افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

مهران، شلوغ ترین مرز زمینی کشور زیرساخت های سفر اربعین فراهم است.

  • کد خبر : 324632
مهران، شلوغ ترین مرز زمینی کشور زیرساخت های سفر اربعین فراهم است.

بازار؛ گروه استان ها: پایانه مرزی مهران در استان ایلام و در مرز مهران با عراق یکی از مهمترین پایانه های مرزی از نظر تردد مسافر در مبادی زمینی جمهوری اسلامی ایران است که از ظرفیت بالایی در زمینه توسعه زیرساخت های اربعین برخوردار است. به ویژه در زمینه راه های مواصلاتی و ناوگان حمل […]

بازار؛ گروه استان ها: پایانه مرزی مهران در استان ایلام و در مرز مهران با عراق یکی از مهمترین پایانه های مرزی از نظر تردد مسافر در مبادی زمینی جمهوری اسلامی ایران است که از ظرفیت بالایی در زمینه توسعه زیرساخت های اربعین برخوردار است. به ویژه در زمینه راه های مواصلاتی و ناوگان حمل و نقل.

مرز بین المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب غربی ایلام، 157 کیلومتری بغداد و 290 کیلومتری کربلا به دلیل کیلومترها مرز مشترک با عراق همه ساله پذیرای خیل عظیم زائران از اقصی نقاط کشور است.

حضور بیش از 60 درصد زائران ایرانی در مرز مهران

بار دیگر بیش از 60 درصد زائران ایرانی از شهرها و مناطق مختلف کشورمان به صورت انفرادی یا کاروانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد مهران و پایانه مرزی می شوند و حدود 290 کیلومتر را نیز با پای پیاده طی می کنند . مهران به همراه دیگر عاشقان سرور و سالار شهیدان به کربلا و رسیدن به کربلای معلی.

لازم به ذکر است در سال های اخیر به منظور رفاه حال زائران و توسعه مرز بین المللی مهران اقدامات مهمی برای توسعه زیرساخت های این مرز انجام شده است که از آن جمله می توان به بهسازی راه های مواصلاتی و افزایش سطح مرز بین المللی اشاره کرد. ظرفیت پارکینگ اربعین قطعات، افزایش هتل ها و اقامتگاه ها برای استقبال از زائران، افزایش ناوگان حمل و نقل و… آماده; اما ضرورت توسعه زیرساخت های اربعین از جمله راه ها و ناوگان حمل و نقل در این مرز به وضوح احساس می شود.

لزوم مهار توانمندی های مرز مهران

رحمان عموزاده کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بازاربازار گفت: مرز بین المللی مهران بزرگترین پایانه مرزی کشور برای تردد زائران به مرتفع ترین عتبات عالیات عراق است که چندین هزار نفر از ارادتمندان و عاشقان اهل بیت(ع) ص) هر روز به زیارت اماکن متبرکه شهرهای مذهبی بپردازند. عراق از این مرز عبور می کند.

وی افزود: همه می دانیم که ظرفیت و پتانسیل خوبی در مرز مهران بین ایران و عراق به ویژه در ایام اربعین وجود دارد و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

عموزاده تصریح کرد: بخشی از این توانمندی ها بالقوه است و باید ارتقا یابد که با ارتقای زیرساخت های مرز مهران به ویژه در حوزه جاده ای محقق می شود و به همین دلیل توسعه راه های مواصلاتی باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد. دستور کار مسئولان

وی افزود: در سفر زائران اربعین به استان ایلام باید نسبت به ایجاد غرفه های فروش محصولات صنایع دستی در استان اقدام شود.

افتتاح تونل های شماره 1 و 2 محور ایلام – مهران

فرشاد دوستی مدیرکل راهداری و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: از سال گذشته تا کنون با تلاش بی وقفه اداره کل راهداری و شهرسازی، پیمانکاران و مشاوران خوشبختانه نقاط پرتردد و پرتردد استان ایلام در محور ایلام – مهران تکمیل یا آماده شده است که حائز اهمیت است. در اربعین امسال با وجود افزایش تردد زائران، تردد در محور ایلام – مهران روان بوده و ترافیکی وجود نداشت.

وی افزود: تونل شماره یک محور ایلام – مهران به طول 844 متر و تونل شماره 2 به طول 714 متر تکمیل شده و در ایام اربعین امسال تردد می شود.

مدیرکل راهداری استان ایلام: با هماهنگی های انجام شده در ایام اربعین حسینی بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از پایانه برکت به اقصی نقاط کشور استفاده شده است.

دوستی تصریح کرد: در ادامه اقدامات دیگری از جمله افتتاح زیرگذر ارغوان در ورودی شهر ایلام و همچنین آماده سازی کل مسیر ایلام به مهران به عنوان جاده ای برای حضور زائران اربعین از دیگر اقدامات این مجری است. بدن

پایگاه بهره برداری بیش از 7000 اتوبوس برای جابجایی زائران

سباد زاهدین چشم خوار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: اربعین یکی از توانمندی های بزرگ استان ایلام محسوب می شود که باید از آن برای توسعه استان و رفع مشکلات موجود استفاده کرد.

وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده در ایام اربعین حسینی بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از پایانه برکت به سایر نقاط کشور استفاده شده است.

چشم خاور تصریح کرد: همچنین با توجه به حجم تردد مسافران و پیش بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین، اقدامات لازم در این پایانه در راستای رفاه حال زائرین از جمله ایجاد سایه، الف. راهپیمایی، اسکان و استراحت موقت برای بازدیدکنندگان و تامین آب شیرین سازماندهی شده است.

تردد زائران اربعین از مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور هر روز در حال افزایش است و این فرصت مغتنمی برای توسعه فعالیت های اقتصادی و زیرساختی در استان ایلام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.