افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

مهمترین علائم ضعیف شدن چشم کودکان.

  • کد خبر : 235214
مهمترین علائم ضعیف شدن چشم کودکان.

بینایی ضعیف می تواند عملکرد فرزند شما را در کلاس درس و زندگی تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین درک علائم ضعف چشم در کودکان بسیار مهم است تا بتوانید از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوید. علائم ضعف چشم در کودکان شامل چندین مورد مهم است که توجه به آنها و انجام اقدامات به موقع […]

بینایی ضعیف می تواند عملکرد فرزند شما را در کلاس درس و زندگی تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین درک علائم ضعف چشم در کودکان بسیار مهم است تا بتوانید از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوید.

علائم ضعف چشم در کودکان شامل چندین مورد مهم است که توجه به آنها و انجام اقدامات به موقع از بروز مشکلات جدی برای بینایی کودک شما جلوگیری می کند. به طور خلاصه، مهمترین علائم ضعف بینایی فرزند شما عبارتند از:

مدام چشمک می زند
پلک زدن ممکن است نشانه این باشد که کودک شما دارای عیوب انکساری است که بر نحوه تمرکز چشم ها روی یک تصویر یا شی تاثیر می گذارد. با نگاه کردن به یک عکس، ممکن است بتوانید به طور موقت تمرکز و وضوح دید یک شی را بهبود ببخشید. اما این با سوسو زدن مداوم همراه است.

به تلویزیون یا اشیا نزدیک تر شوید
اگر کودک شما خیلی نزدیک به تلویزیون می نشیند یا چیزهایی را خیلی نزدیک به چشمان خود نگه می دارد، مانند خم کردن سر در حین خواندن یا نوشتن تکالیف و غیره، همه اینها نشانه های احتمالی ضعف بینایی هستند. همچنین این مورد یکی از علائم ضعف چشم نزدیک بینی است که باعث می شود فرد در فاصله نزدیک دید واضح و در فاصله دید ضعیف تری داشته باشد. در واقع، نزدیک‌تر کردن یک شی یا تصویر به چشم، آن را بزرگ‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهد.

از سردرد یا چشم درد شکایت دارد.
اگر کودک شما در پایان روز از درد چشم یا سردرد شکایت دارد، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که هنگام تلاش برای تمرکز و تمرکز، فشار زیادی به چشمان خود وارد می‌کند. در صورت بروز مداوم سردرد یا چشم درد باید جدی گرفته شود و به چشم پزشک ارجاع داده شود.

سر خود را کج کنید یا یک چشم را بپوشانید.
یکی دیگر از علائم ضعف بینایی در کودکان این است که کودک شما گاهی یک چشم خود را می پوشاند یا سر خود را کج می کند تا زاویه دید خود را تنظیم کند و وضوح را بهبود بخشد. این ممکن است نشانه ای از ناهماهنگی چشم ها باشد یا اینکه کودک شما دچار آمبلیوپی است که به عنوان تنبلی چشم نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین اختلالات چشمی در کودکان است.

عدم تمرکز بر درس و کار.
یکی دیگر از علائم ضعف بینایی در کودکان عدم تمرکز در درس و تکالیف است. از آنجایی که کودکان باید به سرعت و با دقت دید خود را از دور به نزدیک بر روی انواع مختلف اشیاء مختلف، از تخته‌های سفید و کامپیوتر گرفته تا کتاب‌های درسی و تبلت تطبیق دهند، مشکلات بینایی می‌تواند به صورت عدم تمرکز بر روی تکالیف مدرسه ظاهر شود.

مالش بیش از حد چشم ها.
یکی دیگر از علائم ضعف بینایی در کودکان مالش بیش از حد چشم است. گاهی اوقات این نشان می دهد که کودک شما دچار فشار شدید چشم یا خستگی چشم می شود. همچنین می تواند نشانه بسیاری از مشکلات و بیماری های شایع چشمی از جمله ورم ملتحمه آلرژیک باشد که باید جدی گرفته شود.

آنچه دیگران می خوانند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.