افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

موتور جستجوی ChatGPT راه اندازی شد: آیا رقیب گوگل در راه است؟

  • کد خبر : 262985
موتور جستجوی ChatGPT راه اندازی شد: آیا رقیب گوگل در راه است؟

قبلاً گزارش شده بود که OpenAI قصد دارد موتور جستجوی ChatGPT را به عنوان جایگزینی برای گوگل در 9 می راه اندازی کند. اما برخلاف انتظار، این شرکت هیچ رویدادی برگزار نکرد و همچنان هنگام بازدید از search.chatgpt.com، پیام “هیچ موردی یافت نشد” را پیدا کردیم. اکنون گزارش جدیدی از خبرگزاری رویترز منتشر شده است […]

قبلاً گزارش شده بود که OpenAI قصد دارد موتور جستجوی ChatGPT را به عنوان جایگزینی برای گوگل در 9 می راه اندازی کند. اما برخلاف انتظار، این شرکت هیچ رویدادی برگزار نکرد و همچنان هنگام بازدید از search.chatgpt.com، پیام “هیچ موردی یافت نشد” را پیدا کردیم.

اکنون گزارش جدیدی از خبرگزاری رویترز منتشر شده است که تأیید می کند موتور جستجوی OpenAI در تاریخ 13 می (23 مه) یعنی درست یک روز قبل از رویداد Google I/O راه اندازی می شود. این گزارش ادعا می کند که موتور جستجوی OpenAI در واقع توسعه ChatGPT خواهد بود و از هوش مصنوعی برای به دست آوردن اطلاعات بلادرنگ به طور مستقیم از وب استفاده می کند. علاوه بر این، موتور جستجوی جدید شامل منابع و منابع مختلفی برای اطلاعات ارائه شده خواهد بود.

بررسی زیر دامنه search.chatgpt.com نشان می دهد که راه اندازی این موتور جستجو بسیار نزدیک به نظر می رسد. این زیر دامنه اکنون search.chatgpt.com/search است [invalid URL removed] اداره می شود. علاوه بر این، موتورهای جستجو Bing و DocDocGo نیز این زیر دامنه را ایندکس کرده اند که قبلاً چنین نبود. گنجاندن این URL این تصور را ایجاد می کند که فید مقالات پیشنهادی در صفحه اصلی وجود خواهد داشت.

این شرکت تحت حمایت مایکروسافت با معرفی موتور جستجوی OpenAI خود در حال آماده شدن برای به چالش کشیدن گوگل در محصول اصلی خود است. در حالی که مهاجرت گوگل به سایر موتورهای جستجو به سرعت اتفاق نخواهد افتاد، اما وجود یک رقیب قدرتمند در این فضا باعث می شود تا گوگل همواره در تلاش برای بهبود عملکرد خود باشد. در حال حاضر، گوگل تقریباً 91 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، در حالی که بینگ تنها 3.64 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

به زبان ساده، گوگل در بازار موتورهای جستجو انحصار دارد. ورود یک بازیگر جدید بدون شک خبر خوبی برای کاربران است. در حالی که گوگل همچنین هوش مصنوعی را در موتور جستجوی خود ادغام می کند (تحت عنوان Search Generative Experience)، این ویژگی اغلب منجر به نمایش اطلاعات نادرست می شود.

راه اندازی موتور جستجوی ChatGPT توسط OpenAI می تواند حوزه جستجوی اینترنتی را متحول کند. با استفاده از هوش مصنوعی، این موتور جستجو می تواند با ارائه اطلاعات لحظه ای، نتایج مرتبط تر و ذکر منابع اطلاعات ارائه شده، تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. اگرچه بعید است کاربران به سرعت از گوگل به این موتور جدید سوئیچ کنند، اما وجود یک رقیب قدرتمند می تواند نوآوری ایجاد کند و کیفیت کلی خدمات جستجوی اینترنتی را بهبود بخشد.

علاوه بر این، موتور جستجوی OpenAI نیز احتمالاً بر Perplexity تأثیر می گذارد، که به عنوان جایگزینی برای جستجوی Google عمل می کند و از منابع و مراجع مختلف در نتایج خود استفاده می کند. حال باید منتظر ماند و دید که OpenAI چه چیزی برای ما به ارمغان آورده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.