افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

مواد اولیه با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان نمی رسد

  • کد خبر : 309613
مواد اولیه با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان نمی رسد

به گزارش بازار، عباس هاشمی دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت: حجم بازار لوازم خانگی در جهان حدود 600 میلیارد دلار است و رشد 5 درصدی پیش بینی می شود. برای این صنعت در دنیا همچنین در ایران حجم نقدینگی و بازار لوازم خانگی حدود 6.5 میلیارد دلار […]

به گزارش بازار، عباس هاشمی دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت: حجم بازار لوازم خانگی در جهان حدود 600 میلیارد دلار است و رشد 5 درصدی پیش بینی می شود. برای این صنعت در دنیا همچنین در ایران حجم نقدینگی و بازار لوازم خانگی حدود 6.5 میلیارد دلار است و رشد سالانه بسته به گروه کالایی بین 5 تا 20 درصد است.

هاشمی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی 8 درصد و برای صنعت رشد 8.5 درصدی پیش بینی شده است. مشارکت این صنعت در ارزش افزوده کشور 1.4 درصد است.

وی در ادامه به مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه در کشور ما با توجه به سازوکار بورس یکی از مشکلاتی است که به دلیل عرضه ناکافی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسد. در این میان تامین مواد اولیه مهمترین گام در بخش تولیدی و صادراتی و توسعه واحدهای صنعتی است. همچنین با توجه به اجباری بودن قیمت ها و یا اعمال سیاست های مهار قیمت، انجمن و سایر واحدهای تولیدی به این موضوع پرداخته و جلسات مختلفی را با رئیس تنظیم بازار، وزارت حراست و سازمان حمایت برگزار و دلایل منطقی قیمت را ذکر کردند. با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه با نرخ آزاد به دست تولیدکننده می‌رسد، تثبیت دستوری سیاست درستی نیست، بنابراین اکنون اخباری می‌شنویم که ظاهراً قیمت‌ها روی کالاهای اساسی متمرکز شده و محدودیت‌هایی برای صنایع وجود دارد.

هاشمی افزود: مشکل صنعت به طور عام و صنعت کشور به طور خاص قطع ارتباط سیستماتیک با دنیا است و عدم مشارکت صنعت لوازم خانگی در زنجیره تامین و ارزش جهانی یکی از مشکلات ما است و نیازمندیم. تا قبل از وقوع این رویدادها موقعیت خود را مشخص کنیم. ما به توسعه صنعتی پایدار نخواهیم رسید.

هاشمی تصریح کرد: دیگر مسائل و مشکلات صنعت لوازم خانگی داخلی و ناشی از تکانه های بیرونی و بحث سازوکار بورس و بحث تامین نقدینگی واحدهاست که باید حل شود. تامین مواد اولیه باید به صورت اعتباری از صنایع بالادستی به صنایع پایین دستی باشد و ال سی داخلی ساخته شود که جدا از هر گونه رانت و مسائل دیگر است.

وی گفت: به عنوان بزرگترین انجمن صنعت لوازم خانگی کشور و تنها انجمن ملی این صنعت، برای پیوستن به زنجیره جهانی و فراهم کردن بستر برای پیوستن به زنجیره جهانی، جلسات زیادی با طرف های خارجی داشته ایم. و اخیراً گروهی از چین دعوت شد و با این گروه پیشنهادی تعریف شد و محافلی که در صنعت لوازم خانگی مشکل دارند را با آنها در میان گذاشتیم و به توافق رسیدیم که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

هاشمی تصریح کرد: مرکز تحقیق و توسعه مشترک صنعت لوازم خانگی با چین در حوزه تحقیق و توسعه ایجاد می کنیم. در خصوص طراحی محصول و نوآوری مشارکتی، بین ایران و چین گفتگو خواهد شد. همچنین در مورد زنجیره تامین قطعات یدکی با چین گفت و گو انجام شده است، البته اعتقاد ما در این زمینه فقط واردات نیست، بنابراین قصد داریم شبکه تامین قطعات یدکی با چین را با استانداردهای لازم تشکیل دهیم که انجام شود. همزمان با معرفی تکنولوژی و قطعات تکنولوژیک. آخرین محور نیز در حوزه بازاریابی و فروش است زیرا در محصولات چینی در زمینه های مختلف از جمله لوازم خانگی در تمامی کشورها موجود است. از این رو در بخش بازاریابی و فروش با چینی ها گفتگو کرده ایم تا با توجه به مزیت حمل و نقلی که در منطقه وجود دارد، بتوانیم شبکه بازاریابی مناسبی را در منطقه ایجاد کنیم و در این زمینه با چینی ها به توافقاتی رسیده ایم. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.