افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

مناظر دبی در ژانویه را از دست ندهید!

  • کد خبر : 148208
مناظر دبی در ژانویه را از دست ندهید!

دبی شهری کوچک در کشور کوچکی به نام امارات متحده عربی است که در پایین پای گربه ای نقشه ایران قرار دارد. ضرب المثل “نگر فلفل چقدر ریز است، بشکن ببین چقدر تند است!” به نظر می رسد بهترین توصیف برای این شهر باشد. دبی تنها 1288 کیلومتر مربع مساحت دارد. اما مکان های دیدنی […]

دبی شهری کوچک در کشور کوچکی به نام امارات متحده عربی است که در پایین پای گربه ای نقشه ایران قرار دارد. ضرب المثل “نگر فلفل چقدر ریز است، بشکن ببین چقدر تند است!” به نظر می رسد بهترین توصیف برای این شهر باشد. دبی تنها 1288 کیلومتر مربع مساحت دارد. اما مکان های دیدنی زیادی را در این منطقه کوچک شامل می شود.

به گفته برخی افراد دبی مقصد جالبی برای سفر در تعطیلات سال نو نیست. آنها معتقدند دبی یک کشور اسلامی است و جاذبه های زیادی برای جشن سال نو و میلاد مسیح ندارد. در فرهنگ مردم دبی همه ادیان محترم هستند. برخلاف تصور این دسته از مردم، در ماه ژانویه، فضای کریسمس در همه جای دبی احساس می شود. دبی یکی از پربازدیدترین مقاصد ایرانیان در ماه ژانویه است.

سلاطین دبی پول زیادی را صرف توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ امارات می کنند. به همین دلیل است که آنها همه مناسبت ها مانند جشن های مذهبی، سال نو چینی، مناسبت های خاص هندو و غیره را جشن می گیرند. چمدان خود را بردارید و به جریان مسافران دبی بپیوندید. بدون شک این سفر به یکی از نقاط عطف زندگی شما تبدیل خواهد شد. حتی اگر قصد سفر به دبی را ندارید، خواندن این مقاله اسمارتک نیوز همچنان لذت بخش است.

مختصر اما ضروری در مورد سفر به دبی در ماه ژانویه

آب و هوای بسیار گرم و خشک در شهر کویری دبی حاکم است. در روزهای تابستان، سفر در شهر بدون وسیله نقلیه تهویه مطبوع عملا غیرممکن است. در روزهای آذر و دی، این گرمای شدید بلای جان خود را تشدید می کند و جای خود را به آب و هوای معتدل می دهد. روزهای با دمای 23 درجه و شب های با دمای 14 درجه بهترین زمان برای سفر به شهر آسمان خراش ها است.

موقعیت جغرافیایی، فرهنگ جمعیت محلی، آب و هوا و غیره باعث شده است که در ژانویه گزینه های زیادی برای گشت و گذار در دبی داشته باشید. بیشتر این جاذبه ها مفرح و پر از هیجان هستند. اگر چه در نگاه اول ازدحام زیاد گردشگران ممکن است آزاردهنده به نظر برسد. اما حس شیرین بودن در کنار افراد دیگر در تجربیات جدید و بازدید از دیدنی های دبی در ماه ژانویه را نباید نادیده گرفت. به دلیل آب و هوای معتدل و تعطیلات کریسمس، دبی پذیرای هزاران گردشگر از آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است. بنابراین در سفر باید مراقب اشیاء قیمتی و ارز خود باشید.

آتش بازی هیجان انگیز

جشن سال نو باشکوه ترین جشنواره دبی است. در این جشن مردم لحظه هدیه سال را در خیابان های اصلی شهر می گذرانند. رقص نور و آتش بازی در آسمان دبی به قدری جذاب طراحی شده است که به عنوان یکی از دیدنی ترین مراسم کریسمس در جهان شناخته می شود.

برای دیدن این آتش بازی ها از نزدیک حتما سه تا چهار ساعت زودتر در محل حاضر شوید. جمعیت زیادی از شهروندان و گردشگران دبی مشتاق حضور در این جشن هستند. بنابراین ظرفیت مهمانی ها بعد از شروع سال جدید خیلی سریع پر می شود. اگر با کودک یا نوجوان سفر می کنید، باید محدودیت سنی برای برخی مهمانی ها یا کنسرت ها مانند جشن سالانه Zero Gravity در ساحل جمیرا را در نظر داشته باشید.

111

حداکثر شکوه این آتش بازی ها را در سه منطقه معروف دبی ببینید: جمیرا، برج العرب و برج خلیفه. برای تماشای آتش بازی جمیرا به ساحل غربی بروید. اگر می خواهید این آتش بازی ها را از زاویه بهتری ببینید، باید هتل آتلانتیس دبی را رزرو کنید.

بعد از نیمه شب و شروع آتش بازی کنسرت های خیابانی با حضور مشهورترین خوانندگان و دی جی ها از سراسر جهان برگزار می شود. کریسمس را تا آخر شب با همسفران خود جشن بگیرید. مراقب باشید با مصرف غذاها و نوشیدنی های مختلف بیمار نشوید تا بقیه روزهای سفر را از دست ندهید.

113113

مراسم اسکار برای تماشایی ترین نمایش آتش بازی در دبی به برج خلیفه رسید. در هر کجای دبی که باشید می توانید این آتش بازی ها را ببینید. برای تجربه هیجان بیشتر، بهتر است در کنار برج خلیفه به جمع مردم بپیوندید. رزرو رستوران های لوکس در دبی چند هفته قبل برای عید نوروز پر می شود. مهمانی های رقص و سرو بهترین غذاها و نوشیدنی ها بخشی از نمایش آتش بازی برج خلیفه است. این آتش بازی ها به دو شکل پراکنده و منظم طراحی شده اند.

چه در رستوران های مجلل برج العرب باشید و چه در ساحل مدینه جمیرا، تماشای آتش بازی برج العرب را از دست ندهید. این بازی رنگ، نور و موسیقی را از گوشه و کنار دبی به نمایش می گذارد. تماشای آتش بازی دبی از آب های خلیج فارس حسی متفاوت است. با کرایه قایق شخصی یا نیمه شخصی، لحظه چرخش سال را زیر نور ماه و رنگ آتش در آسمان بگذرانید. البته زندگی در این لحظه فراموش نشدنی به پول زیادی نیاز دارد.

– هیجان یک سافاری در دبی

یکی از مکان هایی که در ماه ژانویه در دبی باید ببینید، سافاری غروب آفتاب است. سافاری شبانه در دبی شما را برای چند ساعت از هیاهوی شهر و جشنواره ها دور می کند. اگر هنوز از تب سفر خسته نشده اید، یک سافاری هیجان انگیز را در میان شن های نرم کویر تجربه کنید.

02 402 4

در رزروهای خصوصی سافاری شبانه شما این امکان را خواهید داشت که شب را در صحرا بگذرانید. یک کمپینگ رویایی با غذاها، دسرها و نوشیدنی های خوشمزه، قطعه گمشده آرامش در پازل شلوغی و شلوغی دبی در کریسمس است.

– بازاریابی در ژانویه

مراکز خرید مجلل و بازارهای سنتی دبی در تعطیلات ژانویه محصولات مختلفی را با قیمت های باورنکردنی و تخفیف های بسیار زیاد به فروش می رسانند. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهند محصولاتی با نام تجاری خریداری کنند؟ پس حتما از بازدید از حراجی های دبی لذت خواهید برد. برخی از این بازارها به صورت موقت و فقط برای سال جدید راه اندازی شده اند. بازار کریسمس به مدت 20 روز از 5 تا 25 دسامبر در کاخ مجلل Al Hebutor برگزار می شود.

Rip Bazaar برنامه های ویژه ای را به مناسبت کریسمس در پارک دبی برگزار می کند. Ripe Bazaar نمایشگاه‌های خرید درخت کریسمس، فروشگاه‌های هدیه سال نو، کارگاه‌های خرید هدایا و بسته‌بندی هدایا برای کودکان و جشن‌های مختلف در ماه ژانویه ارائه می‌کند.

01 301 3

اکثر مسافران دبی، بازار کریسمس کمپینسکی در هتل مجلل کمپینسکی را در ماه ژانویه در دبی ضروری می دانند. در برخی از نقاط این بازار شاهد بارش برف مصنوعی خواهید بود. مراکز خرید دائمی دبی نیز در شلوغ ترین روزهای ژانویه، محصولات خود را با تخفیف های قابل توجهی به فروش می رسانند.

در روزهای آخر سفر، بازدید از این مراکز خرید را در برنامه سفر دبی خود قرار دهید! دبی مال، سیتی سنتر دیره، مارینا مال، دراگون مارت، دبی اوت لت مال، وافی مال و ابن بطوطه مال نیز در تعطیلات ژانویه فعال هستند.

– اسکی را در دبی تجربه کنید.

دبی شهری است که غیرممکن ها را ممکن می کند! عجیب نیست اگر بگویم در این شهر گرم و کویری فرصت تجربه اسکی را دارید! شش هزار تن برف در پیست اسکی دبی تولید می شود تا بتوانید اسکی زمستانی را در فضایی بزرگ و سرپوشیده تجربه کنید. تعداد زیادی از مربیان اسکی در دبی اصول اولیه و حتی اسکی حرفه ای را (بسته به سطح مهارت شما) به شما آموزش می دهند.

05 105 1

اگر علاقه ای به اسکی ندارید، می توانید سوار تله کابین شوید و طبیعت زمستانی دست ساز انسان را تحسین کنید. گروهی از پنگوئن ها ساعت دو، چهار، شش و هشت در قسمت هایی از پیست اسکی دبی قدم می زنند. با خرید بلیط ویژه پنگوئن برفی، می توانید این پرندگان عظیم الجثه را از نزدیک ببینید.

فیلم های روز را با بهترین کیفیت در سینما پیست اسکی دبی تماشا کنید. ساعت ها نشستن در رستوران های پیست اسکی؛ پس از استراحت، هیجان را در اسکی دبی زنده کنید.

– از دهکده جهانی دبی دیدن کنید

آیا سفر خانوادگی به دبی دارید یا با دوستانتان سفر می کنید؟ در هر صورت بازدید از دهکده جهانی دبی را نباید از دست بدهید. دهکده جهانی مجموعه ای با 15 گنبد مجلل است که فرهنگ و هنر هر نقطه از جهان را به نمایش می گذارد. در دهکده جهانی، حدود 78 کشور در 27 غرفه نمای کلی از فرهنگ و تاریخ خود را برای گردشگران به نمایش می گذارند.

دهکده جهانی دبیدهکده جهانی دبی

تئاترهای زنده برای کودکان، جاده آسیا، خانه ترس، آزمایشگاه بیل مکانیکی و بالون سواری بخش های دائمی دهکده جهانی دبی در هر زمانی از سال هستند. مسئولان و مدیران این روستا نیز در مناسبت های خاص برنامه هایی را اجرا می کنند. دکوراسیون دهکده جهانی نیز در این مناسبت ها دستخوش تغییراتی می شود.

در تعطیلات ژانویه می توانید آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف در کریسمس را ببینید. کارناوال ویژه کریسمس در این مجموعه شامل بیش از 170 غرفه بازی، موسیقی، نمایش و جاذبه های دیگر است. در کارناوال کریسمس دهکده جهانی بیش از 130 بازی ماشینی مختلف و غرفه وجود دارد که گردشگران را مجذوب خود می کند.

04 204 2

برای بازی با این وسایل، بهتر است در ساعات خلوت به دهکده جهانی رفته و در ساعات اوج مصرف، شکوه غرفه های دیگر را مشاهده کنید. اگر در آخرین روزهای آذرماه به دهکده جهانی دبی بروید، درخت کریسمس بزرگی را در مرکز این مجموعه خواهید دید که با شکوه و زیبایی تمام تزئین شده است.

– کنسرت های موسیقی در سالن اپرای دبی

اپرا بزرگ دبی در اکثر روزهای سال میزبان گروه های موسیقی از قاره های مختلف و سبک های مختلف است. با توجه به اهمیت سال نو، کنسرت هایی که در تعطیلات کریسمس در اپرای دبی برگزار می شود، معمولا توسط خوانندگان مشهور جهان در سبک های محبوب برگزار می شود.

011011

قبل از تمام شدن کنسرت های موسیقی حتما بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. معماری بیرونی و داخلی این تالار از قایق های چوبی الهام گرفته شده است که به نوعی هویت دبی را نشان می دهد. برای اطلاع از آخرین برنامه های اپرای دبی و خرید بلیط، حتما به وب سایت آنها سر بزنید.

مناظر دبی در ژانویه هیجان سال نو را نشان می دهد. بدون شک در سفر به دبی آنقدر از سرگرمی های هیجان انگیز لذت خواهید برد که از میزان سروتونینی که در مغزتان ترشح می شود شگفت زده خواهید شد. جشن ها و مهمانی های شبانه، پیست های اسکی در کویر، سافاری، آتش بازی و …. اینها تنها بخشی از چیزهایی است که در ماه ژانویه در دبی باید دید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.