افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

منطقه در آماده باش – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 395371
منطقه در آماده باش – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای عراقی خود اظهار داشت: آقای … فواد حسین خیلی عاقل بود. منطقه در حالت آماده باش قرار دارد و احتمال درگیری بسیار زیاد است که همه ریشه در رژیم صهیونیستی دارد و از غزه شروع می شود و تا […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای عراقی خود اظهار داشت: آقای … فواد حسین خیلی عاقل بود. منطقه در حالت آماده باش قرار دارد و احتمال درگیری بسیار زیاد است که همه ریشه در رژیم صهیونیستی دارد و از غزه شروع می شود و تا لبنان کشیده می شود و ممکن است همه کشورهای منطقه درگیر آن شوند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ و درگیری در غزه و لبنان باید متوقف شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش و درگیری نیست، هرچند برای هر احتمالی آمادگی دارد. ما آماده جنگ و صلح هستیم.

عراقچی گفت: از استقبال گرم وزیر امور خارجه عراق قدردانی می کنم. همانطور که گفتید، منطقه ما با چالش های خطرناکی مواجه است.

وی ادامه داد: رایزنی های خوبی داشتیم. تبادل اطلاعات و نظرات صورت گرفت و من از مقامات عراقی به خاطر مواضع بسیار خوبشان تشکر می کنم.

وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع آوارگان لبنانی گفت: رژیم صهیونیستی امکان کمک رسانی به آوارگان لبنانی را به حداقل رسانده و اجازه نمی دهد.

عراقچی یادآور شد: ما همچنان به ارسال کمک های خود برای پناهندگان لبنانی ادامه می دهیم. ما همچنین از دولت عراق برای میزبانی از چند آواره و مجروح لبنانی تشکر می کنیم.

وی افزود: از شنیدن موضع قاطع وزیر امور خارجه عراق خوشحال شدم که گفت اجازه نخواهند داد از فضای کشور علیه ایران و هیچ کشور دیگری سوء استفاده شود و این موضع دوستانه و برادرانه ای است که ما از آن انتظار داشتیم. دولت عراق. همچنین از مواضع دولت عراق، مردم و اقتدار عراق قدردانی می کنیم و قطعا همکاری خود را با دولت عراق در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه دیپلماسی ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: چند هفته پیش آقای المدیکیان به عراق سفر کرد و از چند استان عراق بازدید کرد. سفر امروز من به وضوح مربوط به مسائل خاص، خطرناک و حساسی است که در حال حاضر در منطقه با آن روبرو هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.