افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در هفته گذشته در مورد اقتصاد جهانی.

  • کد خبر : 330239
مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در هفته گذشته در مورد اقتصاد جهانی.

بازار، گروه جهان: بازارهای جهانی هفته گذشته پس از فروش شدیدی که در بازارهای جهانی در ابتدای ماه رخ داد، به بهبودی خود ادامه دادند، به ویژه با انتشار داده های مثبتی که اعتماد سرمایه گذاران به عملکرد اقتصاد ایالات متحده را افزایش داد. از جمله این داده های مثبت می توان به کاهش مطالبات […]

بازار، گروه جهان: بازارهای جهانی هفته گذشته پس از فروش شدیدی که در بازارهای جهانی در ابتدای ماه رخ داد، به بهبودی خود ادامه دادند، به ویژه با انتشار داده های مثبتی که اعتماد سرمایه گذاران به عملکرد اقتصاد ایالات متحده را افزایش داد. از جمله این داده های مثبت می توان به کاهش مطالبات بیکاری، کاهش نرخ تورم سالانه و رشد قوی تر از حد انتظار در خرده فروشی اشاره کرد.

علاوه بر این، هفته گذشته شاهد انتشار گزارش‌های ماهانه اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی بودیم که نگرانی‌های بازار را در مورد رشد آینده تقاضای جهانی نفت تا سال‌های 2024 و 2025 افزایش داد.

سازمان جهانی بهداشت نیز یک روز پس از اعلام مشابهی از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا، به دلیل شیوع ویروس «آبله میمون» یا «Mbox» در قاره آفریقا، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. همچنین گزارش هایی مبنی بر شیوع این بیماری در اروپا گزارش شده است.

در زیر مهمترین اخبار تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی را تحلیل می کنیم:

دوشنبه 22 آگوست

– اوپک پیش بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری را اندکی کاهش داد. این پیش بینی بر اساس برآورد کاهش مصرف نفت در چین است.

– طلا از مرز 2500 دلار گذشت و رکود جدیدی در قیمت خود به ثبت رساند. معاملات آتی طلا در روز دوشنبه با افزایش تقاضا برای این دارایی امن در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی جدید و انتظارات مبنی بر پایان چرخه انقباض پولی در سپتامبر افزایش یافت و پس از کاهش جزئی در هفته که رکورد جدیدی را تجربه کرد، روز شنبه بهبود یافت.

سه شنبه 13 مرداد

– آژانس بین المللی انرژی انتظارات خود را برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال های 2024 و 2025 حفظ کرد و نسبت به مازاد عرضه به دلیل برنامه های اوپک پلاس برای افزایش عرضه هشدار داد.

– تورم قیمت تولیدکننده ایالات متحده در طول ماه جولای به صورت ماهانه و سالانه کاهش یافت که به دلیل قیمت های پایین تر خدمات، به ویژه خدمات تجهیزات و نمایندگی های خودرو، حمایت شد.

– مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا، بالاترین مقام بهداشتی این قاره، به دلیل شیوع آبله میمون Mbox وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده است.

چهارشنبه 14 مرداد

نرخ تورم سالانه ایالات متحده در ژوئیه به 2.9 درصد کاهش یافت، که بیش از انتظارات برای ثبات بود و پایین ترین نرخ رشد در بیش از سه سال گذشته را به ثبت رساند، در حالی که فدرال رزرو سیاست انقباضی خود را در ماه ژوئیه لغو کرد.

– ذخایر نفت ایالات متحده در هفته گذشته 1.4 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که انتظارات کاهش 1.9 میلیون بشکه ای بود.

– سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس Mbox که باعث آبله میمون در آفریقا و شیوع آن در بین کودکان و بزرگسالان بیش از ده کشور جهان می شود، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

پنجشنبه 25 مرداد

نرخ رشد تولید صنعتی چین در ماه جولای کاهش یافت در حالی که خرده فروشی شتاب گرفت و سیگنال های متفاوتی را در مورد عملکرد دومین اقتصاد بزرگ جهان ارسال کرد.

– تعداد مطالبات بیکاری در ایالات متحده در هفته منتهی به 10 اوت با 7000 کاهش به 227000 رسید که پایین ترین سطح در پنج هفته اخیر است.

– خرده فروشی ایالات متحده در ماه ژوئیه بیش از حد انتظار افزایش یافت که با حمایت از رشد خرده فروشی غیر فروشگاهی، نشان دهنده ادامه حرکت مصرف در بزرگترین اقتصادهای جهان است.

جمعه 27 مرداد

خرده فروشی بریتانیا در ماه ژوئیه پس از کاهش حدود 1 درصدی در ماه قبل به دلیل شرایط نامساعد جوی که هزینه های مصرف کننده را محدود کرد، افزایش یافت.

– بیکر هیوز اعلام کرد که تعداد دکل های اکتشاف نفت در ایالات متحده طی هفته منتهی به 25 آگوست با دو دکل کاهش یافته و به 483 دکل رسیده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.