افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

من تا آخر عمر از دفاع از حقوق کارگران دفاع می کنم

  • کد خبر : 118596
من تا آخر عمر از دفاع از حقوق کارگران دفاع می کنم

به گزارش بازار، سی و بیستمین جلسه شورای عالی کار با دستور جلسه «بررسی طرح اصلاح آیین نامه تشکیل و راه اندازی دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل»، «پیشنهاد موضوع معافیت» موسسات خیریه از شمول قوانین کار معین موضوع ماده 191 قانون کار، “پیش نویس موضوع تعیین حداقل دستمزد منطقه ای در سال 1403 با […]

به گزارش بازار، سی و بیستمین جلسه شورای عالی کار با دستور جلسه «بررسی طرح اصلاح آیین نامه تشکیل و راه اندازی دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل»، «پیشنهاد موضوع معافیت» موسسات خیریه از شمول قوانین کار معین موضوع ماده 191 قانون کار، “پیش نویس موضوع تعیین حداقل دستمزد منطقه ای در سال 1403 با حضور سید سلطان مرتضوی وزیر امور خارجه برگزار شد. تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد، معاونت روابط کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان کارگری و مشاغل دفاع از حقوق کارگران و کسبه با رعایت مصالح عمومی جامعه است، گفت: دولت در این زمینه به این اقشار کمک خواهد کرد. .

مرتضوی با بیان اینکه سختی کار را درک می کنم، گفت: روستایی هستم که به لطف نظام جمهوری اسلامی ایران پشت میز وزارت نشسته ام.

وی تاکید کرد: در تعیین حقوق کارگران نیز قضاوت مبتنی بر عدالت را در نظر می گیریم.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکوک بودن غیرقانونی بودن حقوق کارگران در سال 1402 افزود: دیوان عدالت اداری حقوق امسال را تصویب کرد و نمایندگان تشکل های کارگری نیز آن را پذیرفتند و متن نهایی را امضا کردند.

مرتضوی تاکید کرد: اگر دولت در مورد افزایش حقوق کارمندان تجدید نظر کند، جلسه ای برای افزایش حقوق کارگران برگزار و بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: تمام تلاش دولت برای مهار تورم است اما نباید از تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و تحریم ها غافل شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم دفاع از حقوق مستضعفان و کارگران است. همچنین مابه التفاوت ارز ترجیحی را به صورت یارانه به اقشار آسیب پذیر می دهد.

مرتضوی از نمایندگان اتحادیه و کارفرما خواست با آرامش و رعایت حقوق کارگران، حقوق کارگری سال 1403 و حقوق منطقه ای را بررسی و تعیین کنند.

وی دستور جلسه آتی شورای عالی کار را “بررسی راهکارهای مختلف تامین مسکن کارگران” و “مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی در رابطه با کارگران” عنوان کرد.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی بر لزوم استفاده از ظرفیت های تعاونی و مسکن کارگری تاکید کرد.

مرتضوی درباره دیگر دستور کار جلسه معافیت موسسات خیریه از شمول برخی از قوانین کار گفت: داوطلبانی که با موسسات خیریه همکاری می کنند بدون دریافت وجه از شمول قانون کار معاف هستند.

«علی حسین رعیتی فر» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دلایل بازنگری آیین نامه تشکیل و فعالیت دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل کارگری را بیان کرد: این اصلاحیه با توجه به تسهیل در صدور پروانه کسب و بهبود فضای کسب و کار. برای نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد ادارات، مقررات مربوطه شفاف سازی شد.

وی هدف از این بررسی را رفع ابهامات احتمالی، شفاف سازی روند نظارت و تسریع در اجرای صحیح مواد 48 و 49 قانون کار عنوان کرد.

رعیتی فرد در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه چشم انداز دولت سیزدهم حمایت همه جانبه از اقشار ضعیف است خاطرنشان کرد: در تعیین حقوق کارگران برای کاهش مشکلات این نگاه را مد نظر قرار داده ایم.

در این جلسه بررسی تشکیل و فعالیت دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل کارگری به تصویب رسید. در یکصد و بیستمین جلسه شورای عالی همچنین نحوه کمک به اقشار ضعیف جامعه و کمک به جامعه کارگری مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگانی از مجموعه های کارگری و مدیریتی پیشنهادات و نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.