افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

من شخصاً بر گسترش روابط با چین نظارت دارم.

  • کد خبر : 407584
من شخصاً بر گسترش روابط با چین نظارت دارم.

مسعود بیزیکیان در دیدار با شی جین پینگ گفت: من شخصاً بر گسترش روابط با چین نظارت می کنم و به همکارانم کمک می کنم تا موانع احتمالی توسعه را برطرف کرده و سطح همکاری با فیمابین را بالا ببرند. به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان رئیس جمهور بعدازظهر امروز چهارشنبه در دیدار با شی جین […]

مسعود بیزیکیان در دیدار با شی جین پینگ گفت: من شخصاً بر گسترش روابط با چین نظارت می کنم و به همکارانم کمک می کنم تا موانع احتمالی توسعه را برطرف کرده و سطح همکاری با فیمابین را بالا ببرند.

به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان رئیس جمهور بعدازظهر امروز چهارشنبه در دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در ادامه برنامه های سفر خود به روسیه، با تاکید بر اینکه اعتماد متقابل از طریق اقدامات و پروژه های مشترک محقق خواهد شد، اظهار داشت: ارتباط برقرار خواهد شد باید بر اساس یک برنامه با چارچوب و زمانبندی مشخص در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با هدف برد-برد انجام شود، این شکل از تعامل منجر به تعمیق روابط می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه چین دوست و مهمترین شریک تجاری ماست، خاطرنشان کرد: معتقدیم با کمک شما می توانیم با تمامیت خواهی کشورهای غربی مقابله کنیم. من شخصاً بر گسترش روابط با چین نظارت می‌کنم و به همکارانم کمک می‌کنم تا موانع احتمالی توسعه را از بین ببرند و سطح همکاری با فیمابین را بالا ببرند.

دکتر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه آنچه امروز صلح را در منطقه ما به خطر انداخته حمایت بی قید و شرط آمریکا و برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی است، افزود: این رژیم تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و توسط آنها با کشتار مردم بی گناه و غیرنظامیان نشان داده اند که به هیچ اصول انسانی و قانونی احترام نمی گذارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران حق مشروع دفاع از خود در برابر نقض حاکمیت ملی و کشته شدن میهمان رسمی خود در تهران توسط رژیم صهیونیستی را دارد، اما حاضر است به نفع صلح در منطقه از این حق چشم پوشی کند. منطقه و برقراری آتش بس در غزه اما دیدیم که به جای صلح و آتش بس، صهیونیست ها در ارتکاب جنایات خود تجاوز بیشتری کردند و حتی دایره خود را به لبنان گسترش دادند.

مدشیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ را به نفع هیچکس نمی داند و بنابراین به دنبال جنگ و درگیری نیست، گفت: اما اگر فردی بخواهد به ما حمله کند پاسخ قاطع و قاطع دریافت می کند.

رئیس جمهوری چین در این دیدار با اعلام آمادگی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت اعتماد متقابل تاکید کرد و گفت: روابط دوستانه با ایران برای ما ارزشمند است و مایلیم از آن دفاع کنیم. منافع مشترک دو کشور با طرف ایرانی. این اولین دیدار ماست و معتقدم می توانیم همکاری و روابط خود را گسترش دهیم.

شی جین پینگ با قدردانی از تعاملات سازنده دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی افزود: ایران و چین نیز می توانند در زمینه های مختلف از جمله حکمرانی و مسائل اقتصادی، فرهنگی و نظامی همکاری مفیدی داشته باشند و در این راستا اعلام کردند که مقدمات برای شروع دور همکاری جدیدی بین دو کشور ایجاد شده است.

رئیس جمهور چین در بخشی دیگر از سخنان خود وضعیت کنونی و افزایش تنش ها در منطقه را بسیار نگران کننده دانست و کلید کاهش تنش را برقراری فوری آتش بس دانست و اظهار داشت: ما معتقدیم که دوستان ایران ما اقدامات مناسب برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه انجام خواهد داد. کار خواهند گرفت. باید از تشدید درگیری ها در منطقه جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.