افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

مناظره شریعتمداری و هاشمی درباره روش های رقابتی شدن انتخابات

  • کد خبر : 161562
مناظره شریعتمداری و هاشمی درباره روش های رقابتی شدن انتخابات

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ویژه برنامه گفت و گوی خبری تلویزیونی این کشور حضور داشتند. زنجیره خبر سیما. ، با عنوان «الزامات رقابت واقعی در انتخابات». بر اساس این گزارش، محسن هاشمی در ابتدای برنامه با اشاره به […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ویژه برنامه گفت و گوی خبری تلویزیونی این کشور حضور داشتند. زنجیره خبر سیما. ، با عنوان «الزامات رقابت واقعی در انتخابات».

بر اساس این گزارش، محسن هاشمی در ابتدای برنامه با اشاره به الزامات رقابت واقعی در انتخابات گفت: با دستور مقام معظم رهبری بر همگان روشن شده است که کشور نیازمند انتخابات رقابتی با مشارکت بالا است. . بدون شک یک پارلمان ملی متکثر و کارآمد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

محسن هاشمی: برای بازگشت به انتخابات پرشور باید گام های جدی برداشت

رئیس حزب شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال 92 شعار سال را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند. سال 1398 آخرین سال دولت آقای احمدی نژاد بود، قیمت ارز رو به افزایش بود و تورم مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود و تورم از 40 درصد گذشته بود که در نتیجه آن حماسه اقتصادی شکل نگرفت. پس از این اقدام، تأثیر این اقدام در انتخابات بعدی مشهود بود، اما در انتخابات 2018 این روند ادامه پیدا نکرد.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: باید مانند آن زمان انتخابات پرشوری داشته باشیم اما متاسفانه پدرم حضور ندارد اما باید برای انتخابات اقدامات جدی انجام شود.

محسن هاشمی: طرفداران آقای مصباح انتخابات را زینتی می دانند. شریعتمداری: تا جایی که من یادم می آید تنها فردی که این نظر را داشت مرحوم هاشمی بود.

محسن هاشمی همچنین تصریح کرد: من معتقدم مخاطب رهبر انقلاب کسانی هستند که مقبولیت انتخابات زینتی را می بینند. رهبر انقلاب می فرمایند اهمیت انتخابات برای کشور به قدری است که همه باید برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

وی با بیان مصادیق این نظر اظهار داشت: مانند تفکرات آقای مصباح یزدی یا حامیان ایشان ثبات را می پسندد.

شریعتمداری در پاسخ به هاشمی رفسنجانی نیز گفت: به نظر من باید برای آرایدامن سند بیاوریم، نمی شود اینطور صحبت کرد، مثلاً در مورد آقای مصباح می گویند، ما چیزی از ایشان نمی دانیم، می توانیم. بخوان در مورد قبولی هم تا جایی که یادم می‌آید، تنها آقای هاشمی رفسنجانی این نظر را داشت، تنها کسی که نظر داشت انتخابات را با حداقل‌ها برگزار کنیم تا کارمان ادامه پیدا کند، آقای هاشمی رفسنجانی بود. هاشمی رفسنجانی و سندی هم در این باره وجود دارد، اما من کسانی را ندیدم که چنین نظری داشته باشند.

هاشمی: در آزمون صلاحیت وقتی فردی صلاحیت ندارد، موضوع را باید به مردم واگذار کرد. شریعتمداری: کجای دنیا چنین کاری می کنند؟

محسن هاشمی درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات اسفندماه نیز گفت: مسئولانی که در حال حاضر در حال برگزاری انتخابات هستند، چگونه این همه نفر را در هیأت های اجرایی رد صلاحیت کردند، اگر رد صلاحیت رد صلاحیت نیست، وقتی فردی رد صلاحیت محرز شد، باید رد صلاحیت شود. آن را به دست مردم بسپارید.

وی افزود: مردم باید بدانند که نحوه دولت و هیأت های اجرایی که دولت ایجاد کرده به وضوح به سمت مشروعیت نمی رود، هنوز نتوانسته اند فضایی ایجاد کنند که مردم نشان دهند نظام به سمت مشروعیت می رود. . مشروعیت از طریق انتخابات

حسین شریعتمداری در پاسخ به هاشمی نیز گفت: گفتند عدم راستی آزمایی را به مردم بسپاریم، کجای دنیا چنین کاری می کنند؟ ظاهر این کلمه دموکراتیک است اما واقعیت آن با مردم دوستانه نیست، همه جای دنیا کاندیداها طبق قانون مورد بررسی قرار می گیرند، همانطور که در فرانسه، انگلیس و آلمان قانون دادگاه قانون اساسی دارند.

شریعتمداری: وضعیت برگزاری انتخابات شهرداری ها بدون نظارت انتخاباتی را ببینید

بعدها شریعتمداری خطاب به محسن هاشمی که بحث نظارت بر انتخابات شورای شهر را مطرح کرد، گفت: مثلا در این انتخابات شورای شهر نظارت اختیاری نبود، در دور اول شورای شهر همه اصلاح طلب بودند، آنجا. اگر تخلفاتی صورت گرفت و اوضاع خراب بود، خودتان آن را منحل کردید، در شوراهای شهر گذشته برخی از شوراهای شهر طبق آمار فریب خوردند و سوء استفاده کردند، در یک شهر کل شورای شهر را زندانی کردند.

محسن هاشمی: تندروها انتخابات پرشور را دوست ندارند

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به برخی جریان ها و گروه ها در کشور که دیدگاه های متفاوتی نسبت به مقبولیت جمهوری اسلامی در انتخابات دارند اشاره کرد و گفت: گروه اول جریان افراطی است که این گروه دوست دارند. زمانی که مشارکت زیاد است و می دانند که رای نخواهند آورد. انتخابات پر رونق نیست و هر کاری می کنند تا این اتفاق بیفتد، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری نگران هستند، چون در ابتدای سال این موضوع را مطرح کردند، اما دیدند دست اندرکاران انتخابات نداشتند. هر گونه فعالیتی برای برگزاری انتخابات هیجان انگیز بودند و دوباره این سخنان را تکرار کردند.

و افزود: گروه دوم، اعتدالیون و بخشی از اصلاح طلبان معتدل و اعتدالیون هستند که خواهان انتخابات پرشور هستند، زیرا می دانند در انتخابات پرشور پیروز خواهند شد، اما با نظارت بر انتخاباتی که کشور را اداره می کند، با عده ای. حالا نه آنها حوصله درخواست رقابت را دارند، همین. این باعث می‌شود که انتخابات هیجان‌انگیز نباشد، بنابراین اگر می‌خواهیم انتخابات پرشور باشد، باید مراقب باشیم که شورای نگهبان اینگونه عمل نکند.

هاشمی تصریح کرد: گروه های تندرو هم هستند که اصلا رای نمی دهند و به دنبال براندازی هستند و می خواهند انتخابات بدون خشونت باشد و نظام جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از دست بدهد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.