افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

منابع پایدار با صندوق های بازنشستگی تکمیلی وارد بازار سرمایه می شود

  • کد خبر : 150038
منابع پایدار با صندوق های بازنشستگی تکمیلی وارد بازار سرمایه می شود

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا ناصرپور نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با آغاز پذیره نویسی اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار داشت: بازنشستگی وجوه بر اساس ظرفیت ماده 1 قانون. بورس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است، این صندوق ها تسهیلاتی را […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا ناصرپور نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با آغاز پذیره نویسی اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار داشت: بازنشستگی وجوه بر اساس ظرفیت ماده 1 قانون. بورس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است، این صندوق ها تسهیلاتی را در اختیار کارفرما قرار می دهند تا با توجه به طرح های تشویقی، امکان سرمایه گذاری بلندمدت را برای نیروی انسانی خود در نظر بگیرد. .

وی افزود: این صندوق ها علاوه بر ایجاد فضای سرمایه گذاری بلندمدت برای نیروی کار کشور، امکان ورود منابع پایدار به بازار سرمایه را فراهم می کند.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: در شهریورماه امسال ایجاد صندوق بازنشستگی تکمیلی برای چندین مجوز به صورت اصولی تصویب شد و امروز شاهد اولین مجوز پذیره نویسی یکی از این مجوزها بودیم. صندوق های سرمایه گذاری، این موسسه مالی پس از تکمیل فرآیند اشتراک مجوز می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

ساختار صندوق بازنشستگی تکمیلی
ناصرپور تصریح کرد: صندوق های بازنشستگی تکمیلی دارای ساختارهای مختلفی از صندوق های سهامی، صندوق در صندوق ها و … هستند که برای صندوق های بازنشستگی تکمیلی امکان سرمایه گذاری در طبقات دیگر دارایی غیر از سهام وجود دارد، بنابراین مدیران صندوق ها می توانند برای کنترل ریسک ها اقداماتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: این صندوق ها مانند سایر صندوق های مشمول قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و علاوه بر ارائه گزارش ها و صورت های مالی دوره ای به سازمان باید گزارش های ماهانه و وضعیت پرتفوی خود را به صورت شفاف در سایت منتشر کنند.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: صاحبان واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها به صورت شفاف از ارزش خالص واحد سرمایه گذاری و وضعیت پرتفوی مطلع خواهند شد.

ناصر پور تصریح کرد: از آنجایی که صندوق های بازنشستگی تکمیلی به صورت سهامی هستند، هیچ تضمینی برای سود ندارند، اما با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این صندوق ها بلندمدت است، مدیران این صندوق ها در صورت عملکرد مثبت، بازدهی مثبتی را ثبت خواهند کرد. .

وی گفت: در حال حاضر 5 مصوبه اصولی صادر شده است که صندوق کارگزاری مفید اولین صندوق پذیره نویسی است و مابقی صندوق ها نیز در مرحله تاسیس هستند.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: صندوق های بازنشستگی تکمیلی برای دریافت مجوز فعالیت باید حداقل 500 نفر در واحدهای یک و دو داشته باشند و حداقل سرمایه 500 میلیارد تومان باشد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.