افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

مهدوی: مارادونا هم پنالتی را خراب کرد/ دست گل محمدی روی خط حمله بسته است – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 146736
مهدوی: مارادونا هم پنالتی را خراب کرد/ دست گل محمدی روی خط حمله بسته است – پرسپولیس نیوز

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس با این خط حمله به سختی می تواند از عنوان خود دفاع کند و دستان یحیی گل محمدی حداقل در خط حمله بسته است.محمدرضا مهدوی مدافع میانی اسبق پرسپولیس گفت: وقتی در لیگ عربستان شکست 3 بر صفر تیم النصر مقابل الهلال را دیدیم احساس پشیمانی کردیم. پرسپولیس مقابل […]

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس با این خط حمله به سختی می تواند از عنوان خود دفاع کند و دستان یحیی گل محمدی حداقل در خط حمله بسته است.

محمدرضا مهدوی مدافع میانی اسبق پرسپولیس گفت: وقتی در لیگ عربستان شکست 3 بر صفر تیم النصر مقابل الهلال را دیدیم احساس پشیمانی کردیم. پرسپولیس مقابل 10 نفره نصر فرصت بسیار خوبی برای برد و برتری داشت اما نتوانست از آن بهره ببرد. به نظر من آنچه باعث شد این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد عدم اعتماد به نفس بود. تیم النصر از دقیقه 17 10 نفره بود و می شد این تیم را شکست داد اما متاسفانه کمی محتاطانه بازی کردیم و بازی با تساوی به پایان رسید.

وی ادامه داد: شاید خیلی ها بگویند تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید به یک بازیکن وابسته باشد اما من با این نظریه مخالفم. به نظر من جای وحید امیری در تیم پرسپولیس خالی است. به نظر می رسد این تیم بدون امیری چیزی کم دارد. وحید امیری به عنوان فردی که فوتبال بازی کرده و مربیگری کرده است، نه تنها وظایف تاکتیکی خود را انجام می دهد بلکه مثلاً پشت علی نعمتی را نیز می پوشاند. اگر مهدی ترابی اشتباه می کرد این وحید امیری بود که جای خالی او را پر می کرد. او همه جا حضور داشت و نگذاشت مشکلات و کمبودهای پرسپولیس برملا شود.

مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس ضمن تمجید از وحید امیری یادآور شد: امیدوارم از صحبت های من تعبیر دیگری نشود اما به نظر من وحید امیری لیونل مسی پرسپولیس است. یحیی گل محمدی در غیاب او با مشکلات زیادی مواجه شده است. از نظر فنی همه می دانند که وحید امیری چقدر برای پرسپولیس ارزشمند است و در این مورد بحثی نیست. این بازیکن علاوه بر مهارت فنی، یک رهبر و فرمانده تیم است که در طول بازی همه را در اطراف خود جمع می کند. امیری از نظر رفتاری و اخلاقی نمونه است و امیدوارم زودتر برگردد چرا که در نبود این بازیکن مصدوم پرسپولیس با مشکلات زیادی مواجه شده است.

و افزود: نکته دیگری که همه متوجه آن شده اند ضعف خط حمله پرسپولیس است. سروش رفیعی هافبک و طراح بازیساز است که پاس های خوبی می دهد اما به چه کسانی باید پاس بدهد؟ نبیل باهویی؟! مشخص است که با چنین مهاجمی چیزی به دست نمی آید و فکر می کنم حتی اگر گیورگی گلسیانی در خط حمله بازی کند، بسیار موثرتر از نبیل باهویی خواهد بود. شهاب زاهدی به الدیل قطر گل زد اما باز هم به نظر من پرسپولیس نیاز به خرید مهاجم و شش امتیازی دارد و در نقل و انتقالات نیم فصل و زمستان باید در این راستا گام برداشت. پرسپولیس با این خط حمله به سختی می تواند از عنوان خود دفاع کند و دستان یحیی گل محمدی حداقل در خط حمله بسته است.

مهدوی تیم سپاهان را پربازده ترین تیم لیگ برتر فعلی دانست و خاطرنشان کرد: نه استقلال و نه پرسپولیس در فصل جاری بازیکنان زیادی ندارند. البته پرسپولیس اسکلت تیم قهرمان را حفظ کرده است اما کهکشانی ترین تیم فعلی لیگ برتر سپاهان اصفهان است. مدیریت این باشگاه بلد بوده خریدهای خوبی انجام دهد که تیم های دیگر را ضعیف کند. به عنوان مثال می توان به خریدهای تیم سپاهان در خط حمله اشاره کرد که بر نیاز این تیم می افزاید و چند مهاجم سطح بالایی دارد که تنها یکی دو نفر از آنها می توانند در یک بازی بازی کنند. این بازی هوشمندانه است و تیم های مقابل را ضعیف کرده است. بر این اساس به نظر من تیم سپاهان اصفهان شانس اول قهرمانی را دارد.

قطر در خصوص دیدار حساس پرسپولیس و الدحیل نیز تصریح کرد: همانطور که قبلا هم اشاره کردم اگر پرسپولیس تیم 10 نفره النصر را شکست می داد، صعود این تیم بسیار راحت تر بود. متاسفانه خیلی ها پرسپولیس را قهرمان می دانستند. این در حالی است که الدحیل تیم بسیار سازنده ای است، به خصوص در خط حمله که دست کم گرفتن آن می تواند خطرناک باشد. پرسپولیس در این دیدار باید با تمرکز کامل بازی می کرد و خیلی زود به گل می رسید اما بی مسئولیتی برخی بازیکنان و گل های خورده روی ضدحمله کار را خراب کرد. البته پرسپولیس با زدن یک پنالتی شانس بسیار خوبی داشت که حتی در این بازی پیروز شود اما بهترین ضربه پنالتی این تیم آن را خراب کرد. گلچیانی را نمی توان مقصر دانست، پلاتینی، روبرتو باجو و مارادونا هم یک پنالتی را خراب کردند. پرسپولیس موقعیت های دیگری هم داشت که با بدشانسی یا بی دقتی به هدر رفت.

محمدرضا مهدوی در پایان به تفاوت رضا درویش و یحیی گل محمدی اشاره کرد و گفت: به راحتی و به صراحت می توانم بگویم که اختلاف مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس برای این تیم مایه تاسف و ضرر است. مشکل پرسپولیس آشتی ظاهری رضا درویش و یحیی گل محمدی در جشن 60 سالگی پرسپولیس و سرمربی این تیم نیست. این سوالات ملاک نیست و هیچ کدام از مشکلات تیم را حل نمی کند. بهتر است مشکلات و مسائل پرسپولیس حل شود و نیازی به مصالحه و تشریفات خاصی نباشد. امیدوارم بعد از حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر پرسپولیسی ها اختلافات شخصی و … را کنار بگذارند و مثل فصل گذشته برای موفقیت تیم تلاش کنند. این اختلاف بزرگترین ضربه را به پرسپولیس زد و باید پایان یابد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)