افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

موافقتنامه همکاری های زیست محیطی ایران و چین

  • کد خبر : 234952
موافقتنامه همکاری های زیست محیطی ایران و چین

به گزارش رکنا، علی سلجاک در دیدار با رانیکو هووانک وزیر محیط زیست محیط دولت چین با اشاره به تمدن کهن و زمینه همکاری دو کشور ایران و چین و رویکرد مثبت دولت مردمی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط بین المللی با دولت جمهوری خلق چین . و دو برنامه اساسی نقشه راه […]

به گزارش رکنا، علی سلجاک در دیدار با رانیکو هووانک وزیر محیط زیست محیط دولت چین با اشاره به تمدن کهن و زمینه همکاری دو کشور ایران و چین و رویکرد مثبت دولت مردمی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط بین المللی با دولت جمهوری خلق چین . و دو برنامه اساسی نقشه راه ابریشم و برنامه استراتژیک 25 ساله نقش محیط زیست را برجسته کرد. در این برنامه ها بسیار برجسته در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در این دیدار تجارب مطلوب دولت چین در زمینه های مختلف از جمله استحصال آب، مقابله با بیابان زایی، تغییرات اقلیمی و موارد دیگر و استفاده از توانمندی های مشترک در حل مشکلات زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد.

سلاجقه امضای تفاهم نامه برنامه راهبردی 25 ساله توسط محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور را که با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و رفع مشکلات زباله، جنگل زدایی، استحصال آب و موضوعات مرتبط با تنوع زیستی از طریق تشکیل کارگروه های تخصصی با موضوع تنوع زیستی، مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد. همکاری دو کشور ابراز امیدواری کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت چین در راستای همکاری فیمابین و در ادامه همکاری شهرداری تهران با چین در خصوص واردات خودروهای برقی به سازمان محیط زیست، سلول های انرژی خورشیدی را به عنوان انرژی پاک به سازمان محیط زیست ارسال کرده است. کشور یک گام رو به جلو است، وی تصریح کرد که باید تسریع و تسهیل شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز منطقه ای بازل و استکهلم در چین و ایران و توسعه همکاری های دو دولت می تواند برای مدیریت صحیح پسماندها و مواد شیمیایی مفید و موثر باشد.

سلاجقه تصریح کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی و تهیه جدول زمانی با اقدامات اجرایی می تواند مسیر مناسبی را برای همکاری های آتی به طور ویژه برای دو کشور ترسیم کند.

موافقتنامه همکاری های زیست محیطی ایران و چین

در ادامه وزیر اکولوژی و محیط زیست چین در این دیدار اظهار داشت: ایران و چین دارای تاریخ و تمدن طولانی هستند و چین و ایران در گروه کشورهای در حال توسعه با دغدغه های زیست محیطی مشترک و نیاز به بهره مندی از سایر روابط سیاسی قرار دارند. دستیابی به اهداف مشترک ضروری است.

رانیکو هاوانک با اشاره به توافقنامه مشترک حفاظت از محیط زیست بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در سال 2012، اقدامات و همکاری های دو کشور را بسیار مناسب ارزیابی کرد که زمینه خوبی برای اقدامات آینده

وزیر محیط زیست و محیط زیست چین ضمن استقبال و قدردانی از پیشنهادات جامع و سازنده علی سلاجقه از وی برای حضور در وزارت محیط زیست چین دعوت به عمل آورد.

در این جلسه مقرر شد رایزنی های لازم برای تشکیل کارگروه های تخصصی و شناسایی زمینه های همکاری و بررسی، ارزیابی و تشخیص اقدامات قبلی و همچنین تدوین و اجرای طرح ادامه همکاری و همچنین جلسات کارشناسی انجام شود. برای به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورهای برنامه ریزی و سازماندهی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.