افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مناقصه توسعه نیروگاه های بادی به زودی برگزار می شود

  • کد خبر : 290431
مناقصه توسعه نیروگاه های بادی به زودی برگزار می شود

به گزارش بازار، میترا غلامی با اشاره به روند انتخاب مناطق مناسب برای تدوین اسناد برگزاری مناقصه عمومی احداث نیروگاه های بادی خاطرنشان کرد: ابتدا با استفاده از اطلس انرژی بادی ملی و بین المللی، مناطق مناسب بر اساس مدل های هواشناسی و مدل های جریان سیال تفکیک می شوند. . وی ادامه داد: همچنین […]

به گزارش بازار، میترا غلامی با اشاره به روند انتخاب مناطق مناسب برای تدوین اسناد برگزاری مناقصه عمومی احداث نیروگاه های بادی خاطرنشان کرد: ابتدا با استفاده از اطلس انرژی بادی ملی و بین المللی، مناطق مناسب بر اساس مدل های هواشناسی و مدل های جریان سیال تفکیک می شوند. .

وی ادامه داد: همچنین با بررسی داده های بادسنج و داده های هواشناسی موجود، این محدوده ها اعتبارسنجی شد و در نهایت محدوده های مشخصی برای بررسی وضعیت اتصال به شبکه، زمین و شرایط محیطی تعیین شد.

این مقام مسئول افزود: همزمان با شرکت های برق منطقه ای و شرکت تولید، انتقال و توزیع برق (توانیر) برای ظرفیت آزاد شبکه در این مناطق مذاکراتی انجام شد و ساخت و سازهایی در مناطق مورد توجه قرار گرفت مطابق با ظرفیت شبکه قابل قبولی که گرفتند که مورد تایید توانیر قرار گرفت.

وی از توسعه نیروگاه های بادی در شرق کشور خبر داد و گفت: ساخت و سازهای درج شده در مناقصه احداث نیروگاه بادی 1750 مگاواتی کانال های بادی شرق کشور که در مجاورت افغانستان قرار دارد را پوشش داده است. . . اساساً این بادها ناشی از اختلاف ارتفاع بین دشت مرکزی ایران و ارتفاعات افغانستان است، بنابراین ساخت و سازهای پیشنهادی در سه استان خراسان، رضوی، سور و سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

غلامی مشارکت 3 هزار مگاواتی در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر را تا پایان برنامه هفتم توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی وزارت نیرو در دولت سیزدهم، ساخت 30 هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر هدف گذاری شده است. در پایان برنامه هفتم توسعه، تولید برق از انرژی بادی نقش ویژه ای در توسعه این ظرفیت دارد و 3000 مگاوات از محل برنامه توسعه اختصاص یافته است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر احداث شده در کشور یک هزار و 195 مگاوات است که نسبت نیروگاه های بادی 366.31 مگاوات است.

غلامی از برگزاری مناقصه عمومی برای تعیین سرمایه گذاران متقاضی احداث نیروگاه بادی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در فاز اول توسعه 3000 مگاوات نیروگاه بادی با ظرفیت 1750 مگاوات در 30 کارگاه های ساخت و ساز در استان های سیستان، بلوچستان، رضوی و خراسان جنوبی با ظرفیت های 10، 20، 50 و 100 مگاوات در مرحله مناقصه بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید می باشد که افتتاحیه پاکت این مناقصه به زودی در ساتبا برگزار می شود.

وی در خصوص جزئیات ساخت و سازهای در نظر گرفته شده در استان های دارای پتانسیل برای احداث نیروگاه بادی، خاطرنشان کرد: برای استان سیستان و بلوچستان 10 ساخت و ساز در میل نادر و رامشار به ظرفیت 650 مگاوات در استان رضوی انجام شده است. خراسان 13 ساخت و ساز در مجموع 650 مگاوات، خواف و بشیرآباد و در خراسان جنوبی 7 ساخت و ساز با ظرفیت کل 450 مگاوات در سربیشه و کرچ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر سنجش و ارزیابی پتانسیل منابع انرژی های تجدیدپذیر ساتبا ادامه داد: برندگان مناقصه پس از برنده شدن باید نسبت به اخذ مجوز و تملک زمین مطابق با شرایط و قوانین جاری کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=290431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.