمالاً تخم شپش را که به آن شپش می گویند، در خط رویش مو نزدیک ریشه مو خواهید دید. مراجعه به داروخانه و خرید شامپو و لوسیون های مخصوص و همچنین شانه های دندانه بلند که به از بین بردن شپش کمک می کند از اولین اقدامات موثر در این زمینه است.

درمان شپش-1

درمان شپش با مواد طبیعی

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می شوید که مواد گیاهی و طبیعی زیادی برای درمان شپش وجود دارد، اما باید یادآور شویم که درمان شپش یک شبه امکان پذیر نیست و هر روشی که این کار را انجام دهد نیاز به حوصله و دقت دارد تا نتیجه حاصل شود. .

سرکه سیب را روی ریشه مو اسپری کنید، سر را با روغن های گیاهی مانند زیتون و بادیان ماساژ دهید، از آب پیاز استفاده کنید، موها را مرطوب کنید و با شانه های مخصوص شانه کنید، از اسانس های ضد شپش مانند اسانس درخت چای استفاده کنید. ، اسانس انیسون و اسانس یلانگ یلانگ، اسانس اسطوخودوس و اکالیپتوس از جمله اقداماتی هستند که ممکن است برای درمان شپش فرزندتان به همراه حذف شپش با دست انجام دهید.

درمان شپش-3

اگر برای درمان شپش از سرکه و روغن استفاده می کنید، چند ساعت موهای خود را با کلاه یا حوله بپوشانید تا اثربخشی این روش ها افزایش یابد.

درمان شپش-5

مراحل بعدی درمان شپش

هنگامی که از درمان شپش کودک خود مطمئن شدید، تمام لباس ها، ملافه ها و سایر وسایلی که در این مدت پوشیده شده است را با پودر لباسشویی و آب نسبتا داغ و خشک کردن هوا بشویید.

گردگیری و جاروبرقی تمام گوشه و کنار خانه می تواند در از بین بردن کامل شپش موثر و مفید باشد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.