افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

منابع انسانی بخش عمومی باید برای دفاع از حقوق بخش عمومی قوی باشد.

  • کد خبر : 264236
منابع انسانی بخش عمومی باید برای دفاع از حقوق بخش عمومی قوی باشد.

به گزارش بازار، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حقوقی این وزارتخانه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سجاد جلالی مدیرکل حقوقی، اعضا و نمایندگان روز سه شنبه پنجم اردیبهشت در محل شهید برگزار شد. ساختمان دادمان . وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تشکر از عملکرد دفاتر حقوقی شرکت ها، سازمان ها […]

به گزارش بازار، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حقوقی این وزارتخانه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سجاد جلالی مدیرکل حقوقی، اعضا و نمایندگان روز سه شنبه پنجم اردیبهشت در محل شهید برگزار شد. ساختمان دادمان .

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تشکر از عملکرد دفاتر حقوقی شرکت ها، سازمان ها و مجموعه های تابعه در سال گذشته اظهار داشت: احقاق حقوق بیت المال بر عهده معاونت حقوقی و همکاران وی است. . در بخش حقوقی از آنها خواسته می شود که طبق معمول با پشتکار کار کنند.

وی مدیران و حقوقدانان این وزارتخانه و مجموعه های زیرمجموعه را مشاور معتمد وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: با مشورت آنها از تضییع حقوق و اقداماتی که منجر به تشکیل پرونده های حقوقی می شود جلوگیری می شود. .

بازرپاش گفت: بخش دولتی باید از نظر نیروی انسانی قوی باشد تا بتواند از حقوق دولت و بیت المال دفاع کند و اگر این بخش ضعیف شود بخش خصوصی نیز با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو لازم است در صفوف و ستاد توازن قوا برقرار شود و در این راستا اقداماتی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: جایگاه قانونی نهادهای زیرمجموعه از نظر ساختار، تمرکز توجه، حمایت ستادی و حمایت از نهادهای قضایی باید مورد توجه قرار گیرد و به دلیل تفویض اختیار، از آزادی عمل برخوردار باشد. در اجرا وظایف و ماموریت ها

وی تصریح کرد: معاونت حقوقی نباید منزوی شود. بلکه باید روابط خود را با سایر ادارات قضایی و مراجع ذیصلاح مانند دیوان عدالت اداری برای حفظ بیت المال تقویت کند.

بذرپاش همچنین تشکیل شورای هماهنگی قانونی را مایه دلگرمی و تبادل تجربیات دانست و خواستار تهیه گزارش ارزیابی قانونی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شد.

اجرای بیش از 90 درصد مصوبات شورای هماهنگی حقوقی
در ادامه این جلسه نمایندگان حقوقی شرکت ها و سازمان های تابعه به تشریح اقدامات و عملکرد سال گذشته پرداختند که توسط وزیر راه و شهرسازی به گوش رسید و تایید شد که بیش از 90 درصد مصوبات شورای هماهنگی حقوقی اجرا و عملیاتی شده است و مقرر شد موانعی رفع شود تا سایر مصوبات اجرایی و عملیاتی شود.

در ادامه سجاد جلالی مدیرکل حقوقی این وزارتخانه ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های وزیر راه و شهرسازی از دستگاه های حقوقی این وزارتخانه و دستگاه های تابعه، اظهار داشت: عملکرد معاونت حقوقی دستگاه های تابعه. نشان می دهد که تصمیماتی که گرفته می شود انتزاعی نیست و واقعیت ها دیده شده است.

در نهایت پس از بررسی دستور کار سیزدهم جلسه شورای هماهنگی حقوقی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد؛ «کلیه قراردادهای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه باید مورد تأیید و تأیید حوزه قانونی باشد»، «سازوکارهای حمایتی از نیروهای قانونی مانند اجرای بند X ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین «داخلی اقدامات نهادهای فرعی باید برای حمایت از مزایای قانونی فوری اجرا شود.” “، “قوانین و مقررات در زمینه محاکمات باید بر اساس آمار قضایی بازنگری شود تا محکومیت ها و تضییع بیت المال و حقوق عمومی کاهش یابد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.